Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@01:16:21 GMT

جزییاتی از اولویت بعدی واکسیناسیون کرونا

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۲۵۵۴

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعد از پرسنل ICU، سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب پذیر در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

خبرگزاری میزان _ مهر نوشت: قاسم جان بابایی، در ارتباط با بیمارستان‌هایی که برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ در کشور در نظر گرفته شده‌اند، گفت: این بیمارستان‌ها، اغلب آموزشی، درمانی، نظامی، تأمین اجتماعی، خیریه و خصوصی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان وزارت بهداشت، بیمارستان امام خمینی (ره) را بزرگ‌ترین مرکز درمانی کشور و پذیرای بیشترین بیماران کرونایی خواند و افزود: بیشترین میزان مراجعات سرپایی و بستری بیماران کرونا در این بیمارستان بوده است.

وی با بیان اینکه دو سوم مرگ‌های کرونایی در ایران مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است، به برنامه واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور اشاره کرد و گفت: تمام کسانی که در معرض خطر یا در چرخه انتقال ویروس مؤثر خواهند بود به زودی واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت شروع واکسیناسیون از کادر درمان برای کاهش عوارض بیماری، افزود: دو گروه بیش از دیگران در معرض خطر بیماری قرار دارند. گروه اول، کادر پزشکی هستند که به لحاظ اینکه با میزان چرخش بالای ویروس مواجه اند و گروه دوم، افراد بالای ۶۰ سال هستند که اغلب درگیر بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

جان بابایی تاکید کرد: بعد از پرسنل ICU، سایر کادر درمان، افراد بالای ۶۵ سال و گروه‌های آسیب پذیر در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال با انجام واکسیناسیون، سیکل بیماری در کشور بشکند.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونای روسی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: واکسیناسیون واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسن کرونا معاون درمان وزارت بهداشت افراد بالای کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • قبض برق این مشترکان بالای ۲میلیون تومان می‌شود!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران