Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سی و یکمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بررسی مشکلات ۱۷ طرح و واحد صنعتی برگزار شد.

سید حشمت‌الله صمیمی‌‌دوست گفت: جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال باعث شد طی چند سال اخیر نرخ بیکاری روند نزولی داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴، ۱۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصد بود و رتبه اول بیکاری کشور بودیم اما با پیگیری‌ها و برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین حمایت نظام بانکی نرخ بیکاری استان در پایان سال ۹۸، به ۱۰.۸ درصد کاهش یافت.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به برخی انتقادها مبنی بر عدم اجرایی مصوبات ستاد تسهیل گفت: بیش از ۹۲ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده است، اینکه گفته می‌شود حرفی در ستاد زده می‌شود بعد پیگیری نمی‌شود درست نیست.مصوبات ستاد تسهیل برای دو طرف موضوع لاز‌م‌الاجرا است و بخش خصوصی هم ملزم به اجرای مصوبات هستند.

این مسئول در ادامه سخنان خود از بازگشت مجتمع فولاد بویراحمد تحت عنوان بویر صنعت به چرخه تولید خبر داد و گفت: بویر صنعت یکی از سه صنعت بزرگ استان است که مدت ۳ سال تعطیل شده بود اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته به چرخه تولید بازگشت.

صمیمی‌دوست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دغدغه سرمایه‌گذاران واحدهای تولیدی مبنی بر شکایت از آنها گفت: اقدامات قضایی علیه واحدها متوقف شود، ضمن اینکه تحت هر شرایطی باید واحدهای راکد، فعال و به چرخه تولید بازگردد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به شرکت شهرک‌های صنعتی با یادآوری این نکته که شهرک صنعتی وظیفه حمایت از تولید را دارد، افزود: این شرکت زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ...واحدهای مستقر در شهرک صنعتی را فراهم کند.

گفتنی است در این نشست درخواست متقاضیان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال شامل ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات بازسازی و نوسازی ۱۷ واحد صنفی از محل تبصره ماده ۱۸ و ۱۷۵ میلیارد ریال برای سه طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد مورد بررسی قرار گرفت.

ضمن اینکه شرکت لوله‌ بسپار تولید پلی پروتیلن و پلی اتیلن واقع در شهرستان چرام که محصولات خود را از گمرک سایر استان‌ها به چند کشور صادر می‌کند خواستار رفع مشکلات برای انجام صادرات از گمرک کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: تولید اشتغال صنعت بیکاری تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویراحمد مصوبات ستاد تسهیل چرخه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان گفت: در مدت ۲ سال اخیر، بیش از ۳۰۰ طرح ارتباطی در استان اجرا شده و ۱۶ طرح بزرگ نیز در دست اجرا هستند که با اجرای این ۱۶ طرح کهگیلویه و بویراحمد به استان سبز تبدیل می‌شود. محمود رادمنش تاکید کرد: افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ در زمینه اجرای فیبر نوری استان پیش‌بینی شد. وی ادامه داد: در ۳۰ ماه اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری اجرایی و مصوبه اجرای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر نیز گرفته شد. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: چنانچه این طرح اجرایی شود ظرفیت شبکه در استان ارتقا پیدا می‌کند، سرعت افزایش و پایداری شبکه بهبود می‌یابد. رادمنش بیان کرد: به دلیل شرایط توپوگرافی کهگیلویه و بویراحمد اجرایی کردن طرح ها سخت، و هزینه‌های هر طرح چندین برابر و کمرشکن است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا