Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:39:10 GMT

ایران، مهد بشریت؛ نگاه متفاوت مستندساز غربی به سرزمین تمدن‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۲۲۴۵

ایران، مهد بشریت؛ نگاه متفاوت مستندساز غربی به سرزمین تمدن‌ها

‍‍‍‍‍‍

به گزارش روز شنبه ایرنا ، شبکه رادیوی فرانس بلو گزارش داد : پیتر لاتزکو در فیلم خود با نام " ایران از بالا " که به زودی از شبکه آرته پخش می شود به  معرفی ابعاد مختلف سرزمین ایران در زمینه‌های فرهنگی، تاریخی، ورزشی و معماری در دوره های مختلف پرداخته است.

بر اساس این گزارش ، فیلم پیتر لاتزکو روزهای ۱۵ و ۱۶ فوریه(۲۷ و ۲۸ بهمن) از شبکه «آرته» - که یک شبکه تلویریونی فرانسوی-آلمانی با عمده فعالیت در زمینه فرهنگ و هنر است - پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرانس بلو، این مستند در سه قسمت، غنای باورنکردنی مناظر ایرانی از طریق پرتره‌های زنان و مردان یک کشور در حال تغییر  را به تصویر می کشد.

در این مستند، لاتزکو که ۸ هزار کیلومتر مسافت را در مناطق مختلف ایران پیموده است، همچنین مهمان‌نوازی مردان و زنان ایرانی را نشان می دهد.
 


در این پیوند، همچنین تارنمای «اَوآر اَ لیر - Avoir a lire» که به صورت هفتگی به نقد فیلم‌های در حال و آستانه نمایش می‌پردازد،  نوشته است: ایران از بالا ، چشم انداز دیگری این فرهنگ چند هزار ساله ایران است. لاتزکو ما را با سنت‌هایی ریشه گرفته از دوران پیش و بعد از اسلام نه به عنوان فولکلور تاریخی بلکه میراثی غنی و متنوع از آن جوامع که امروز ایران معاصر را تشکیل داده آشنا می‌کند.این مستند، با نشان دادن ایران دیگری، اعتقادات ما {در خصوص ایران} را به نقد می‌گیرد.

به نوشته تارنمای فرانسوی، هدف از ساخت این مجموعه، نمایش دادن چهره‌ای زیبا از ایران معاصر است، کشوری که از سوی برخی به طور ناعادلانه‌ای مورد توجه قرار نگرفته است .

برچسب‌ها میراث فرهنگی ایران مستند یونسکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایران مستند میراث فرهنگی ایران مستند یونسکو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید

سی و یکمین جشنواره بین‌الملل و معتبر هات داکس در عرصه مستند با معرفی برندگان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، جشنواره مستند هات‌داکس که از تاریخ ۲۵ آوریل تا ۵ می (۶ تا ۱۶ اردیبهشت) در تورنتو کانادا برگزار شد و در نهایت مستند «کِشت انقلاب» محصول مشترک هند و نروژ به کارگردانی «نیشتا جین» موفق به کسب جایزه بهترین مستند از نگاه مخاطبان در بخش آثار بین‌الملل شد.

این مستند که درباره جنبش اعتراضی کشاورزان در هند است جایزه نقدی ۱۰ هزار دلاری بخش مستندهای بلند بین‌المللی را به خانه برد.

به گزارش اسکرین، جایزه بهترین فیلم مستند بلند کانادایی از نگاه مخاطبان با جایزه‌ای به مبلغ ۱۰ هزار دلار کانادا هم به «پابلو آلوارز مسا» برای مستند «تالاب سرباز» تعلق گرفت که به مبارزات سیمون بولیوار برای آزادسازی کلمبیا پرداخته است.

همچنین جایزه «لیندال تریسی» برای تجلیل از مستندسازان نوظهور کانادایی به میثم معتضدی سینماگر ایرانی تبار اعطا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هویت‌سازی جز اولویت‌های آموزش و پرورش برای آینده دانش‌آموزان است
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • هفته‌ای پر از مستند‌های جذاب در شبکه افق
  • موضع تازه و متفاوت یک روزنامه درباره گشت ارشاد
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • خبر‌های رسانه شانزدهم اردیبهشت
  • گزارش دیدنی تلویزیون کره از جنگ ایران و اسرائیل
  • مجموعه مستند «پا به ماه» از شبکه ۲
  • خبر‌های رسانه - ۱۵ اردیبهشت
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران