Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@20:10:53 GMT

امسال بیشترین عیدی را چه کسانی می گیرند؟

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۷۵۳

امسال بیشترین عیدی را چه کسانی می گیرند؟

در میان جامعه کارگری برخی افراد عیدی کامل دریافت نمی‌کنند. برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم براساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این شکل که حداقل مزد ماهیانه در عدد ۲ ضرب و بر تعداد روز‌های کاری تقسیم می‌شود.

به گزارش پول نیوز، مطابق قانون کار حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است، بر این اساس امسال حداقل عیدی پرداختی به کارگران بین سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس ماده واحده قانون کار که در پایان شهریور سال ۱۳۷۰ اصلاح شد تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

برای محاسبه حداقل عیدی باید دستمزد روزانه مصوب امسال را در ۶۰ روز ضرب کنیم. با توجه به اینکه دستمزد روزانه ۶۳ هزار و ۶۸۰ تومان است، حداقل عیدی که باید پرداخت شود سه میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است. در ماده واحده قانون کار آمده است که مبلغ پرداخت عیدی کارکنان نباید از ۹۰ روز حداقل مزد روزانه تجاوز کند. بر این اساس حداکثر عیدی که کارگران دریافت می‌کنند هم پنج میلیون و ۷۳۱ هزار تومان است.

در میان جامعه کارگری برخی افراد عیدی کامل دریافت نمی‌کنند. برای افرادی که کمتر از یک سال کار کرده باشند هم براساس ۶۰ روز کار و نسبت ایام کارکرد محاسبه می‌شود. به این شکل که حداقل مزد ماهیانه در عدد ۲ ضرب و بر تعداد روز‌های کاری تقسیم می‌شود. (حداقل مزد ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ و ضربدر تعداد ماه کارکرد)

برای نمونه چنانچه فرد یک ماه کار کرده باشد ۳۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان و با دو ماه کار ۶۳۷ هزار تومان دریافت می‌کند. چنانچه فردی نیمی از سال را در کارگاهی مشغول به کار باشد یک میلیون و ۹۱۱ هزار تومان عیدی می‌گیرد.

منبع: فرارو

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کارکنان حداقل عیدی کارگران قانون کار کارگاه هزار تومان حداقل عیدی یک سال کار قانون کار حداقل مزد ۶۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات هواشناسی، دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در اغلب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت.

همچنین سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

توصیه می‌شود فردا؛ اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت‌تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی.

وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 6090435 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • اتفاق جالب بعد از حذف پرسپولیس در اراک؛ بازیکن حریف برای سرخ‌ها آرزوی موفقیت کرد
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند