Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت بیماری در استان، محدودیت‌های وضعیت قرمز را در البرز اجرایی می‌کنیم.

عزیزاله شهبازی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که روز شنبه ۲۵ بهمن به ریاست رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد، با اشاره به تراکم بالای جمعیت در البرز و عواقب ناشی از آن بویژه در جریان شیوع کرونا، افزود: تبادل بالای جمعیت از محورهای البرز با ۱۴ استان کشور و حجم قابل توجه تردد روزانه بین البرز و پایتخت، این استان را در معرض خطر جدی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: البرز در موج اول و دوم شیوع کرونا بسیار خوب عمل کرد و با مدیریت صحیح توانست کمترین تلفات را نسبت به شرایط حاکم در استان داشته باشد، در موج سوم نیز البرز به دلیل حجم بالای تردد با استان‌های درگیر، آسیب دید ولی شرایط همچنان مدیریت شد.

شهبازی گفت: مدیریت بیماری کرونا در البرز به نوعی صورت گرفت که چندین هفته متوالی مورد تقدیر ستاد ملی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در محافل مختلف موضوع ابتلای یک البرزی به ویروس کرونای انگلیسی مطرح شد و در فضای مجازی منتشر شده، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این فرد از استان قزوین بوده است.

استاندار البرز گفت: به دلیل اینکه قزوین استان همجوار البرز است، بی درنگ دستور آماده باش به دانشگاه علوم پزشکی استان جهت اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از شیوع این ویروس در البرز را صادر کردیم.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و برای مدیریت بیماری در استان، محدودیت‌های وضعیت قرمز را در البرز اجرایی می‌کنیم و از مردم، اصناف، کادر بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و اعضای ستاد استانی انتظار می رود که جهت مقابله با این ویروس همراهی لازم را داشته باشند.

شهبازی گفت: واکسیناسیون در البرز نیز آغاز شده و بر اساس اولویت بندی صورت گرفته در حال تزریق است.

وی افزود: بسیاری از بیمارانی که در البرز بستری می‌شوند به استان‌های همجوار تعلق دارند و ما نمی‌توانیم از پذیرش آنها خودداری کنیم.

استاندار البرز عنوان کرد: مجموعه استان در آماده باش کامل قرار دارند تا برای پیشگیری از بروز موج چهارم شیوع کرونا تمهیدات لازم را داشته باشیم چراکه این موج تبعات به مراتب سنگین تری خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانداری البرز عزیزاله شهبازی همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان که با حضور استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: روح حاکم بر مدیریت بحران بحث پیشگیری است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی برای بحران ۲ مؤلفه اصلی مدیریت بحران است، افزود: وقوع حوادث غیر مترقبه زمان نمی‌شناسد، بنابراین باید برای هر نوع حادثه‌ای از آمادگی‌های لازم برخوردار باشیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه نظم آب و هوایی در جهان بهم خورده است، گفت: با توجه به اقلیم آب و هوایی ایران، این شرایط آمادگی بالایی را می‌طلبد.

نامی با بیان اینکه حوزه مدیریت بحران مورد توجه مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: در حال خرید یک سری تجهیزات هستیم که استان کرمانشاه با توجه به نقش مرکزیت در غرب کشور از این تجهیزات بهره‌مند خواهد شد.

وی پیشگیری، آمادگی و بازسازی و باز توانی از ارکان مدیریت بحران دانست و تصریح کرد: امروزه بحران به عنوان اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین مسئله کشورها مطرح است، بنابراین آمادگی کامل برای مقابله با هر حادثه‌ای ضروری است.

نامی به وقوع سیل‌های اخیر در برخی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۴۴ هزار کیلومتر رودخانه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۸۲۰ آن از مناطق مسکونی شهری و روستایی عبور می‌کند.

وی با اشاره به مخاطرات احتمالی در این مناطق، اضافه کرد: ایجاد سیل بند عرضی و جلوگیری از ساخت و سازها در بستر رودخانه‌ها از اقدامات لازم برای جلوگیری و پیشگیری از خطرات سیل در این مناطق است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه برای در امان ماندن از سیلاب‌ها راهی به جز اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کشور نداریم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر حفظ و ذخیره آب‌های زیرزمینی، از فرسایش خاک نیز در هنگام وقوع سیلاب جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6089801

دیگر خبرها

  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد