Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند؛ این درحالیست که در برخی استان‌ها خیز بیماری شروع شده و جای هشدار جدی است.

به گزارش «تابناک»، علیرضا رئیسی در پایان پنجاه‌ و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح مصوبات امروز گفت: بررسی‌ها در دنیا نشان می‌دهد با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس تغییر کرده است و میزان سرایت و مرگ‌ومیر بیماری افزایش داشته و به عنوان مثال انگلیس بیش از ۴میلیون نفر درگیری با این ویروس داشته اند و ۱۳۵ هزار فوتی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا نیز مرگ و میر از مرز ۵هزار نفر هم عبور کرده است. سایر کشور‌ها هم به همین نسبت وضعیت شیوع بیماری وضعیت خوبی نیست.   وی افزود: کشور ما از جمله معدود کشور‌هایی در دنیا است که مسئولان هفته‌ای دو روز در زمینه این بحران جلسه می‌گذارند. در سطح کشور شاهد روند نزولی مرگ‌ومیر‌ها هستیم، می‌دانیم که امروز شاهد نتیجه اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های گذشته هستیم، اما علی رغم پایین بودن آمار فوتی‌ها شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم.   تعداد شهر‌های نارنجی در استان‌ها: در آذربایجان غربی ۵ شهر، آذربایجان شرقی ۴ شهر، اصفهان دو شهر، خوزستان ۵ شهر، خراسان جنوبی یک شهر، کرمان یک شهر، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان هر کدام ۳ شهر، گیلان ۷ شهر و مازندران ۸ شهر نارنجی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه گفت: در استان خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و نیاز است مردم و مسوولان بیشتر مراقبت کنند، اکنون شهرستان‌های آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، کارون، هویزه، شادگان و شوشتر از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید در این شهر‌ها پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنیم.

وی افزود: در آذربایجان غربی روند شیوع بیماری رو به افزایش است، خیز بیماری در هرمزگان تا حدود زیادی کنترل شده است و روند شیوع بیماری در مازندران نیز درحال کنترل است ۸ شهر مازندارن از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شد و ۸ شهر دیگر در وضعیت نارنجی هستند، استان گیلان و گلستان نیز نیازمند مراقبت بیشتری هستند، در حال حاضر ۹ شهر در وضعیت قرمز، ۳۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهر در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.   رئیسی درباره روند فوتی های کووید19 در کشورمان گفت: خوشبختانه در سطح کشور ما همچنان روند نزولی فوتی‌ها را داریم و مرگ و میر‌ها دو رقمی است، اما نکته مهم این است که زمانی که بیماری شیوع می‌یابد معمولا دو هفته بعد میزان بستری‌ها بالا می‌رود و چهار هفته بعد هم در میزان فوتی‌ها تاثیر گذار است و برعکس. آن اقداماتی که از اول آذرماه انجام شد و میزان ورودی بیمارستان‌ها کم شد، اثر خود را الان نشان می‌دهد و کاهش میزان فوتی‌ها اثر رعایت پروتکل‌ها در چند هفته گذشته است.
به گفته وی، بیماری در استان قزوین روند رو به بالا دارد و یک مورد ویروس انگلیسی منجر به فوت داشتیم که زنگ خطر است. اطرافیان بیمار تست شدند و نتایج آزمایش تا فردا آماده می‌شود که ببینیم آیا آن‌ها هم به نوع انگلیسی مبتلا شدند یا خیر.   سخنگوی ستاد ملی در ادامه افزود: باید از مرز‌ها مراقبت کنیم و اگر مسافری از خارج می‌آید باید قرنطینه را رعایت کند و حتی اگر علائم ندارد باید ۱۴ روز خانه بماند و علائمش رصد شود.
وی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف آغاز شد و با عدالت کامل واکسیناسیون در حال انجام است. خوشبختانه شب گذشته ۱۰۰ هزار دوز واکسن وارد کشور شد و هفته‌های بعد هم محموله‌های جدید وارد کشور خواهد شد و روند واکسیناسیون بر اساس سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه پیدا خواهد کرد. تا این لحظه هم کسانی که واکسن زدند عوارض جدی نداشتند و تنها عوارض معمولی مانند درد محل تزریق و تب داشتند که مانند سایر واکسن‌ها طبیعی است.

معاون وزیر بهداشت در پایان صحبتهایش گفت: امیدوارم با رعایت پروتکل‌ها مانع از ایجاد خیز چهارم بیماری شویم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر احمد محمود ویروس کرونا علیرضا رئیسی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسیناسیون کرونا در ایران نامه رهبری به پوتین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر احمد محمود ستاد ملی مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها شهر در وضعیت شیوع بیماری فوتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان