Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:20:49 GMT

اخلاقی: چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۳۳۰۷

اخلاقی: چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی آغاز شده است

«حبیب‌الله اخلاقی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ای کاش شرایط کرونایی و بسیاری از کشتی‌گیرانی که اکنون بیرون مانده‌اند با حضور در مسابقات شهرستانی، استانی و بعد از آن جام جهان پهلوان تختی می‌توانستند شانس خود را برای حضور در تیم ملی امتحان کنند و انتخابی تیم ملی با این شرایط اکنون اجرا نمی‌شد تا انگیزه و هدف برای همه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به هر حال باید بپذیریم که در شرایط کرونایی هستیم و به طور حتم شرایط کرونا چرخه انتخابی تیم ملی را معیوب کرده و ما نیز مجبوریم با شرایط موجود تصمیم بگیریم. چرخه انتخابی تیم ملی از نخستین اردوی تیم ملی شروع شده و فیلترهایی که مدعیان باید از آن بگذرند، مشخص شده است. برای مثال همه نفرات برتر جام جهان پهلوان تختی، نفرات مدال‌آور و کسانی که در جهانی قزاقستان سهمیه المپیک گرفتند در کنار کشتی‌گیرانی که در لیگ برتر کشتی‌های خوبی گرفتند به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

دارنده مدال برنز پیکارهای جهانی در خصوص عدم دعوت از «سعید عبدولی» گفت: شاید بپرسید با توجه به اینکه فرنگی‌کاران مدال‌آور و کسانی که در جهانی سهمیه المپیک گرفتند، دعوت شده‌اند، چرا «سعید عبدولی» با وجود کسب مدال برنز جهان، دعوت نشده است. وی با آغاز اردوی نخست تیم ملی از اواخر آذر ماه با ارتباطی که با «محمد بنا» سرمربی تیم ملی داشت، درخواست داشت تا در اردوی نخست شرکت نکند و سبب شد که کمی عقب بماند.  

مرحله چهارم اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک در قزاقستان، روزهای ۲۰ بهمن تا اول اسفندماه در خانه کشتی شهید «ابراهیم هادی» در مجموعه ورزشی آزادی تهران در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: مرحله چهارم اردوی تیم ملی متصل به اعزام تیم منتخب کشتی فرنگی به رقابت‌های بین‌المللی اوکراین است و در سه وزنی که سهمیه المپیک کسب کردیم نفراتی را اعزام می‌کنیم. ضمن آنکه در وزن ۷۷ کیلوگرم با توجه به اینکه «امین کاویانی‌نژاد» به وزن المپیکی ۷۷ کیلوگرم تغییر وزن داده به همراه «محمدعلی گرایی» به اوکراین اعزام می‌شوند تا محک جدی بخورند. در حال حاضر همه تمرکز کادر فنی در رقابت‌های بین‌المللی اوزان المپیکی است.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ادامه داد: از سوی دیگر بعد از بازی‌های المپیک توکیو، پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۱ و همچنین رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان را پیش‌رو داریم و در تیم منتخب اعزامی به اوکراین در وزن‌های غیرالمپیکی نیز نفراتی اعزام می‌شوند که جوان هستند تا بتوانند در اوکراین ضمن کسب تجربه مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سووال که آیا سایر نفرات هم شانسی برای حضور در المپیک دارند یا خیر، تصریح کرد: این فرصت هنوز وجود دارد. جام جهان پهلوان تختی قرار است اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در چابهار استان سیستان و بلوچستان، برگزار شود و این مسابقات برای برخی از اوزان می‌تواند به عنوان چرخه انتخابی باشد و در فرایند انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ قرار گیرند.  

اخلاقی با اشاره به اینکه تیم ملی هنوز در وزن‌های ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه نشده است، گفت: اگر تیم ملی با ۶ سهمیه و ترکیبی کامل گام به بازی‌های المپیک توکیو بگذارد با درصد احتمال بیشتری می‌توانیم امیدوار به کسب مدال باشیم. البته برای شناخت نفرات اصلی تیم ملی کشتی فرنگی فیلترهای دیگری نیز وجود دارد و قرار است تیم منتخب ایران در رقابت‌های بین‌المللی جام «وهبی امره» ترکیه و «پیت لازینسکی» لهستان نیز شرکت کند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سووال که نفر نخست تیم ملی در بازیهای المپیک در وزن‌ ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم قرار است در اوکراین انتخاب شود، گفت: به طور حتم این مسابقه‌ها جنبه انتخابی تیم ملی دارد و تاثیرگذار است. در وزن ۶۰ کیلوگرم که «علیرضا نجاتی» سهمیه المپیک گرفته می‌تواند یک الگوی خوب برای کشتی‌گیران ما باشد چرا که او هنوز انتخاب شده نیست و حتی «پویا ناصرپور» که از وزن ۵۵ به ۶۰ کیلوگرم آمده و «مهدی محسن‌نژاد» هم فرصت دارند و این امید و انگیزه برای کسانی که بیرون هستند وجود دارد و شاید یک نفر جلوتر باشد اما سایر نفرات می‌توانند با تلاش و تمرینات بیشتر به هدف خود برسند.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۲۰ تا  ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.

در کشتی فرنگی علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ موفق به کسب سهمیه المپیک در وزن‌های ۶۰، ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید برای کسب سهمیه در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نیز در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی تلاش کنند.

ملی‌پوشان کشتی فرنگی در صورتی که نتوانند سهمیه‌های کامل را کسب کنند باید اردیبهشت ماه و در پیکارهای جهانی کسب سهمیه المپیک در صوفیه بلغارستان حضور یابند.

رقابت‌های بین‌المللی اوکراین روزهای ۸ تا ۱۰ اسفندماه در شهر کی‌یف برگزار می‌شود و تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی کشورمان نیز در این پیکارها حضور دارند.

ترکیب تیم منتخب کشتی فرنگی در اوکراین به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس‌پور
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی
۶۳ کیلوگرم: آرمین محب‌ثابت
۶۷ کیلوگرم: محمد الیاسی - دانیال سهرابی
۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی - امین کاویانی‌نژاد
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی‌منجزی- امین میرزازاده
مربیان: رسول جزینی- حبیب‌الله اخلاقی- مرتضی محمدی
داور: محسن عبدالهی

برچسب‌ها حبیب الله اخلاقی المپیک توکیو فدراسیون کشتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حبیب الله اخلاقی المپیک توکیو فدراسیون کشتی حبیب الله اخلاقی المپیک توکیو فدراسیون کشتی اخبار کنکور رقابت های بین المللی تیم ملی کشتی فرنگی انتخابی تیم ملی پیکارهای جهانی چرخه انتخابی سهمیه المپیک برای حضور کسب سهمیه تیم منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در دیدار پایانی وزن ۱۳۰ کیلوگرم این پیکارها، محمدسروش رنجبر فرنگی کار ملی پوش همدان، رازمیک کوردیان از ارمنستان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

در این وزن، آلبرت واردانیان از ارمنستان و مهرداد کولیوند از ایران مشترک سوم شدند.

چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی ۶ و ۷ اردیبهشت با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و تیم‌های ارمنستان، سوریه و عراق در سالن شهرک نفت اهواز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • استارت فرنگی‌کاران برای المپیک پاریس
  • آغاز اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • علاوه بر ۲ انتخابی بزرگ؛ چه فرنگی‌کارانی به بوداپست می‌روند؟
  • طلایی شدن تنها سهمیه کشتی فرنگی همدان در جام تختی
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟