Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختری طوسی از اهدای ۸۰ هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب چاپی به این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۹۹ خبر داد و گفت: خوشبختانه انتشار ویروس کرونا مانع جدی از اهدای کتاب به این مرکز نشده است.

«عیسی اختری طوسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد از اهدای ۸۰هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب چاپی به این سازمان از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ماه ۹۹ خبر داد و گفت: خوشبختانه انتشار ویروس کرونا مانع جدی از اهدای کتاب به این مرکز نشده و حتی تعداد کتب اهدایی به این مرکز نسبت به سال گذشته ۲۰درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌های آستان قدس تصریح کرد: اهدا کنندگان کتاب، افراد حقیقی و حقوقی و مراکز فرهنگی مختلف بوده‌اند که مرکز مشاورۀ آستان قدس رضوی با ۴هزار و ۸۰۰ نسخه؛ خانوادۀ مرحوم خلیل‌نژاد با ۳هزار و ۶۰۰نسخه؛ حسینیۀ ۱۴معصوم با ۳هزار و ۱۶۶ نسخه؛ جهانبخش شجاع‌نیا با ۲هزار و ۷۹۵ نسخه و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی، ریاست سازمان، با ۲هزار و ۵۰۴ نسخه در شمار بزرگترین اهداکنندگان قرار دارند.

 

وی از تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اهدای ۴۲۸ نسخه کتاب، به عنوان یکی از اهداکنندگان نام برد و افزود: موضوعات علوم اسلامی، علوم انسانی و تاریخی بیشترین حجم این آثار را به خود اختصاص داده است.

 

اختری طوسی اظهارکرد: این کتاب‌ها پس از بررسی در کمیتۀ انتخاب کتاب‌های اهدایی و بر اساس جدول زمان‌بندی، به ترتیب برای مخزن کتب چاپی، کتابخانه‌های تخصصی، تالارهای کتابخانۀ مرکزی و کتابخانه‌های وابسته ثبت و پس از طی مراحل سازماندهی و آماده‌سازی به این مراکز ارسال شده است.

 

رئیس اداره خدمات فنی کتابداری سازمان کتابخانه‌های آستان قدس از ارسال بیش از ۴۰هزار نسخه از کتاب‌های اهدایی به کتابخانه سیار آستان قدس خبر داد و گفت: این کتاب‌ها به کتابخانۀ سیار ارسال شده است و تاکنون بخش عمده‌ای از آنها از طریق کتابخانۀ سیار به سایر متقاضیان از مراکز فرهنگی کشور اهدا شده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای کتاب آستان قدس رضوی کتابخانه آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سال گذشته به دستور وزیر امور خارجه و با مسؤولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌الملل برگزار شد و امسال نیز دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهر مشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست در مشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین حضور مؤسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

همچنین از دیگر موضوعاتی که در این نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه مؤسسات و تشکل‌های مردمی در اقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام‌های مثبتی برداریم.

کد خبر 6088522

دیگر خبرها

  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران