Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کلهری شهردار منطقه5 از اجرای طرح صیانتی ویژه از محله کن خبر داد و افزود: کارگروهی قدرتمند برای جلوگیری از تخریب کن و حفاظت از آن تشکیل شده تا ساخت و سازهای غیر مجاز را بررسی و ضمن برخورد با عوامل دخیل در آن،از میراث طبیعی و تاریخی این محله صیانت نمایند.

به گزارش برنا؛ محمود کلهری، شهردار منطقه 5 در جلسه کارگروه طرح حفاظت و صیانت و ساماندهی باغات کن گفت: باید فراتر و عمیق تر و راهبری تر به این کارگروه نگاه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید کن حفظ شده و نگذاریم تخریب شود و در کنار آن خدمات عمرانی و توسعه ای برای کن ایجاد شود.باید سیاستگذاری کنیم که کن بیش از این به سمت تخریب نرود.

او با بیان اینکه موضوع توسعه کن اینقدر مهم است که می طلبد جمع بزرگی از معاونین و شهرداران نواحی در این کارگروه در مورد آن بحث کنند تا به اهمیت آن پی بیریم تاکید کرد: بنا نداریم چند سال دیگر بگویند برای کن هیچ کاری نشده است.باید یک متولی مشخص دارای اختیار چترش را باز کند و مستقر شود.

کلهری افزود: اگر واقعا در بافت مسکونی کن کسی هست که گاز ندارد به هیچ چیز نگاه نکنید و به او گاز برسانید به شرطی که مالک باشد و تمام موانع را در این زمینه برداشته و راه میانبری بزنید.

شهردار منطقه 5 با بیان اینکه در بالاترین سطح منطقه باید موضوع کن بررسی شده و چکش کاری شود اذعان داشت: هیچ کدام از محلات 29 گانه شرایط کن را ندارند اما کن را استثنا دیدیم چون استثناست و ویژه هست و حتی برای پروژه های توسعه محلی کن نیز باید در کارگروه بحث شود.

کلهری افزود: صفر تا صد موضوعات کن چه در حیطه وظایف ما هست چه نیست باید در این کارگروه بررسی شود و آنهایی که در حیطه وظایف ماست انجام شود و آنهایی که نیست با نهاد مربوطه رایزنی کنیم تا جواب بگیریم تا جلوی تخریب ها گرفته شده و کمبود و کاستی های آن هم برطرف شود.

شهردار منطقه 5 ساماندهی صنوف،چرایی صدور مجوز کمپ های ترک اعتیاد و حضور اتباع بیگانه را از جمله چالش های کن دانست و در مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این محله تصریح کرد:در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز این کارگروه باید بررسی کند که شروعش از کجاست،چه کسانی در آن دخیل هستند و اگر فسادی در آن بود نه تنها برخورد اداری بلکه برخورد کیفری هم خواهیم داشت.

او با تاکید بر اینکه در این کارگروه باید از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری شود تاکید کرد: در این بخش ها نه با کسی تعارف دارم و نه می خواهم بر کوتاهی ها سرپوش بگذارم وبه شدت با هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد می کنیم.

کلهری در پایان گفت: هدف ما این است که کیفیت زندگی در کن بالابرود وکاری کنیم که یک شهروند ما در محله کن از زندگی در آن و قدم زدن در کوچه باغ های این محله لذت ببرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منطقه 5 ساخت و ساز غیر شهردار منطقه غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: براساس دستور دادستان محترم پیرو اخطار شفاهی دوم اردیبهشت ماه و برداشت سازه‌های متحرک مورخ پنجم اردیبهشت در خصوص ساماندهی سواحل حوزه شهرستان نور در حریم ۶۰ متری و اراضی مستحدثه ملی توسط کارشناسان اداره در امور ساحل، نیروی یگان حفاظت، نیرو‌های حفاظتی سرجنگلبانی رستم رود با همراهی نیروی محترم انتظامی و شهرداری ایزدشهر با حضور در اراضی ساحلی نسبت تخریب و جمع آوری سازه‌های بتونی غیر مجاز اقدام و اعاده به وضع سابق نمودند.

مرحله دوم آزاد سازی و تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز از درب دوم پارک جنگلی تا ساحل امیر آباد بصورت کامل تخریب و به وضع سابق برگردانده شد و طی روز‌های آتی در مرحله سوم تا حوزه شهرستان محمودآباد بطور کامل طبق دستور دادستان محترم انجام بپذیرد.

هموطنان گرامی می توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد