Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادعلی تاتار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور این مجوزر کالاها به صورت یکسره به عراق صادر می شود و شاهد تسریع در انجام صادرات خواهیم بود.

وی اظهار داشت: حمل یکسره و ترانزیت می تواند موجب افزایش صادرات شود چون در این صورت اتلاف وقت و خواب کامیون ها برای تخلیه و بارگیری کالاها را نخواهیم داشت و همچنین مراحل انجام اظهار و تشریفات گمرکی برای کالاها که امری زمانبر است نیز انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: ترانزیتی شدن مرز خسروی با توجه به عضویت عراق در کنوانسیون تیر برای حمل یکسره کالاها به صورت پلمب شده از مبدا تا مقصد انجام شده است.

تاتار گفت: تمامی زیرساخت های ما برای حمل یکسره کالاها فراهم است ولی طرف عراقی نیز باید زیرساخت های خود را برای این امر آماده کند تا شاهد عملیاتی شدن آن به زودی باشیم.

او ادامه داد: کاهش هزینه های صادرات برای صادرکنندگان و جلوگیری از فساد و خراب شدن کالاها از دیگر مزایای حمل یکسره و ترانزیت است.

او گفت: هم اکنون روزانه شاهد صادرات ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز خسروی به عراق هستیم.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.      

برچسب‌ها قصرشیرین توسعه صادرات ترانزیت مرز خسروی صادرات غیر نفتی پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین توسعه صادرات ترانزیت قصرشیرین توسعه صادرات ترانزیت مرز خسروی صادرات غیر نفتی اخبار کنکور مرز خسروی حمل یکسره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت

داده‌های مربوط به رهگیری نفتکش‌ها نشان می‌دهد واردات نفت هند در ماه آوریل از روسیه افزایش و از عربستان سعودی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، داده‌های شرکت رهگیری نفتکش‌ها و کشتی‌های کپلر و ال‌اس‌ئی‌جی نشان می‌دهند که هند در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن، نفت بیشتری از روسیه وارده کرده اما واردات نفت این کشور از عربستان سعودی و عراق کاهش یافته است.

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تنش‌ها بین مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ که سبب تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای غربی شد، نفت روسیه را وارد کرده است.

بر اساس داده‌های منتشرشده، روسیه در ماه آوریل بزرگترین عرضه‌کننده نفت به هند است و پس از آن عراق و عربستان سعودی قرار دارند.

این داده‌ها نشان می‌دهند که هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، واردات نفت را در ماه آوریل ۱۳ تا ۱۷درصد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داده است.

در همین حال، واردات نفت این کشور از عراق ۲۰ تا ۲۳درصد کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های شرکت ال‌اس‌ئی‌جی، پیش‌بینی می‌شود واردات روزانه نفت هند از روسیه از یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در ماه آوریل به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در ماه مه کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • ساینا اس اتوماتیک روانه عراق می شود / صادرات چندین هزار ساینا و کوئیک به ونزوئلا
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳