Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:32:12 GMT

خلوص ۹۸ درصدی بذرهای گواهی شده برنج

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۶۲۲

خلوص ۹۸ درصدی بذرهای گواهی شده برنج

به گزارش خبرنگار مهر، سیده مریم حسینی ظهر شنبه در حاشیه آغاز توزیع بذرهای گواهی شده برنج در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مزایای بهره گیری از بذرهای گواهی شده، اظهار کرد: این بذرها عاری از هر گونه بذر علف‌های هرز، بیماری و قارچ است.

وی با بیان اینکه خلوص بذرهای گواهی شده بیش از ۹۸ درصد است، افزود: کشاورزان با استفاده از بذرهای گواهی شده به جای خود مصرفی، شاهد افزایش عملکرد در هر هکتار نیز خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه خلوص برنج سفید تولید شده از بذرهای گواهی شده نیز بسیار بالا است، گفت: استفاده از این بذرها با توجه به نبود بذرهای علف‌های هرز هزینه استفاده از کارگر در وجین را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه قیمت فروش برنج سفید تولید شده از بذرهای گواهی شده به دلیل خلوص، بالا است، ادامه داد: تحقیقات سال‌های اخیر نشان داده در زمینه عملکرد نیز شاهد رشد ۹ تا ۱۵ درصدی هستیم که این بسته به نوع مدیریت زراعی است.

رئیس مرکز تحقیقات برنج کشور با تأکید بر اینکه امیدواریم استفاده از بذرهای گواهی شده برنج هر سال در میان کشاورزان افزایش یابد، افزود: با افزایش استفاده از بذرهای گواهی شده می‌توانیم به استاندارد جهانی نیز نزدیک شویم.

کد خبر 5145767

منبع: مهر

کلیدواژه: مریم حسینی مرکز تحقیقات برنج بذر چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی 22 بهمن ویروس کرونا دهه فجر انقلاب اسلامی ایران واکسن کرونا 22 بهمن بوشهر کرمانشاه عکس استانها خطبه های نماز جمعه شهرکرد آمار کرونا مجلس شورای اسلامی بذرهای گواهی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی مصرف برق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی و مطالعات ما سه گزینه احتمالی برای رشد مصرف برق دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به ورود مشترکان جدید صنعتی، کشاورزی و… ٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات به مصرف برق کشور افزوده خواهد شد، گفت: بر اساس تجربیات سال گذشته و پیش بینی‌های هواشناسی، احتمالات سه گانه ٣.٥، و ٤.٥ و ٦ درصد برای رشد مصرف برق در نظر گرفته شده است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه پیش بینی‌های هواشناسی از احتمال افزایش ٢ تا ٣ درجه‌ای دمای هوا نسبت به رشد نرمال حکایت دارد، خاطرنشان ساخت: در صورتی که این تغییر دمایی رخ دهد، شاهد رشد ٦ درصد مصرف و رسیدن اوج بار به ٧٧ هزار و ٧٥٠ مگاوات خواهیم بود.

سخنگوی صنعت برق همچنین با اشاره به واردات برق از کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال به طور حتم از کشورهای ترکمنستان و ارمنستان تا ٥٠٠ مگاوات واردات برق خواهیم داشت.

کد خبر 6087719 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • سرانه مصرف برنج به ازای هر ایرانی ۳۵ کیلو است
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق