Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف خوزستان در روز شنبه ۲۵ بهمن ماه ۹۹ را در این بسته خبری مشاهده کنید.

محموله موادمخدر به بن بست پلیس هندیجان رسید

سردار سید محمد صالحی فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: با هدف تداوم اجرای طرح‌های قاطع و مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال یک محموله مواد مخدر مطلع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در این زمینه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان مستقر در محور‌های مواصلاتی شهرستان هندیجان طی ۲۴ ساعت، محور تردد ۳ دستگاه پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را شناسایی و طی چند عملیات غافلگیرانه متوقف کردند و در بازرسی از ۳ دستگاه خودروی توقیفی مقدار ۳۲۱ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بودند، کشف شد.

به گفته سردار صالحی در این رابطه ۳ قاچاقچی موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

دستگیری شکارچی غیر مجاز دراج در دزفول

رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول بیان داشت: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این اداره در زیستگاه‌های حاشیه شهرستان، موفق به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز پرنده حمایت شده دراج شدند و از متخلف مذکور لاشه ۲ قطعه پرنده دراج و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

او با بیان اینکه متخلف پس از تفهیم اتهام جهت سیر مراحل قانونی رسیدگی به تخلف صورت گرفته به مراجع قضایی معرفی شد، افزود: پرنده دراج یکی از گونه حمایت شده و تحت حفاظت سازمان محیط زیست است که به دلیل تخریب زیستگاه و شکار غیر مجاز به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.

براساس مصوبه ۴۴۳ شورای عالی حفاظت از محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست بازای شکار غیر مجاز هر قطعه پرنده حمایت شده دراج، برای گونه نر ۶ میلیون ریال و برای گونه ماده ۳ برابر مبلغ مذکور تعیین گردیده است.

تکمیل می‌شود...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشف موادمخدر دستگیری شکارچی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • ثبت تصاویری خاص از شکار و شکارچی!
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست