Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ معاملات فلزات گرانبها روز گذشته در حالی به پایان رسید که قیمت نقره نسبت به طلا از ثبات بیشتری برخوردار بود. هر دو فلز گرانبها که به عنوان پناهگاه امن سرمایه‌گذاری هم شناخته می‌شوند در طول هفته صعود بسیار محدودی را تجربه کرده‌اند که این مساله به زعم تحلیل‌گران ناشی از افزایش اشتهای ریسک پذیری معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس طلای آتی آوریل با کاهش ۹.۶۰ دلاری به قیمت ۱۸۱۷.۲۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۹۳ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۱۴ دلار در هر اونس معامله شد. 

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند ترکیبی پشت سر گذاشتند؛ در ایالات متحده آمریکا هم اگرچه در ابتدای روز معاملات روند کاهشی داشت اما در پایان روز با ادامه روند صعودی هر سه شاخص اصلی موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. همزمان در آسیا به دلیل آغاز تعطیلات سال نوی چین بسیاری از بازارها تا پایان هفته در تعطیلات خواهند بود. به نظر می‌رسد در ایالات متحده اشتهای ریسک پذیری معامله‌گران با افزایش قابل توجهی روبرو بوده این در حالی است که بر اساس اخبار موجود نوع جدید و جهش یافته‌ای از ویروس کرونا از آفریقای جنوبی به ایالات متحده وارد شده که مقاومت بیشتری در برابر واکسن‌های موجود نشان داده است. در یکی از عناوین خبری آمده است: دانشمند انگلیسی نسبت به شیوع جهش یافته ویروس کرونا هشدار داده که بار دیگر کل جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا در روز پایانی هفته اندکی افزایش یافت. همچنین معاملات نفت خام نیمکس با اندکی کاهش به قیمت ۵۷.۷۵ دلار در هر بشکه انجام گرفت. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۱۵۵ دلاری معامله شد.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی طلای آتی فوریه با توجه به روند نزولی مشهود در نمودار روزانه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ثابت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۱۸۷۸.۸۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل و پایین‌ترین نرخ معاملات ماه فوریه یعنی ۱۷۸۴.۶۰ دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات انجام شده در روزهای گذشته، سطح مقاومت نخست طلا بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۲۷.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۵۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست در کمترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۱۲.۴۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۰۷.۳۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره مارس از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۲۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی جامد ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۷.۵۹۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۷.۸۷۵ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۶.۷۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۶.۵۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین خلاقیت عجیب طلافروشان برای حفظ مشتری کاهش قیمت طلا با افزایش شاخص دلار/ صف فروشندگان آتی کوتاه مدت قیمت دلار ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۵بهمن/ سوء‌استفاده نوسان‌گیران از خط‌و‌نشان‌های سیاسی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا طلا طلا بازار طلا بالاترین سطح قیمت معاملات ترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس سطح پشتیبانی ایالات متحده سطح مقاومت روز گذشته قیمت طلا هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز، رصد بازار سکه و طلا طبق آخرین معاملات انجام شده تا لحظه انتشار این گزارش نشان می‌دهد که بازار همچنان در مسیر کاهش قرار دارد. ضمن اینکه بازار جهانی نیز امروز (یکشنبه) تعطیل بوده و تاثیر چندانی بر روند بازار داخل نداشته است. 

براساس آخرین معاملات انجام شده در بازار، سکه تمام طرح جدید به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشته است و در حال حاضر با بهای ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

بدین ترتیب قیمت سکه طی این دور روز از هفته جاری (دیروز و امروز) نسبت به هفته گذشته بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افت بها داشته است؛ چراکه در آخرین معاملات پایانی هفته گذشته، سکه ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه تمام طرح قدیم نیز با کاهش یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی نسبت به هفته گذشته، امروز ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به‌ترتیب نسبت به هفته گذشته ۹۰۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۴۰۰ هزار تومان (ربع سکه) نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است؛ در بازار امروز نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۴ میلیون و ۵۰۰  هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز هفت میلیون تومان دادوستد شد.

باتوجه به آرامش در بازارهای جهانی نیز  روند قیمتی در بهای طلا نیز کاهشی است؛ هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز ۱۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود که نسبت به هفته‌ی گذشته ۵۶۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با بهای سه میلیون و ۴۰۷ هزار تومان، مبنای معاملات طلا قرار گرفت که ۱۳۲ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت هر گرم طلا در آخر هفته گذشته است.

گفتنی است، مرجع قیمت‌های فوق، اتحادیه طلا و جواهر تهران است.

منبع : ایسنا

دیگر خبرها

  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو