Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@02:27:23 GMT

هشدار استاندار درخصوص خیز جدید کرونا درقم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۴۹۴۸

هشدار استاندار درخصوص خیز جدید کرونا درقم

استاندارقم با اشاره به آغازخیز جدید کرونا در اکثر استان‌های کشور گفت: مبادا در سایه عادی انگاری و سهل انگاری، در قم نیز با موج جدید این بیماری مواجه شویم.

بهرام سرمست روز شنبه درپایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس در آن شرکت کرده بود، درگفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طبق گزارش ارائه شده ویروس جهش یافته انگلیسی دریک یا دو استان کشور مشاهده شده و این موضوع نگرانی‌ها در رابطه با شیوع این بیماری را بیشتر کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قم که یکی از استان‌های پر تردد به شمار می‌آید نگران این ترددها هستیم و در عین حال که وضعیت کرونایی استان آبی است انتظار داریم روند این بیماری سیر نزولی خود را حفظ کند و به مرحله سفید برسیم.

وی افزود: امیدوارم صدا وسیما و اصحاب مطبوعات اطلاع رسانی‌های خود را کما فی سابق ادامه دهند تا بتوانیم از این موجی که احتمالا در راه است پیشگیری کنیم و از گزند آن در امان باشیم.

استاندارقم تصریح کرد: در این جلسه ستاد ملی کرونا همچنین بحث‌هایی در رابطه با واکسیناسیون کرونا و مرحله دوم آن که قرار است شروع بشود نیز مطرح شد.

وی افزود: با مراقبت و دقتی که انجام می‌شود طرح واکسیناسیون کرونا با هدف گذاری‌ها و اولویت بندی‌های صورت گرفته پیش خواهد رفت.

سرمست یادآور شد: کادر بهداشت و درمان از اولویت‌های واکسیناسیون کرونا هستند که تزریق واکسن به این گروه از افراد درقم نیز شروع شده و ادامه خواهد داشت.

وی همچنین درادامه افزود: با توجه به اینکه درآستانه سال جدید هستیم قرار شد پروتکل هایی نیز برای مراکز خرید شب عید و همچنین مناسبت های نوروزی تدبیر شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش در مورد ورود مسافران خارجی گفت: تاکید ستاد ملی بر این بود که از این مسافران به صورت کامل آزمایش کرونا گرفته شود و آنهایی که مثبت هستند نیز در حالت قرنطینه به سر ببرند تا امکان وارد شدن ویروس‌های جهش یافته از خارج کشور به حداقل برسد.

سرمست تصریح کرد:افزایش آزمایش کرونایی و رهگیری و نظارت‌هایی که درقالب طرح شهید سلیمانی در حال اجراست و نیاز است در این ایام بیشتر شود نیز از جمله موضوع‌هایی بود که بر دقت بیشتر بر آن تاکید شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی درخصوص تزریق دومین دوز واکسن کرونا در قم  بیان کرد: در این زمینه شورای سیاستگذاری را برای هماهنگی بیشتر تشکیل دادیم و مسائل اجرایی آن را نیز دانشگاه علوم پزشکی دنبال و اطلاع رسانی می کند.

۳۸۰ دوز واکسن کرونا وارد قم شده که در ۲ مرحله به ۱۹۰ تَن از کادر درمان تزریق می‌شود.

همزمان با کاهش قابل توجه شمار مبتلایان به کرونا در قم، وضعیت کرونایی این استان از روز بیستم دی‌ماه به حالت آبی درآمد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom @ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد

درخصوص افزایش موش‌های موذی در پایتخت و راه‌های مقابله با آن، افزود: نمی‌توان موش‌های موذی را به طور کامل ریشه کن کرد چرا که این حیوان زاد و ولد زیادی دارد، بسیار باهوش است و از سوی دیگر خود را با هر نوع شرایط محیطی به سرعت خود وفق می‌دهد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،گودرزی ادامه داد: موش‌ها هیچگاه به نقطه صفر زاد و ولد نمی‌رسند و هیچ کجای دنیا هم نتوانسته ادعا کند که زاد و ولد را به طور کامل متوقف و وجود موش را ریشه کن کرده است، اما می‌توان تعداد و زاد و ولد آنها را کنترل کنیم تا زیادتر نشوند.

گودرزی درخصوص نحوه کنترل موش‌های شهری تهران هم گفت: در قرارداد‌های جدید از موادغیرسمی دانش بنیان تولید داخل استفاده می‌کنیم و طی سه ماه آینده امیدواریم نتیجه آن را در سطح شهر مشاهده کنیم.

وی با تقدیر از همکاری مردم برای تماس با سامانه ۱۳۷ برای موضوع موش و طرح شکایت در این مورد تاکید کرد: نتیجه کار ما در تعداد تماس و شکایات مردم درخصوص موش‌ها با سامانه ۱۳۷ مشخص می‌شود.

گودرزی در عین حال از شهروندان درخواست کرد که از ریختن پسماند‌های خانگی و پسماند غذا‌ها برای حیوانات شهری خودداری کنند تا تعداد موش‌ها کاهش یابد.

وی با بیان اینکه آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران نداریم، گفت: از مرکز مطالعات شهرداری تهران و ۲ دانشگاه خواسته ایم این کار را انجام دهند و قراردادی هم در این مورد منعقد شده است گو اینکه قبلا این کار انجام شده بود، اما نتوانسته بودند، تعداد دقیق را مشخص کنند.

مدیرکنترل حیوانات مضر شهری تاکید کرد: استفاده از تفنگ بادی و تله‌های انفجاری برای از بین بردن موش‌ها منسوخ شده است و حتی برخی شهروندان برای استفاده از اسلحه به منظور از بین موش‌ها به ما انتقاد می‌کردند که دیگر ما از این روش استفاده نمی‌کنیم.

گودرزی گفت: ما از ۲ راهکار فیزیکی و شیمیایی برای کنترل موش‌ها استفاده می‌کنیم که در روش فیزیکی تفنگ را حذف کردیم و بجای آن از تله‌های چسبی، بستن منافذ شهری و سرپوش‌های یک طرفه روی راه آب‌ها استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در روش شیمیایی نیز استفاده از مواد غیر سمی دانش بنیان تولید داخل در دستور کار قرار داده ایم که امیدواریم تا سه ماه آینده نتایج آن را ببینیم.

دیگر خبرها

  • شهرداری تهران: آماری از تعداد دقیق موش‌های شهر تهران وجود ندارد/ می‌توان زاد و ولد آنها را کنترل کرد
  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟