Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران، به‌طور متوسط هر سال در کشور حدود ۳۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی مدرن اجرا شده است.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد حاج‌رسولی‌ها که به منظور بازدید از روند عملیات اجرایی و بررسی موانع و مشکلات شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای به شهرستان عجب شیر سفر کرده بود، افزود: وزارت نیرو پس از وقوع پدیده خشکسالی دهه گذشته و بازنگری در اراضی پایاب سدهای کشور، مطالعه و اجرای دو میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب سدهای کشور را در دستور کار قرار داد که در حال حاضر از این میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اجرا شده و اجرای بقیه نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی برای تکمیل پایاب شبکه‌های آبیاری و زهکشی در تمام نقاط کشور یک ضرورت است، اظهار داشت: مطالعه و اجرای ۲۰ درصد اهداف باقی مانده وزارت نیرو در اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی مدرن بایستی در برنامه‌های توسعه هفتم و هشتم اقتصادی، اجتماعی دنبال شود.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و شرایط مناسب شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای شهرستان عجب شیر و دستور وزیر نیرو برای ساماندهی هرچه سریعتر آن از تشکیل کارگروهی به مسئولیت فرماندار شهرستان و عضویت مسئولان استانی ذیربط با استفاده از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی برای این پروژه خبر داد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با این تدبیر بتوانیم ظرف مدت معینی از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ساحل راست این شبکه بهره‌برداری کنیم.

حاج رسولی‌ها همچنین به فرماندار، بهره‌برداران و ذینفعان شبکه آبیاری و زهکشی سد قلعه چای پیشنهاد کرد از تجارب موفق به دست آمده در سایر شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بویژه شبکه پایاب سد آیدوغموش شهرستان میانه و شبکه پایاب سد سهند شهرستان هشترود در این پروژه استفاده کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات عمومی احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی در کشور و تسهیلات لازم پیش‌بینی شده در مواد ۷۶ و ۱۰۶ برنامه‌های سوم و چهارم توسعه اقتصادی اجتماعی کشور از مسئولان حاضر در این جلسه خواست مدل مشارکتی مالی برای تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی قلعه چای شهرستان عجب شیر را با حداکثر مساعدت به کشاورزان تدوین کنند.

قائم مقام شرکت مدیریت منابع آب ایران در سفر یک‌روزه به شهرستان عجب شیر و بازدید از شبکه آبیاری و زهکشی قلعه تاریخی این شهرستان در جلسه مشترکی که به منظور بررسی موانع و مشکلات این پروژه با حضور نماینده مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر فنی حوضه آبریز دریاچه ارومیه منابع آب ایران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و تعدادی از مسئولان محلی تشکیل شده بود، حضور یافت و پس از آگاهی از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه مقرر شد کارگروه مشترکی در این خصوص با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل شود و مدل مالی مشارکتی خود را جهت تصمیم‌گیری ارائه کنند.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت مدیریت منابع آب ایران محمد حاج رسولیها وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران شرکت مدیریت منابع آب ایران وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو شرکت مدیریت منابع آب ایران شبکه آبیاری و زهکشی قلعه شبکه های آبیاری و زهکشی شهرستان عجب شیر هزار هکتار وزارت نیرو قلعه چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است

حسنعلی پیری مدیر توزیع برق شهرستان خدابنده گفت: شهرستان خدابنده با بیش از پنج هزار کیلومترمربع مساحت، حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و ۲۴۰ روستا یکی از بزرگترین شهرستان‌های شمالغرب کشور است و بیش از ۶۹ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

پیری افزود: حدود ۶۰ درصد از انرژی توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع برق خدابنده حدود ۵۹ هزار مشترک خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دارد که با سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق با ظرفیت ۲۰۷ مگاولت آمپر پست های برق منصوبه، به مردم این منطقه خدمت رسانی می‌کند.

این مسوول در ادامه با اشاره به تبدیل یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر از شبکه های فشار ضعیف این شهرستان از سیم مسی به کابل خودنگهدار، افزود: با اجرای این طرح و کاهش چشمگیر سرقت از شبکه‌های توزیع، میزان خاموشی ناشی از حوادث نیز بسیار کاهش می‌یابد.

وی افزایش ایمنی و پیشگیری از سرقت انرژی را از دیگر مزایای تبدیل سیم های برق مسی به کابل خود نگهدار بیان کرد و اظهار داشت: این طرح به منظور پیشگیری از فرسودگی شبکه و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • سیل بخشی از تأسیسات آب آشامیدنی مناطق روستایی خوی را تخریب کرد
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها