Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به خیز دوباره کووید۱۹ در برخی استان ها هشدار داد.

دکتر علیرضا رییسی در حاشیه پنجاه و هفتمین جلسه ستاد کرونا که به ریاست رییس جمهور و حضور دیگر اعضا برگزار شد، گفت: با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت و کشندگی ویروس بالاتر رفته است و به عنوان مثال انگلیس بیش از ۴میلیون نفر درگیری با این ویروس داشته اند و ۱۳۵ هزار فوتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵هزار نفر هم عبور کرده است. سایر کشورها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری وضعیت خوبی نیست.

وی گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی ها را داریم و مرگ و میرها دو رقمی است اما نکته مهم این است که زمانی که بیماری شیوع می یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری ها بالا می رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی ها تاثیر گذار است و برعکس. آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستانها کم شد، اثر خود را الان نشان می دهد و کاهش میزان فوتی ها اثر رعایت پروتکلها در چند هفته گذشته است.

رییسی گفت: این درحالیست که در برخی استانها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است و اکنون خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را دارد و ۹ شهر در این استان به وضعیت قرمز درآمدند. بنابراین نیاز است مردم عزیز و مسوولان بیشتر مراقبت کنند و جلوی خیز بیماری را بگیرند.

/ایسنا 

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت فرد مبتلا به کرونای انگلیسی

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استانها
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور