Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع چین امروز شنبه از آغاز خروج نظامیان این کشور و نیروهای هندی از خط مرزی مشترک بر اساس توافقات انجام شده میان پکن و دهلی خبر داد.

به نقل از تاس، وزارت دفاع چین اعلام کرد که نظامیان این کشور و نظامیان هندی که در نقطه مرزی مشترک «دریاچه پانگونگ تسو» مستقر بودند خروج از آن را آغاز کرده‌اند.

خروج نظامیان دو کشور از این منطقه بعد از توافقاتی که میان دهلی و پکن در پی درگیری‌های نظامی دو کشور در ماه‌های می و ژوئن سال گذشته رخ داد، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان درگیری‌های نظامی چین و هند در سال گذشته در مجموع ۲۰ نظامی هندی و ۴۵ نیروی چینی کشته شدند.

چین و هند برای رسیدن به توافق برای پایان درگیری‌ها در نقطه مرزی مشترک ۹ دور مذاکره انجام دادند.

دو کشور توافق کرده‌اند که نیروهای خود را از نقطه مرزی مشترک خارج کنند اما با این وجود شمار نظامیان هر یک از کشورهای چین و هند در مناطق مرزی به ۵۰ هزار نفر خواهد رسید/ مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مرزی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، احمد محمدی‌زاده در اولین نشست تخصصی «تاریخ مقاومت خلیج فارس در افق رسانه» با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی، افزود: آبراه‌های بین‌المللی در سه قرن اخیر محور توسعه قدرت بوده‌اند و هر کسی در دنیا تلاش کرده که قدرتی داشته باشد سعی کرده در دریا‌ها حضور داشته باشد.

وی اظهار کرد: مقرراتی که بر آب‌ها، دریا و اقیانوس‌ها حاکم است این اجازه را می‌دهد که یک شناور از آسیا به آبراه‌های آمریکا و بلعکس برود و امروز می‌بینیم شناور‌های ما این تردد را دارند.

وی یادآور شد: مردم بوشهر در ۳۰۰ سال گذشته که ابرقدرت‌ها سعی کردند در جزایر ما حضور پیدا کنند، در سه نقطه تاریخی با آنها جنگیدند که از جمله میرمهنا ۲۵۰ سال پیش در جزیره خارگ با هلندی‌ها و پرتغالی‌ها جنگید و آنها را بیرون راند و این عملیات آغاز فروپاشی آنها شد.

استاندار بوشهر ادامه داد: عملیات بعدی بوشهری‌ها علیه استعمارگران متعلق به ۱۰۹ سال پیش است، وقتی انگلیسی‌ها به بوشهر آمدند، مردم و علمای بوشهر و رزمندگان و مجاهدان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری با آنها مقابله کردند.

وی اظهار کرد: با این‌که انگلیسی‌ها تجهیزات زیادی داشتند، اما مردم بوشهر با دست خالی با آن‌ها جنگیدند و خون بر شمشیر پیروز شد.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش روحانیت در قیام رئیسعلی دلواری، گفت: رئیسعلی با رهبری و راهنمایی روحانیت با استعمارگران جنگید و موفق شد انگلیسی‌ها را شکست دهد.

وی بیان کرد: عملیات بعدی در دفاع مقدس با پشتیبانی پایگاه شهید یاسینی صورت گرفت و رزمندگان اسلام با آمریکای جنایت‌کار که برای پشتیبانی از رژیم بعث عراق و صدام آمده بود، رو در رو در خلیج فارس جنگیدند و با رشادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش، ضربه‌های کاری بزرگی به آنها وارد شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: امروز با همت و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران، مقا‌ومت در دریای سرخ تا مدیترانه شکل گرفته و با هدایت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب این حلقه‌ها به‌هم پیوسته شده و یک پیوستگی جغرافیایی محور مقا‌مت برای حمایت از مظلومان منطقه ایجاد شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها
  • تمرین مشترک ملی پوشان ووشو ایران با چینی‌ها در اردوی آماده‌سازی
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ