Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان با اشاره به پایان زمان ماموریت نظامی این کشور در افغانستان تا ماه آینده میلادی، خواستار تمدید حضور این نیرو‌ها در افغانستان شد.

ماس با مخالفت خروج نیرو‌ها از افغانستان در زمان تعیین شده، یعنی پایان ماه آوریل و ضرورت ادامه حضور نیرو‌های خارجی تا به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان گفت که تا این زمان مذاکرات موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان به نشریه گروه رسانه‌ای «فونکه» گفت: ما باید برای تمدید حضور نظامی در افغانستان و سناریو‌های مختلف در این کشور آماده باشیم.

براساس گزارش این رسانه، در حال حاضر ۱۳۰۰ نظامی آلمانی در قالب ماموریت جمایت قاطع برای آموزش، کمک و مشاوره به نیرو‌های امنیتی افغان در این کشور حضور دارند.

ماس پیش از این نیز تاکید کرده بود: «خروج نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان باید به پیشرفت در روند صلح با طالبان وابسته باشد نه به فرارسیدن مهلت تعیین شده برای خروج نیرو‌ها در پایان ماه آوریل».

این در حالی است که سطح نیرو‌های آمریکایی با کاهش به ۲۵۰۰ نفر به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر تقلیل یافته و رئیس جمهور افغانستان نیز تاکید دارد که نیرو‌های ناتو بدون اطلاعات، نیروی هوایی و دیگر حمایت‌های آمریکا قادر به ادامه ماموریت خویش در افغانستان نیستند.

تاکید بایدن به امکان عدم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ماه می‌ از سوی دیگر نیز دولت بایدن تاکید کرد که امکان دارد مهلت خروج نیرو‌ها از افغانستان تا پایان ماه آوریل را کنار بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان افغانستان خروج نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • نتانیاهو: با هیچ توافقی برای پایان جنگ غزه موافقت نخواهیم کرد
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم