Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش «تابناک»، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح پنجاه‌وهفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور اعضا برگزار شد، کشور ما از جمله معدود کشور‌هایی در دنیا است که مسوولان هفته‌ای دو روز در زمینه این بحران جلسه می‌گذارند، بررسی‌ها در دنیا نشان می‌دهد موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس تغییر کرده است و میزان سرایت و مرگ‌ومیر بیماری افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سطح کشور شاهد روند نزولی مرگ‌ومیر‌ها هستیم، می‌دانیم که امروز شاهد نتیجه اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های گذشته هستیم، اما علی رغم پایین بودن آمار فوتی‌ها شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم. در استان خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و نیاز است مردم و مسوولان بیشتر مراقبت کنند، اکنون شهرستان‌های اهواز (به همراه کارون، هویزه و دشت آزادگان)، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید در این شهر‌ها پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنیم.

رئیسی گفت: در آذربایجان غربی روند شیوع بیماری رو به افزایش است، خیز بیماری در هرمزگان تا حدود زیادی کنترل شده است و روند شیوع بیماری در مازندران نیز درحال کنترل است ۸ شهر مازندارن از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شد و ۸ شهر دیگر در وضعیت نارنجی هستند، استان گیلان و گلستان نیز نیازمند مراقبت بیشتری هستند، در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته رئیسی، یکی از مبتلایان به کرونای انگلیسی جان باخت که اطرافیان بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته پایش شده‌اند تا مشخص شود آیا آن‌ها هم به این ویروس مبتلا شده‌اند یا خیر.

وی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف آغاز شد و واکسیناسیون با دقت و عدالت کامل انجام شد، شب گذشته ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و در هفته‌های آتی این روند ادامه خواهد یافت، تا این لحظه افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند عارضه خاصی نداشته‌اند و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.   تکمیل می شود...

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر احمد محمود ویروس کرونا علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر احمد محمود شهر در وضعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار