Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@16:28:13 GMT

قیمت نفت اوج بیشتری گرفت

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۰۳۲

قیمت نفت روز جمعه با امیدواری بازار به رونق گرفتن اقتصاد و تقاضا برای سوخت تحت تاثیر اقدامات محرک مالی آمریکا و محدودیت عرضه تولیدکنندگان بزرگ، بیش از دو درصد صعود کرد.

بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و در ۶۲ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۶۲ دلار و ۸۳ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۲.۱ درصد افزایش یافت و در ۵۹ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه بسته شد در حالی که اواسط معاملات تا مرز ۵۹ دلار و ۸۲ سنت پیش رفته بود که بالاترین قیمت از نهم ژانویه سال ۲۰۲۰ بود.

شاخص نفت آمریکا برای کل هفته حدود ۴.۷ درصد و نفت برنت ۵.۳ درصد رشد داشت.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در تلاش برای به تصویب رساندن بسته کمک مالی کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری به منظور رونق بخشیدن به رشد اقتصادی و کمک به میلیونها شهروند بیکار، با گروهی از شهرداران و فرمانداران دو حزب دیدار خواهد کرد.

هر سه شاخص بزرگ سهام آمریکا دومین رشد هفتگی متوالی را به ثبت رساندند و کاهش چشمگیر موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان، امیدها به بازگشت به وضعیت عادی را تقویت کرد.

جیم ریتربوش، رییس شرکت ریتربوش و آسوشیتس در ایلینویز اظهار کرد: انتظارات برای بسته کمک کرونایی و پیشرفت واکسیناسیون احتمالا تقاضا برای داراییهای پرریسک را حفظ کرده و از بازار نفت پشتیبانی خواهد کرد.

قیمتهای نفت در هفته های اخیر تحت تاثیر محدودیت عرضه اوپک و متحدانش روند افزایشی داشته است.

تحلیلگران شرکت کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: قیمت نفت هفته گذشته رشد اخیرش را تحت تاثیر نشانه های کاهش سطح ذخایر نفت به خصوص در آمریکا حفظ کرد. انتظار داریم با احیای تقاضا برای سوخت حمل و نقل که همسو با کاهش محدودیتهای کرونایی روی خواهد داد، ذخایر نفت در سال میلادی جاری کاهش بیشتری پیدا کند.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت این کشور هفته گذشته بیش از شش میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز رشد ذخایر به میزان حدود یک میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. اما ذخایر بنزین ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرد که بسیار بالاتر از پیش بینی رشد ذخایر بنزین به میزان ۱.۸ میلیون بشکه از سوی تحلیلگران بود. تقاضا برای بنزین در چهار هفته گذشته ۱۰ درصد پایینتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه اش که روز پنج شنبه منتشر شد، برآوردش از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ را ۱۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش بینی قبلی خود کاهش داد و ۵.۷۹ میلیون بشکه در روز اعلام کرد. آژانس بین المللی انرژی هم اعلام کرد عرضه نفت همچنان بالاتر از تقاضا مانده است با این حال انتظار می رود واکسنهای کووید ۱۹ از احیای تقاضا پشتیبانی کنند.

به گفته تحلیلگران کومرس بانک، گزارش آژانس بین المللی انرژی تصویر بدبینانه تری از آنچه فعالان بازار با توجه به قیمتهای بالای فعلی در نظر گرفته بودند، ترسیم کرد.

آمار تقاضا در چین که بزرگترین واردکننده نفت در جهان است، تیره مانده است. شمار افرادی که در آستانه تعطیلات سال نوی چینی در این کشور به تعطیلات رفتند، ۷۰ درصد در مقایسه با دو سال پیش کاهش داشت که نشان دهنده تاثیر محدودیتهای کرونایی بر سفرهای داخلی در چین است.

تحلیلگران و معامله گران هشدار دادند اگر تولید نفت آمریکا رشد کند، موانعی بیشتری برای روند تعادل مجدد بازار به وجود می آورد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز نشان داد شرکتهای انرژی آمریکایی هفته گذشته شمار دکلهای حفاری نفت و گاز طبیعی را برای دوازدهمین هفته متوالی افزایش دادند که طولانیترین روند رشد شمار دکلها از ژوئن سال ۲۰۱۷ به این طرف است. شمار دکلهای حفاری نفت و گاز در هفته منتهی به ۱۲ فوریه با پنج حلقه افزایش، به ۳۹۷ حلقه رسید که بالاترین میزان از ماه مه سال گذشته به شمار می رود.
(ایسنا)

برچسب ها: قیمت نفت ، محرک مالی ، نفت خام لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000MeF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت نفت محرک مالی نفت خام میلیون بشکه هفته گذشته قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت

ایتنا - بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش زنجیره‌ای فراتر رفت و نشانه افزایش دیگری در بازار صعودی منتشر کرد.
بازار گاوی رونق گرفت و به دنبال تکمیل موفقیت‌آمیز هاوینگ بیت‌کوین و افت ناشی از اصلاحات بازار، اکنون آخرین حرکت صعودی این ارز محبوب ثبت شد. بیت‌کوین (BTC) به‌طور رسمی بیش از یک میلیارد تراکنش را پردازش کرده است و به‌طور جزئی، شبکه بیت‌کوین از یک میلیارد تراکنش در زنجیره عبور کرده که نقطه عطف تاریخی برای بلاک چین است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در حالی که کاربران منتظر تراکنش‌های میلیاردی بعدی شدند، تحلیلگران بیت‌کوین در سراسر جهان در حال بررسی نمودار هستند تا دریابند قیمت بیت‌کوین در مرحله بعدی به کجا خواهد رسید. به ویژه، معامله‌گران مشتاق هستند تا قیمت دارایی پیشگام را پس از آخرین افت ناشی از اصلاحات بازار دنبال کنند.

در واقع، یکی از تحلیلگران توضیح داد که چرخه صعودی وارد فاز شتابی شده به این معنی که اوج بعدی قیمت ممکن است زودتر از اوج‌های قبلی در چرخه‌های گذشته بیت‌کوین باشد.
تحلیلگر فنی CryptoCon دریافت که بیت‌کوین از لایه پنج باند رگرسیون عبور می‌کند و این مورد برای دارایی و بازار خوب است.
این تحلیلگر اظهار کرد که در حال حاضر، لایه ششم ۹۵هزار و ۲۳۶ دلار است در حالی که لایه هفتم ۱۳۲هزار و ۵۲۶ دلار است.
تحلیلگر متوجه شد که پس از ورود بیت‌کوین به نوار قرمز در چرخه‌های قبلی، تنها چند هفته طول کشید که بالاترین سطح را طی کند و تاکنون، این مورد کمتر از ۲ هفته و تا ۱۵ هفته بوده است.

به گزارش کریپتو، این تحلیلگر مشتاق است تا شاهد صعود تدریجی بهتری باشیم و شاید به زودی افزایش شدید قیمت بیت‌کوین (BTC) مشاهده شود و شاید حتی اوج قیمت بالاتر از انتظار اکثر تحلیلگران باشد. البته وی به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که نمودارها را به دقت زیر نظر داشته باشند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۷ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۹۶  درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۲۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۰ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸.۶۳ میلیارد دلار است که ۹.۲۶ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۹۱ میلیارد دلار است که  ۱۰.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۵۲.۵۴ میلیارد دلار است که ۸۹.۶۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی
این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
۱- بیت‌کوین
قیمت: ۶۴ هزار و ۲۷۱.۸۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۸۶ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۲- اتریوم
قیمت: ۳۱۵۹.۴۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۵۶ درصد کاهش
۳- تتر
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش
۴- بایننس کوین
قیمت: ۵۹۲.۲۳ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۰.۸۷ درصد افزایش
۵-  سولانا
قیمت: ۱۵۳.۵۸ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۴ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۵۰ درصد افزایش
۶- یو اس دی کوین
قیمت: ۱.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
۷-  ریپل
قیمت: ۰.۵۳۶۴ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۵ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵.۵۳ درصد افزایش
۸- دوج کوین
قیمت: ۰.۱۶۲۶ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۰۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۰۵ درصد افزایش
۹ – تون کوین
قیمت: ۶.۰۰ دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۴.۴۹ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۳.۹۹ درصد افزایش
۱۰-  کاردانو
قیمت: ۰.۴۶۵۵دلار
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد افزایش
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲.۳۱ درصد افزایش

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها: ۱۷ ارديبهشت
  • تقاضا جهانی برای بنزین کاهشی است
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • تصمیم عربستان باعث افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد