Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از انتخاب طرح "سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات شهر تهران"به عنوان طرح برتر و شایسته تقدیر در پنجمین دوره جایزه بین المللی گوانجو خبر داد.

به گزارش ایسنا رضا کرمی محمدی در این باره گفت: با اعلام نتایج اولیه پنجمین دوره جایزه بین المللی گوانجو، که یکی از معتبرترین رویدادها در حوزه نوآوری شهری است، طرح "سند کاهش خطرپذیری بلایا  در محلات شهر تهران" در لیست طرح های برتر و شایسته تقدیر جشنواره قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این دوره ۲۷۳ طرح از ۱۷۵ شهر و ۶۰ کشور ارسال شده بود که از میان تمام طرح های ارسالی از ایران  طرح "سند کاهش خطرپذیری بلایا  در محلات شهر تهران، در لیست طرح های برتر و شایسته تقدیر این جشنواره قرار گرفت و در مجموع ۴۵ طرح در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شد. 

رئیس سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران گفت: این جایزه جهانی مورد حمایت شهر گوانجو چین، سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی (UCLG)  و سازمان کلانشهرهای مهم جهان (Metropolis) و همچنین همکاری شبکه جهانی دولت های محلی حامی پایداری (ICLEI) و گروه شهرهای C۴۰ قرار دارد. 
کرمی محمدی تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد جهانی، معرفی سیاست های نوآورانه، پروژه ها و مدل های تجاری و سایر فعالیت های مرتبط با شهرها با تأکید بر اهمیت نوآوری در بخش دولتی و رهبری محلی در جهت تقویت تاب آوری چند جانبه  شهری بویژه در زمینه اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی است. همچنین تحقق اهداف چندجانبه توسعه پایدار و ایجاد انگیزه در شهر ها و دولت های محلی برای به اشتراک گذاری،تبادل دانش و آموختن از دستاوردهای یکدیگر از دیگر اهداف آن بشمار می آید.
به گزارش سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران  رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح سند کاهش خطرپذیری بلایا در سطح محلات تهران افزود: این طرح با تمرکز بر سه مخاطره مهم تهران یعنی زلزله، سیل و زمین لغزش، شناسایی و نقشه آن‌ها برای بلوک‌های جمعیتی تهیه شده است. در این نقشه ها وضعیت آسیب‌پذیری بلوک‌های جمعیتی محلات در پنج گروه آسیب‌پذیری جمعیتی، اجتماعی – اقتصادی، دسترسی، زیرساخت و زیرساخت لرزه‌ای شناسایی و با وزن‌های مختلف محاسبه شده و با ترکیب آسیب پذیری و مخاطرات شناسایی شده ، ریسک نهایی به صورت نسبی در بلوک های مختلف آماری در محله برآورد می شود. در نهایت تصمیمات و راهکارهای عملی برای کاهش ریسک اتخاذ و جهت اجرا به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده است.  این پروژه به صورت محله محور، با همکاری سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه مدیریت بحران و نیز نهادهای اجرایی در سطح منطقه، برگزاری نشست های همفکری و مشارکتی با ذی نفعان محلی تدوین شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران سند کاهش خطرپذیری بلایا مدیریت بحران شهر تهران سازمان پیشگیری شایسته تقدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم انتخاب مربیان برتر هنگ کنگ، سعید حسنی پور مربی ایرانی این تیم به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ در سال ۲۰۲۳ انتخاب و معرفی شد.

سعید حسنی پور نزدیک به ۳ سال است که در هنگ کنگ به عنوان مربی کومیته مشغول به فعالیت است. هنگ کنگ سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا مالزی برای نخستین بار در تاریخ موفق به کسب مدال طلا در بخش کومیته توسط یی تینگ سانگ شد.

حسنی پور مدال طلای بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را در کارنامه دارد و پس از خداحافظی از تاتامی به عنوان بازیکن، برای مدت ۳ سال مربی تیم ملی بزرگسالان کشورمان بود. حسنی پور سابقه مربیگری در رده‌های پایه تیم ملی ایران را نیز در کارنامه‌اش دارد.

کد خبر 6092240

دیگر خبرها

  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • انتخاب حسنی پور به عنوان یکی از مربیان برتر ورزش هنگ کنگ
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروازه بان
  • احمدعباسی بازیکن برتر و آقای گل جام شد؛ محمدی بهترین دروزاه بان
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات