Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@13:38:35 GMT

خیز دوباره کرونا در برخی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۲۳۸۴

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به خیز دوباره کووید۱۹ در برخی استان‌ها هشدار داد و گفت: اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد.

خبرگزاری میزان -  علیرضا رییسی در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد کرونا که به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا برگزار شد، گفت: با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت و کشندگی ویروس بالاتر رفته است و به عنوان مثال انگلیس بیش از ۴میلیون نفر درگیری با این ویروس داشته اند و ۱۳۵ هزار فوتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵هزار نفر هم عبور کرده است. سایر کشور‌ها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری وضعیت خوبی نیست.

وی گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و مرگ و میر‌ها دو رقمی است، اما نکته مهم این است که زمانی که بیماری شیوع می‌یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری‌ها بالا می‌رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی‌ها تاثیر گذار است و برعکس. آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستان‌ها کم شد، اثر خود را الان نشان می‌دهد و کاهش میزان فوتی‌ها اثر رعایت پروتکل‌ها در چد هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید: بهترین واکسن کرونا از نظر عضو کمیته علمی كوييد-١٩

رییسی گفت: این درحالیست که در برخی استانها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است و اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد و ۹ شهر در این استان به وضعیت قرمز درآمدند. بنابراین نیاز است مردم عزیز و مسوولان بیشتر مراقبت کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.

این خبر در حال تکمیل است......

 

 

 

برچسب ها: کرونا کرونا ویروس وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • هیچ مورد فوتی ناشی از مالاریا به ثبت نرسید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند