Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، امروز (شنبه) در مراسم روز ملی شهید در این کشور که به مناسبت شهادت «محمد باقر حکیم» از سوی ائتلاف عراقیون برگزار شد، سخنرانی کرد.

او با تقدیر از شهدای عراق که در راه مبارزه با استبداد و تروریسم فداکاری کردند، گفت: منطقه بدون امنیت و ثبات عراق به امنیت نمی‌رسد و کشور در حال عبور از مرحله دشواری است که نیازمند همبستگی سراسری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهم صالح افزود: عراق در مقابل دوراهی پیشرفت یا عقب‌گرد قرار دارد. یا به درگیری‌ها و جناح‌بندی‌های مذهبی و ملی عقب گرد می‌کنیم یا با تشکیل دولت و حفظ حاکمیت و برقراری قانون برای همه به سوی پیشرفت حرکت می‌کنیم.

او افزود: هم اکنون نیازمند بازنگری در مسیر سیاسی و تاسیس دوره سیاسی جدیدی هستیم که تضمینی برای تصحیح مسیر‌ها سابق و پاسخگوی خواسته‌های مردم باشد. در برداشتن گام‌های اصلاحی به ویژه اجرای انتخابات نباید کوتاهی کنیم.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که آمادگی برای اجرای انتخابات آزاد و پاک خواسته‌ای است که در میدان‌های تظاهرات مردمی در سراسر عراق آن را ایجاد شد و کشور نیازمند اصلاحی بنیادین و فراگیر است.

الکاظمی: فرصت تاریخی اعتماد سازی با اجرای انتخابات در مقابل ماست

«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق، نیز در سخنانی در مراسم روز ملی شهید تاکید کرد که در این کشور در مقابل فرصتی تاریخی برای بازگرداندن اعتماد مردم از طریق برگزاری انتخابات است.

او گفت: به تمام خانواده‌های شهدای سلام می‌رسانم و می‌گویم که خون پاک شهیدان آینده را می‌سازد.

نخست وزیر عراق اعلام کرد: دولت از روز اول به دنبال بازسازی ساختار دولت بود و قصد تضعیف قدرت‌های سیاسی را نداشت. برگ سفید اصلاحات برای نجات عراق را اجرا خواهیم کرد هرچند مشکلات و موانعی بر سر راه دولت وجود دارد.

او درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق گفت: به مزایده‌های انتخاباتی علاقه‌ای ندارم و با شفافیت با پرونده انتخابات برخورد می‌کنیم و این را فرصتی تاریخی برای بازگرداندن اعتماد مردم به دولت می‌دانیم.

الکاظمی در پایان از روند مبارزه با فساد در این کشور سخن گفت و افزود: کمیته مبارزه با فساد مشغول فعالیت است و گام‌های مثبتی در این عرصه برداشته شده است.

الحلبوسی: تروریسم و فساد پروژه تشکیل دولت را به تاخیر انداخت

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، هم در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشت شهدای عراق تاکید کرد که تروریسم و فساد موانع تسریع در روند تشکیل دولت بودند.

او گفت: مقابله با مسئله سلاح‌های خارج از قانون در نقض حقوق شهروندان ضروری است.

الحلبوسی افزود: بازگشت اقتصادی تلاش‌های تشکیل دولت را به شکست خواهد کشاند و ما گام‌های مهمی در راستای اصلاح بحران اقتصادی در کشور برداشته ایم و بودجه را بررسی خواهیم کرد و کسری بودجه مطرح شده را نمی‌پذیریم تا موجب افزایش درد و رنج مردم نشویم.

رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که اوضاع کشور به مرحله غیر معقولی رسیده است که نیازمند حمایت و کمک از طریق مبارزه با تروریسم وفساد و جمع آوری سلاح‌های خارج از قانون و اجرای اصلاحات است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برهم صالح مبارزه با تروریسم مبارزه با فساد تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

دیگر خبرها

  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • کیمیش: کامبک‌های رئال شانسی نیست
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • امیدوارم با جام برگردیم | فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید