Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت‌الله حمزه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انتقال آب از این استان مشکلات فراوانی را به دنبال دارد، گفت: ما هر کاری برای مقابله با انتقال بی‌رویه آب می‌کنیم زیرا اگر بهشت‌آباد فعال شود ۶۰ درصد استان ما از جمله شهرستان شهرکرد، اردل، فارسان و کیار خشک می‌شود و ریزگردهای پراکنده در کشور مهمان این استان نیز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کیار، کوهرنگ و فارسان در مجلس یازدهم افزود: گسل‌های آبی استان در مسیر این تونل است که مدت‌هاست نمایندگان و مسؤولان استانی برای توقف این اتفاق تلاش می‌کنند البته سودجویان سیاسی مطالب را برای مردم بد عنوان می‌کنند، در واقع ما مخالف احداث سد در اردل نیستیم و حرف این است که استان خودمان نیز به این آب نیاز دارد.

حمزه توضیح داد: بیشتر زمین‌های شهرستان‌های استان دیمی هستند و بسیاری از روستاها آب آشامیدنی هم ندارند و کشاورزی، دامداری، صنعت، گردشگری و محیط زیست استان دچار مشکل شده که اگر این نیازها برطرف شد و آب اضافی باقی ماند آن را به استان‌های دیگر انتقال بدهند.

وی با بیان اینکه رونق صنعت و کشاورزی در استان بدون وجود آب امکان‌پذیر نیست، اظهار کرد: متأسفانه مدیریت برخی از تأسیسات و امکانات که باید در اختیار آب منطقه‌ای استان قرار می‌گرفت کاملاً غیرقانونی به استان اصفهان واگذار شده و سبب بروز مشکلات حاضر شده است.

نماینده مجلس در پایان گفت: دیگر مشکلات استان نیز در حال پیگیری هستند که راه‌اندازی مجدد کارخانه «اشی‌مشی» شلمزار از جمله مواردی است که به نتیجه رسید اما بیشتر جلسات ما در تهران به موضوع آب بر‌می‌گردد که امیدواریم به همت مردم و مسؤولان این پروژه نیز به موفقیت برسد.

 انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: قدرت الله حمزه نماینده مردم شهرستان های اردل کیار کوهرنگ و فارسان در مجلس چهارمحال و بختیاری بهشت آباد انتقال آب اصفهان آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری گفت: با دریافت خبری مبنی بر گرفتاری دو خانواده شامل ۱۰ نفر، در ارتفاعات آس‌جم حوالی روستای تنگ کلوره شهرستان خانمیرزا به سرعت تیم امداد و نجات پایگاه کوهستان خانمیرزا با یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
مثنوی اضافه کرد: نجاتگران این ۱۰ نفر گرفتار را نجات دادند و به مکان امن منتقل کردند.

دیگر خبرها

  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر
  • نجات دو خانواده در ارتفاعات آس جم شهرستان خانمیرزا
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • واژگونی خودرو سواری در شهرستان اردل
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • ۹۷ درصد مردم چهارمحال و بختیاری با سواد هستند
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است