Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به خیز دوباره کووید۱۹ در برخی استان ها هشدار داد و گفت: اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد کرونا که به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا برگزار شد، گفت: با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت و کشندگی ویروس بالاتر رفته است و به عنوان مثال انگلیس بیش از ۴میلیون نفر درگیری با این ویروس داشته اند و ۱۳۵ هزار فوتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵هزار نفر هم عبور کرده است. سایر کشورها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری وضعیت خوبی نیست.

وی گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی ها را داریم و مرگ و میرها دو رقمی است اما نکته مهم این است که زمانی که بیماری شیوع می یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری ها بالا می رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی ها تاثیر گذار است و برعکس. آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستانها کم شد، اثر خود را الان نشان می دهد و کاهش میزان فوتی ها اثر رعایت پروتکلها در چد هفته گذشته است.

رییسی گفت: این درحالیست که در برخی استانها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است و اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد و نیاز است مردم عزیز و مسوولان بیشتر مراقبت کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس همه باهم علیه کرونا شیوع بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی

 سرهنگ قنبرزاده در نشست تجزیه و تحلیل آمار تصادفات استان آذربایجان شرقی گفت: میزان فوتی‌ها در تصادفات درون شهری سال ۱۴۰۲ در استان نسبت به سال قبل از آن ۳۸ درصد بیشتر شد که تبریز با ۶۰ درصد تصادفات در جایگاه نخست و مراغه با ۲۰ درصد در رتبه دوم قرار داشت.

وی ادامه داد: میزان تصادفات جرحی و فوتی در استان نگران کننده است و بر اساس آمار میزان تصادفات در سال گذشته سیر افزایشی داشت.

سرهنگ قنبرزاده با بیان اینکه رده سنی فوتی‌ها در فرودین امسال بین ۲۰ تا ۲۵ سال است افزود: در فروردین ماه امسال ۱۹ نفر در رده سنی یاد شده در تصادفات درون شهری استان جان خود را از دست دادند که ۴۰ درصد کل فوتی‌ها را شامل می‌شود و انتظارمان از والدین این است اجازه ندهند فرزندانشان بدون گواهینامه و رعایت قوانین رانندگی کنند.

وی ادامه داد: اکثر تصادفات منجر به فوت از ساعت ۱۸ به بعد اتفاق افتاده است که ۶۰ درصد کل تصادفات فرودین را شامل می‌شود.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی به عوامل اصلی تصادفات منجر به فوت اشاره کرد و گفت: ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ مورد در رتبه اول و بی توجهی به جلو با ۴ مورد در رتبه بعدی قرار گرفت.

سرهنگ قنبرزاده کنترل ترافیک را وظیفه همگانی دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها در کنترل ترافیک و تصادفات باید به میدان بیایند و صرف حضور پلیس کافی نیست به طوری که که در ایام تعطیلات عید به دلیل حضور دستگاه‌های مختلف میزان تصادفات کاهشی بود.

وی با انتقاد از عقب ماندگی تبریز در هوشمندسازی معابر اظهار کرد: تبریز از لحاظ هوشمندسازی معابر فقیر است به طوری که در بین کلانشهر‌های کشور در جایگاه‌های آخر قرار گرفته بنابراین ضروری است مسئولان برنامه ریزی جدی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخورد با تخلفات حادثه ساز افزایش یافته است گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان برخورد با تخلفات حادثه ساز ۳۸ درصد در عناوین مختلف افزایش یافت برای نمونه برخورد با تخلف تجاوز از سرعت مجاز حدود ۲۲۳ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: همچنین در فروردین ماه امسال ۶۵۸ مورد توقیف گواهینامه و خودرو اتفاق افتاد که ۳۳۴ مورد مربوط به دلیل نداشتن گواهینامه، ۱۵۰ مورد تخلفات حادثه ساز ۱۲۵ مورد نمره منفی و ۴۹ مورد نیز به دلیل استفاده از مواد روانگردان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی