Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، اولین دستگاه ماهی یاب (فیش فایندر) با حمایت معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنارک نصب شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ مهرداد جهاندیده افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر نحوه صید ماهی ها در کنارک و چابهار به روش سنتی و با قایق های بدون یخچال انجام می شود،.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سفر سال گذشته معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این مناطق مصوب شد تا طرح تجهیز لنچ های صیادی منطقه به دستگاه های ماهی یاب با حمایت این وزارتخانه پیگیری شود.
وی با بیان اینکه در این طرح صیادان در قالب تعاونی ساماندهی می شوند و یک دستگاه ماهی یاب به آنها داده می شود تا بتوانند به راحتی به کار صید و صیادی بپردازند، اظهارکرد: افزایش صید و درآمد ماهیگیران، جلوگیری از اتلاف زمان و کاهش مصرف سوخت در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از اهداف اصلی این طرح است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: طرح نصب، راه اندازی و آموزش دستگاه ماهی یاب در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان از جمله طرح های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار (تکاپو) متناسب با ظرفیت های هر منطقه است.
جهاندیده گفت: در این راستا و در مرحله نخست، یک دستگاه ماهی یاب با کمک های فنی و اعتباری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری صندوق کارآفرینی امید با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال تامین، نصب و راه اندازی شد.
وی تاکید کرد: مطابق برنامه های طرح ملی تکاپو، پس از ارزیابی یک ماهه این دستگاه در دستیابی به اهداف تعیین شده، تعداد 30 لنچ دار برای دریافت این دستگاه در قالب تسهیلات ارزان قیمت به صندوق کارآفرینی امید معرفی خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: تامین و نصب با کیفیت ترین دستگاه، آموزش اولیه و دوره ای و خدمات پشتیبانی از جمله خدماتی است که در این زمینه به متقاضیان ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان دستگاه ماهی یاب وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح فجرانه در سه مرحله برای حمایت از خانواده‌های دهک یک تا ۷ یارانه بگیر که ۷۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند اجرایی شد و در قالب آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار فجرانه برای هر نفر شارژ می‌شد.

او افزود: بالغ بر ۴ هزار فروشگاه خرد، محلی و منطقه‌ای در استان در این طرح مشارکت دارند و خانوار‌های مشمول تاکنون  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این طرح فجرانه خرید کرده اند.

بیشتر بخوانید

افزایش یارانه برای ارتقای امنیت غذایی کودکان

اشرفی بیان کرد: از فروشگاه‌ها می‌خواهیم که عین ۱۱ قلم کالای تعیین شده را عرضه کنند و از فروختن کالا‌های دیگر در این طرح خودداری کنند؛ برخی از صاحبین فروشگاه‌ها از دیر برگشت کردن اعتبار خرید به حساب هایشان گلایه‌مندند که موضوع را پیگیری کردیم تا مبلغ ظرف همان ۳ روز تعیین شده به حسابشان برگردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد اینکه این طرح ادامه می‌یابد یا نه بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف وزارت اعلام شود پیش می‌رویم و با توجه به استقبال مردم پیگیریم که این طرح را ادامه دار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟