Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دغدغه های مهندسان و بخصوص افرادی که بتازگی وارد عرصه ساخت و ساز و خرید و فروش آهن آلات شده اند ، دانستن تفاوت های جزئی اما بسیار مهمه میان مقاطع میباشد که اگر دانشی در این زمینه نداشته باشیم ، میتواند منجر به خسارت های سنگین و شاید غیرقابل جبرانی شود.

 به گزارش گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو، یکی از دغدغه های مهندسان و بخصوص افرادی که بتازگی وارد عرصه ساخت و ساز و خرید و فروش آهن آلات شده اند ، دانستن تفاوت های جزئی اما بسیار مهمه میان مقاطع میباشد که اگر دانشی در این زمینه نداشته باشیم ، میتواند منجر به خسارت های سنگین و شاید غیرقابل جبرانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مقایسه بین دو نوع از پر فروش ترین و پرکاربرد ترین آهن آلات موجود در بازار که ظاهرا ربط چندانی به یکدیگر ندارند اما همیشه صحبت آنها در بازار مطرح هست ، بپردازیم که با صرف تنها چند دقیقه برای خواندن این مطلب ، میتوانید از ضرر های چندین میلیونی جلوگیری کنید.  در این مقاله تفاوت ورق st37 با st52 و همینطور لوله درزدار و لوله بدون درز را به طور کامل بررسی میکنیم. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

معرفی و تفاوت میان لوله ها

لوله‌ها در صنایع مختلف کاربردهای متعددی دارند و برای انتقال مایعات و گازها به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، لوله‌های فولادی از لحاظ روش ساخت به دو دسته مهم تقسیم بندی می‌شوند:

لوله درزدار لوله بدون درز

این لوله‌ها از هر دو جنس فولاد ساده کربنی و یا فولاد زنگ نزن در بازار وجود دارند. در این مقاله سعی بر آن است که توضیحی جامع راجع به این دو نوع لوله داده شود و کاربردهایشان در صنعت مورد بررسی قرار گیرد.

 

لوله درزدار

همانطور که از نام این لوله مشخص است ، لوله درزدار در بدنه خود دارای درزی میباشد و خط جوش در آنها مشخص است و بوسیله نورد ورق های فولادی درست می شود . از لوله درز دار برای انتقال گاز ، آب و یا سایر مایعات در محیط های کم فشار و یا با فشار متوسط استفاده می شود ، مانند سیستم انتقال آب ، سیستم فاضلاب ، لوله کشی نفت و گاز ، خدمات حفاظت از آتش و غیره .

بخش عظیمی از لوله های درزدار داخل کشور تولید میشود . از جمله پرفروش ترین برندها در این زمینه ، لوله درزدار اصفهان و لوله درزدار سپاهان میباشد.

لوله های درزدار در دو نوع لوله سیاه درزدار و لوله گالوانیزه درزدار وجود دارد. لوله گالوانیزه در واقع همان لوله سیاه است که با گالوانیزه آبکاری شده است و نسبت به لوله های بدون درز از استحکام و مقاومت کمتری برخوردار هستند ، به همین دلیل قیمت لوله درزدار کمتر از قیمت لوله مانیسمان میباشد و طبیعتا کاربرد کمتری ام نسبت به لوله های مانیسمان دارند.

 

لوله بدون درز (مانیسمان)

لوله بدون درز که در بازار خرید و فروش با نام لوله مانیسمان هم شناخته میشود ، یکی از پر فروش ترین لوله هاست که هیچ درزی بر روی بدنه آن وجود ندارد. فرایند ساخت لوله بدون درز که در بازار ایران به اسم لوله مانیسمان معروف است ، توسط یک استوانه فولادی به نام شمش آغاز میشود و نیاز به جوشکاری ندارد. این روند به این صورت است که زمانی که فولاد داغ است ، شمش ها توسط دستگاه مندریل از وسط سوراخ میشوند. مرحله بعدی شامل نورد و کشیدن شمش های سوراخ شده میباشد. شمش تا زمانی نورد و کشیده میشود که به طول ، قطر و ضخامت مدنظر مشتری برسد.  

یکی از علت هایی که خرید لوله درزدار نسبت به سایر لوله های موجود در بازار همیشه مطرح بوده است ، توانایی مقاومت آنها در برابر فشار میباشد. زیرا لوله های مانیسمان بدلیل شرایطی که در پروسه تولید دارند ، قابلیت تحمل فشار بیشتری نسبت به سایر لوله ها را دارند و این عامل باعث میشود تا از لوله مانیسمان در پروژه های سنگینی مانند پالایشگاه ها ، صنایع هیدروکربن و در زیرساخت های نفت و گاز استفاده شود.

به طور کلی مهم ترین نکته در مورد خرید هرنوع لوله ، توجه به کاربرد آن است و در این زمینه ام مشاوران تخصصی بانک فولاد اماده هستند تا کامل ترین مشاوره را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهند.  

 

تفاوت ورق st37 با st52

ورق های آهنی شامل انواع مختلفی از ورق ها می باشد، از جمله ورق سیاه ، ورق گالوانیزه ، ورق رنگی و همینطور ورق روغنی.

یکی از مهم ترین ورق های آهنی، ورق سیاه میباشد که نوسان قیمتی آن تاثیر زیادی بر قیمت سایر ورق های آهنی میگذارد.

ورق سیاه در واقع همان فولاد نورد گرم است که بدلیل نورد شدن در دمای بالا ، از فرایند شکل دهی راحت تری برخوردار شده است.

هر زمان که نام ورق سیاه به گوش میخورد ، اولین چیزی که اکثر فعالان بازار و مهندسان به خاطر می آورند ، ورق آهنی st52 و st37 میباشد. 

ST37 و ST52 هردو از انواع گریدهای ورق سیاه هستند که تحت استاندارد DIN 17100 آلمان است و متناسب با مقدار کربنی که دارند نام گذاری میشوند. در واقع مهم ترین تفاوت ورق st37 با st52 در مقدار درصد کربن بکار رفته و در نتیجه مقدار انعطاف پذیری موجود در ورق آهن میباشد. پس طبیعتا ورق ST52 دارای مقدار کربن بیشتری نسبت به ورق ST37 میباشد.

 

از دیگر تفاوت های ورق st37 با st52 این است که از ورق سیاه ST37 بدلیل جوش پذیری و خواص مکانیکی خوبی که دارد در صنعت ساختمان استفاده فراوانی می شود. با این حال، گاهی اوقات برای کاهش وزن فولاد مصرفی ساختمان می گردد به جای ST۳۷، از ورق ST52 استفاده می کنند. نکته قابل توجه این است که از لحاظ هزینه ای تقریبا هردو قیمت های یکسانی دارند و تفاوت هزینه ای چندانی بین ورق st37 با st52  نیست. از طرفی دیگر، با وجود اینکه وزن مخصوص این فولادها یکسان بوده، فولادهای st۵۲ بدلیل کربن و عناصر آلیاژی بیشتری که دارند، دارای مقاومت بالاتری هستند اما از شکل پذیری پایین تری نیز نسبت به فولادهای st37 برخوردار می باشند. همچنین در مواردی که نیاز به جوشکاری باشد ،استفاده از ورق st37  در اولویت قرار می گیرد.

در هنگام خرید ورق st52 و سایر گردهای ورق سیاه حتما به نکات زیر توجه داشته باشید :

در خرید این نوع ورق ها حتما باید به نرمالایز بودن و استاندارد بودن کالا توجه داشت. داشتن تست UTبرای ورق های بالای ضخامت 50 میلی متر الزامیست. عموما در انتهای نام ورق های ST52-3N که به مشتریان عرضه می گردد حرف N از واژه Normalized گرفته شده است.

در نتیجه هنگام خرید و انتخاب ورق سیاه حتما به نوع پروژه و کاربری که دارید و همینطور نکاتی که گفته شد توجه داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین گرید را برای پروژه خود انتخاب کنید.

علاوه بر همه اینها ، مشاوران فروش تخصصی بانک فولاد همه روزه آماده پاسخگویی و ارائه مشاوره رایگان در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی ، ورق پانچ استیل و میلگرد و تیرآهن میباشند و شما به راحتی میتوانید همه سوالات خود را در این زمینه با آنها در میان بگذارید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فروش آهن خرید آهن بازار آهن لوله مانیسمان لوله بدون درز ورق st37 با st52 لوله درزدار خرید و فروش لوله درز مهم ترین ورق سیاه لوله ها ورق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25

فرارو- مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 تقابل بهترین گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون فعلی بازار است. ردمی نوت 13 نسخه ۵G با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی کمی بیش از ۹ میلیون فروخته می‌شود و فروشنده‌های موبایل کف قیمت گلکسی A25 سامسونگ را در همین بازه اعلام می‌کنند.

به گزارش فرارو؛ مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 در بخش دوربین و نمایشگر با برتری میلیمتری گوشی کره‌ای به‌پایان می‌رسد، اما آن‌هایی که موقع خرید گوشی همه‌چیز را فدای قدرت پردازنده و باتری می‌کنند، می‌توانند سراغ خرید ردمی نوت 13 بروند.

مقایسه ردمی نوت 13 و A25 ؛ تفاوت طراحی

گلکسی A25 سامسونگ در حد پنج، شش گرم از ردمی نوت 13 شیائومی سنگین‌تر است. وزن گلکسی A25 سامسونگ بدون احتساب گلس و ... تقریبا ۱۹۷ گرم است و شیائومی، اقتصادی‌ترین گوشی نسل ردمی نوت 13 را با وزن ۱۷۳.۵ گرم روانه بازار کرده است. بخشی از این اتفاق به‌خاطر بزرگتر بودن گلکسی A25 سامسونگ است که در همان نگاه اول می‌توانیم به آن پی ببریم.

گلکسی A25 سامسونگ، فقط چند میلیمتر ارتفاع بیشتری دارد و از نظر سبک و سیاق طراحی نسبت به مدل‌های نسل قبلی خودش، شکیل‌تر است. میان‌رده جدید سامسونگ در رنگ‌های آبی روشن و تیره، لیمویی و مشکی در بازار موجود است و خریداران ردمی نوت 13 نسخه ۵G شیائومی می‌توانند گوشی خودشان را از بین رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی انتخاب کنند. تا اینجا برتری خاصی در سبک طراحی دوتا گوشی وجود ندارد و بهتر است برای انتخاب گزینه نهایی، سراغ بقیه آیتم‌ها برویم.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلگسی A25 ؛ تفاوت نمایشگر

ردمی نوت 13 به‌شکل جزیی از نمایشگر بزرگتری برخوردار است. گفتیم جزیی، چون تفاوت اندازه نمایشگر ردمی نوت 13 و A25 سامسونگ فقط در حد یک‌دهم اینچ است. گلکسی A25 سامسونگ مثل خیلی از میان‌رده‌های کره‌ای با نمایشگری از نوع سوپر AMOLED پا به میدان گذاشته که نسبت به صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 بهتر است.

گلکسی A25 سامسونگ به‌لطف نمایشگر سوپر AMOLED از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است و در وهله دوم، از ترکیب نسبتا قابل قبولی در این بخش استفاده می‌کند. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی هزار نیت، بخشی از مشخصات نمایشگر ۶.۵ اینچی گلکسی A25 است و البته همین عدد و رقم‌ها در مشخصات صفحه‌نمایش ردمی نوت 13 به‌چشم می‌خورد. با این حال نمایشگر سوپر AMOLED مقابل نمایشگر AMOLED حکم به برتری گوشی کره‌ای در این راند می‌دهد.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت تراشه

ردمی نوت 13 از حیث پردازنده اوضاع بهتری نسبت به گلکسی A25 سامسونگ دارد. تراشه پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ گلکسی A25 سامسونگ با اینکه چیز زیادی از تراشه شش نانومتری مدیاک دایمنسیتی ۶۰۸۰ ردمی نوت 13 ندارد،، اما موقع اجرای بازی، شرایط به نفع ردمی نوت 13 تغییر می‌کند.

ردمی نوت 13 علاوه بر این، به‌لطف همین تراشه شش نانومتری، در شارژدهی گوشی کمک حال باتری است و طبق محاسبات پنچمارک‌های معروف در این بخش هم شرایط بهتری از رقیب کره‌ای دارد. فراموش نکنیم تفاوت‌های گلکسی A25 و ردمی نوت 13 در بخش پردازنده، آنچنان محسوس نیست، اما خب موقع مقایسه نهایتا باید روی گزینه اصلح دست گذاشت.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت دوربین

ردمی نوت 13 روی کاغذ باید از دوربین بهتری نسبت به گلکسی A25 برخوردار باشد، اما در عمل اصلا اینطوری نیست.

ردمی نوت 13 نسخه ۵G که به حسگر اصلی ۱۰۰ مگاپیکسل مجهز شده، درمقایسه با حسگر اصلی ۵۰ مگاپیکسل A25 سامسونگ، موقع زوم کردن و تغییر نور قافیه را می‌بازد. در همین مدت کوتاهی که از حضور ردمی نوت 13 در بازار می‌گذرد، صحبت‌های زیادی از افت کیفیت دوربین در شب مطرح شده، اما A25 سامسونگ به‌رسم میان‌رده‌های قبلی کره‌ای چنین اتهامی ندارد. علاوه بر حسگر اصلی و دوتا دوربین‌های اولتراواید و تشخیص عمق، حسگر سلفی و ۱۳ مگاپیکسلی A25 عکس‌های بهتری نسبت به دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی ردمی نوت 13 ثبت می‌کنند.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25 ؛ تفاوت باتری

ردمی نوت 13 با اینکه از حیث دوربین و نمایشگر عملکری ضعیف‌تر از A25 نشان می‌دهد، اما موقع مقایسه باتری سربلند از زمین رقابت خارج می‌شود.

ردمی نوت 13 و گلکسی A25 هر دو مثل میان‌رده‌های اسم‌ورسم‌دار بازار، به باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعت مجهز شده‌اند. با این وجود از صدقه‌سر همان تراشه دایمنسیتی ۶۰۸۰، ردمی نوت 13 می‌تواند شارژدهی بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر ردمی نوت 13 با شارژر ۳۳ وات سزگار است و همین آپشن باعث می‌شود در مدت زمان کمتری، ظرفیت باتری از صفر به ۱۰۰ درصد تبدیل شود.

مقایسه ردمی نوت 13 و گلکسی A25

مشخصات

ردمی نوت 13

گلکسی A25

ابعاد

161.1 در 75 در 7.6 میلیمتر

161 در 76.5 در 8.3 میلیمتر

وزن

173.5 گرم

197 گرم

نوع نمایشگر

AMOLED

سوپر AMOLED

سایز نمایشگر

6.6 اینچ

6.5 اینچ

حسگر اصلی

100 مگاپیکسل

50 مگاپیکسل

تراشه اصلی

دایمنسیتی 1080 (شش نانومتر)

اگزینوش 1280 (پنج نانومتر)

ظرفیت باتری

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

پنج هزار میلی‌آمپرساعت

کف قیمت

9 میلیون و 100 هزار تومان

9 میلیون و 100 هزار تومان

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • پرفروش ترین داروها در سال ۱۴۰۲ در ایران ( +اینفوگرافی)
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان