Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل با حضور مدیرکل دفتر نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، رئیس موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کشور، رئیس جهاددانشگاهی استان، رئیس علمی کاربردی استان و...در سمنان برگزار شد.

حسن رهایی رئیس جهاددانشگاهی استان در این آیین با تقدیر از برپایی این رویداد علمی فناورانه اظهار کرد: جهاددانشگاهی در چهار دهه گذشته دستاوردهای علمی و فناورانه بسیار زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توجه و اعتماد ویژه رهبری معظم انقلاب به جهاددانشگاهی افزود: این اعتماد و اعتقاد راسخ به نهاد انقلابی جهاددانشگاهی یک سرمایه ارزشمند برای این نهاد انقلابی است.

رهایی با بیان اینکه جهاددانشگاهی منشا خدمات شایانی در کشور بوده خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای و...اقدامات اثرگذاری در کشور و استان داشته است.

این داور رویداد شتابی-استارتاپی طراحی اپلیکیشن موبایل، به اهمیت فضای مجازی در جامعه امروز پرداخت و گفت: همانطوری که رهبری معظم انقلاب فرمودند بستر فضای مجازی و استفاده از تکنولوزی نوین برای انتقال پیام، فرصت مغتنمی است که نباید ضایع شود چرا که خداوند در روز قیامت از ما بازخواست خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه باید جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان را به ابزار نوین تجهیز کنیم بر لزوم توجه بیشتر به مرکز نوآوری تاکید و اضافه کرد: مراکز نوآوری نقش مهمی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و پژوهشی و رشد و تکامل و پویایی جامعه دارند.

رهایی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاددانشگاهی استان تعاملات خوبی داشته و بستر را برای فعالیت دانشجویان در مراکزعلمی کاربردی و از جمله علمی کاربردی جهاد دانشگاهی فراهم کردند.

علی منصفی راد معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان  نیز در این آیین خاطرنشان کرد:در مجموع 25 ایده برای شرکت در این رویداد در سامانه ثبت‌نام کرده بودند که ایده‌ها با حضور داوران در دو پیش‌رویداد داوری و ایده‌های راه‌یافته به بخش پایانی این رویداد امروز ایده‌های خود را در همایش ارائه دادند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از رقابت ۶ ایده برتر طراحی اپلیکیشن موبایل در رویداد استارتاپی استان سمنان در راستای شتابدهی رویدادهای کسب و کار جوانان خبر داد و گفت: این رویداد مهم شتابی امروز به دو صورت حضوری و مجازی و غیرحضوری برگزار شد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان در این رویداد استارتاپی بر اساس نیازهای واقعی حرکت کرده ادامه داد: محورهای این رویداد بر اساس نیازهای استان و متناسب با سند پایه توسعه استان انتخاب شدند.

 معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان با اشاره به 6 ایده برتر راه‌یافته به بخش پایانی این رویداد افزود: اپلیکیشن درمان‌گر "درمان در منزل"، ساملانه کمک یا اپلیکیشن امدادرسانی در مواقع اضطراری، برنامه ثبت بیماری تالاسمی در خراسان رضوی، نرم‌افزار ساعت هوشمند بدن، اپلیکیشن آموزش‌های سبز ایران و اپلیکیشن صنایع دستی که با هدف ایجاد بستری برای فروش دست‌بافته‌ها و صنایع دستی طراحی شده 6 ایده برتر راه یافته به بخش پایانی این رویداد هستند.

وی با اشاره به برپایی برخی برنامه‌های جنبی در این رویداد گفت: برپایی سه کارگاه آموزشی: اعتبارسنجی، طراحی کسب و کار و کارگاه طراحی اپلیکیشن از جمله برنامه‌هایی بود که در این مدت برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی دانشگاه جامع علمي كاربردي استارت آپ ها طراحی اپلیکیشن موبایل جهاددانشگاهی استان علمی کاربردی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو

محمد خیاط زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت : با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان و آموزش‌وپرورش استان؛ دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایلی آوین نو، برگزار می‌شود.

وی افزود: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نقش بسیار مهمی در جوامع مدرن دارد. رسانه‌ها به‌عنوان صدای جامعه عمل می‌کنند و توانایی تأثیرگذاری بر افکار، نگرش‌ها و رفتار‌های افراد رادارند. تولیدات رسانه‌ای شامل انواع رسانه‌ها مانند رادیو، تلویزیون، رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های اجتماعی و... است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه مصداق‌های اهمیت فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای را برشمرد و گفت: این مصداق‌ها عبارت‌اند از:۱- اطلاع‌رسانی: رسانه‌ها به ما امکان می‌دهند تا با اخبار، رویداد‌ها و اطلاعات به‌روز آشنا شویم. آنها نقش بسیار مهمی در تأمین منابع اطلاعاتی برای جامعه دارند و افراد را با مسائل مختلف جامعه و جهان آشنا می‌سازند.۲- شکل‌دهی به نگرش‌ها: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و عقاید افراد رادارند. آنها می‌توانند الگوها، ارزش‌ها و ایده‌ها را ترویج کنند و به شکل‌دهی به نگرش‌های جامعه کمک کنند.۳- تأثیر در سیاست: رسانه‌ها توانایی تأثیرگذاری بر روند سیاست‌گذاری دارند. آنها می‌توانند مسائل مختلف را در جامعه مطرح کنند، نظرات عمومی را تحت تأثیر قرار دهند و روند تصمیم‌گیری‌ها را تحت تأثیر قرار دهند.
۴- تولید فرهنگ و سرگرمی: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تولید فرهنگ و سرگرمی دارند. آنها فضایی را برای انتشار هنر، فرهنگ و سبک زندگی فراهم می‌کنند و می‌توانند به ترویج هنر و فرهنگ جامعه کمک کنند.

وی ادامه داد: فعالیت در رسانه و تولیدات رسانه‌ای نه‌تن‌ها امکان ارتباطات و اطلاع‌رسانی مؤثر را فراهم می‌کند، بلکه توانایی تأثیرگذاری بر جوامع و فرهنگ‌ها را دارد.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، با اصول و مفاهیم اساسی مهارت‌های رسانه‌ای آشنا خواهند شد و سرفصل‌های آن عبارت‌اند از: ۱) طراحی پوستر با موبایل: که آشنایی با تکنیک‌ها و اصول طراحی گرافیکی را در برمی‌گیرد و طراحی پوستر‌های زیبا و جذاب را توسط موبایل آموزش می‌دهند.۲) تدوین با موبایل: در این قسمت شرکت‌کنندگان در دوره با تکنیک‌ها و ابزار‌های تدوین ویدئو با استفاده از موبایل آشنا می‌شوند و قادر خواهند بود ویدئو‌های خلاقانه و جذاب را ایجاد و ویرایش نمایند. ۳) عکاسی با موبایل: آشنایی با ترفند‌ها و روش‌های عکاسی با استفاده از موبایل شامل می‌شود و مخاطب یاد می‌گیرد عکس‌های حرفه‌ای و زیبا را به‌وسیله دوربین موبایل خود ثبت کند.

وی اضافه کرد: این دوره به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد که مهارت‌های رسانه‌ای خود را در زمینه‌های مختلف تقویت نمایند و از آنها در کسب‌وکارها، تولید محتوا و ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: زمان برگزاری دوره‌ی آموزشی مهارت‌های رسانه‌ای آوین نو در دو جلسه، پنجشنبه‌ها، ۲۰ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ هست که به‌صورت حضوری در شهرستان کرمانشاه برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان گواهینامه ارائه خواهد شد.

وی گفت: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی fandino.ir مراجعه نمایند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • برگزاری دو رویداد بین‌المللی با موضوع «سمنان پایتخت جاده ابریشم»