Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@17:37:40 GMT

تقدیر استاندار قم از ترویج عفاف و حجاب در ورزش

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۵۴۳

تقدیر استاندار قم از ترویج عفاف و حجاب در ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عفاف و حجاب از مهمترین ارزش‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و حضور بانوان با حفظ حجاب در میادین مختلف به ویژه مسابقات ورزشی از ارزش‌های مقدس برای جامعه ورزش و جوانان به شمار می‌رود، موضوعی که توجه ویژه به آن در استان قم مورد قدردانی استاندار قرار گرفت.

موضوع آنقدر مهم است که مقام معظم رهبری حضور ورزشکاران در میادین بین‌المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی و رعایت جوانب شرعی را تبلیغ جهانی ارزش‌ها و صفات برجسته یک ملت توصیف کرده‌ و می‌فرمایند: یکی از این موارد، حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی، در میدان‌های بین‌المللی است که اقدامی فوق‌العاده و بسیار مهم و با ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بیانات رهبر فرزانه انقلاب می‌خوانیم: هنگامی‌که یک زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب بر سکوی قهرمانی می‌ایستد و همه را وادار به تکریم می‌کند، کار با عظمتی انجام ‌شده است و همه باید قلباً، قدردان زنان ورزشکاری باشند که با حجاب، متانت و وقار در میدان‌های بین‌المللی ورزشی حاضر می‌شوند.

ماموریت ویژه در موضوع عفاف و حجاب در اداره کل ورزش و جوانان استان قم بر عهده معاونت ورزش بانوان این اداره کل است، معاونتی که سیده‌لیلا عنبری یکی از چهره‌های قدیمی و با سابقه ورزش زنان قم آن را مدیریت می‌کند و برگزاری جشنواره میراث مادر، تعامل در اجرای برنامه‌های فرهنگی با ارگان‌های مختلف از جمله حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آستان مقدس حضرت معصومه (س)، سازمان تبلیغات اسلامی، کمیسیون بانوان استانداری، سپاه، بسیج و به ویژه بسیج ورزشکاران در موضوع عفاف و حجاب موجب شد تا استاندار قم این تلاش‌ها را ارج نهد.

در متن لوح تقدیر بهرام سرمست استاندار قم خطاب به سیده‌لیلا عنبری معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان قم آمده است: «عفاف و حجاب ارزش والای مورد تاکید در دین مبین اسلام، مظهر شکوه، عزت و کمال زن مسلمان و ضامن حفظ و حراست از حریف مقدس خانواده و حیات طیبه انسانی است، ضمن ارج نهادن به زحمات فعالان عرصه حجاب و عفاف، انتخاب سرکار عالی به عنوان مجری برتر در برگزاری سلسله همایش‌های اولین جشنواره استانی میراث مادر در عرصه عفاف و حجاب را تبریک عرض نموده و به پاس قدردانی و تشکر از همراهی پرافتخارتان، این لوح تقدیم شما می‌گردد، امید است در پرتو عنایت خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر (عج) گام‌هایتان در مسیر اشاعه و ترویج حجاب فاطمی استوار باشد».

انتهای پیام / 78002

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم بانوان عنبري عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌شود؛ بین آنها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش موضوع را به مراجع قضایی ارسال می‌کند. 

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قائل باشد.

وحیدی گفت:‌ این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده‌ی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند. هم‌چنین توافقات خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وحیدی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: دور دوم انتخابات در 21 اردیبهشت و در 22 حوزه برگزار می‌شود؛ از این 22 حوزه، در 8 حوزه که شامل تهران هم می‌شود انتخابات به‌صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجتماع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب
  • قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ماست
  • وزیر کشور: عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهبی ماست