Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس بیست‌وچهارمین و بیست‌وپنجمین دوره همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم دقایقی پیش با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و بدون حضور اصحاب رسانه در نهاد ریاست جمهوری آغاز شد.

در این برنامه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی با اشاره توجه قرآن کریم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: قرآن کریم محور انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) بود و در سال‌های پیروزی انقلاب هم توجهات ویژه‌ای به آیات الهی شد و دستاورد‌های زیادی هم کسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۰ ترجمه قرآن کریم در سال‌های پس از انقلاب

وی با اشاره به حوزه ترجمه قرآن کریم گفت: در این زمینه بیش از ۹۰ ترجمه روان قرآن کریم انجام شده که بسیاری از آنها قابل توجه و در دسترس فارسی زبانان است. همچنین ترجمه قرآن به زبان‌های دیگر هم در دستور کار بوده و ده‌ها ترجمه در این زمینه داریم.

گسترش هنر‌های قرآنی سبب راه‌اندازی جشنواره آیات شد

صالحی با اشاره به توجه به هنر‌های قرآنی گفت: در حوزه هنرهای قرآنی مانند آواهای قرآنی اتفاقات قابل توجهی رخ داده و تولید آثار و محصولات سبب شده تا در سال‌های اخیر جشنواره‌های قرآنی آیات هر سال در حوزه‌های هنر‌های قرآنی برگزار تا در این میان از هنرمندان و آثار برگزیده تجلیل و حمایت شود.

تربیت ده‌ها هزار حافظ کل قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رونق حفظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه حفظ قرآن کریم امروز ده‌ها هزار حافظ کل و صد‌ها هزار حافظ اجزاء مختلف در کشور تربیت شده که این افراد هم در زمینه تربیت حافظان قرآن فعال هستند.

رشد قاریان قرآن کشور دیپلماسی جدیدی را در جهان اسلام رقم زده است

صالحی رشد تلاوت قرآن در کشور را سبب بوجود آمدن دیپلماسی قرآنی در جهان دانست و گفت: در حوزه تلاوت قرآن کریم قاریان ایرانی در جهان اسلام می‌درخشند و مقام‌های بسیاری کسب کرده و در این حوزه قرائت یک دیپلماسی روانی در حال بوجود آمدن است.

رشد فعالیت‌های قرآنی مجازی با شیوع کرونا

وی به فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در کنار این فرصت‌ها یک بستر جدیدی در حال شکل‌گیری است و آن هم فضای مجازی است و در این زمینه اتفاقات قابل توجهی قابل مشاهده است. سامانه جامع قرآن در حال طراحی و بهره‌برداری است که هم در حوزه محصولات و هم در حوزه خدمات خدماتی را ارائه می‌کند. مثلاً در همین شرایط کرونایی آزمون حفظ و معارف قرآن به صورت مجازی با حضور ۱۲۰ هزار نفر برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در فضای مجازی برنامه‌های قابل توجهی در دوران کرونا شکل گرفت و در بستر فضای مجازی در نوروز و ماه رمضان برنامه‌های قرآنی وسیعی داشتیم و جشنواره چلچراغ آسمانی هم در این راستا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

رشد فعالیت‌های قرآنی در ۴۰ سال اخیر ایده تجلیل خادمان را رقم زد

صالحی تجلیل از خادمان قرآن را به دلیل فعالیت‌های گسترده قرآنی در ۴۰ سال اخیر دانست و گفت: در مجموع خدمات چهل ساله که از وظایف علاقه‌مندان ثقل اکبر است، اتفاقات قابل توجهی صورت گرفته و همه این اتفاقات ایده تجلیل از خادمان قرآن را بوجود آورده که در حوزه‌های مختلف تلاوت، حفظ، هنر و ... با حضور رئیس جمهور از خدمات آنها تکریم می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن انقلاب اسلامی فرهنگ فضای مجازی سید عباس صالحی تجلیل از خادمان قرآن قابل توجهی فضای مجازی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در استان یزد همزمان با سراسر کشور در ۱۴ اردیبهشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۴۳۰ نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در رشته‌های حفظ ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم در این دوره از آزمون شرکت کردند.

وی عنوان کرد: امسال نوزدهمین آمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن در چهار شهرستان یزد، مهریز، میبد و اردکان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تلاش مسئولان قرآنی برای مهیاسازی بستر حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان و نوجوان ابراز امیدواری کرد: این حافظان قرآن در آینده برای استان و مهین عزیزمان افتخار آفرین باشند.

نجیمی با بیان اینکه نتایج این آزمون ۲۲ خرداد از طریق سایت تلاوت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: به قبول شدگان در رشته حفظ ۱۰ جزء مدرک درجه ۵ حفظ معادل مدرک دیپلم، به قبول‌شدگان در رشته حفظ ۲۰ جزء مدرک درجه ۴ معادل فوق دیپلم، همچنین به حافظان قبول شده در رشته حفظ کل قرآن کریم مدرک درجه سه تا یک معادل لیسانس تا دکترا اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: در دوره‌های متوالی بیش از ۳ هزار نفر از حافظان قرآن کریم در استان یزد در این آزمون شرکت کرده و تاکنون ۴۰۳ مدرک تخصصی حفظ برای افراد قبول شده صادر شده است.

حضور چشمگیر نونهالان و نوجوانان در آزمون اعطای مدرک تخصصی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان یزد نیز در این رابطه اظهار کرد: طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور جمعی از آقایان و بانوان حافظ قرآن کریم در شهرستان یزد برگزار شد و حضور نونهالان و جوانان در این آزمون چشم‌گیر بود.

حجت‌الاسلام مهدی دادآفرین عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در رشد و تعالی حفظ آیات قرآن کریم که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و امام جمعه یزد است، قدم برداریم.

کد خبر 6097878

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • تنها مکتبی که قادر به اداره جهان بوده قرآن و عترت است
  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر
  • خلیفه ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود