Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال ایجاد کمپین برای اعتراض به رد صلاحیت در انتخابات این فدراسیون را دهن‌کجی به نهادهای قضایی و نظارتی دانست و آن را به معنی زیر سوال بردن انتخابات قلمداد کرد.

دکتر حسن غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان "اعتراض به رد صلاحیت حیدر بهاروند" در آستانه انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: این اقدام دهن‌کجی به سیستم نظارتی و قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یعنی اینکه ساعت‌ها برگزاری جلسه و بررسی اسناد و مدارک و رسیدن به جمع‌بندی درباره صلاحیت‌ها بدون حضور داشتن یک فرد خاص، معتبر نیست. یعنی من بر خلاف سیستم قضایی، انضباطی و حقوقی فدراسیون و مملکتم حرکت می کنم. یعنی شما (کمیته‌های بدوی و استیناف فدراسیون فوتبال) اشتباه کرده‌اید.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر ما به سیستم قضایی فدراسیون یا خارج از فدراسیون اعتقاد و اعتماد داریم، راه‌اندازی کمپین به چه معنی است؟ نهادهای نظارتی و قضایی اسناد و  عملکرد افراد طی چندین سال گذشته را بررسی کرده و به این جمع بندی رسیده‌اند که ایشان یا هر شخص دیگری مردود شود. آن‌ها من یا شما نیستند که تخصصی در این حوزه نداشته باشند. بلکه همگی جزو افراد حقوق‌دان هستند. این افراد درس خوانده‌اند که در این مواقع از رای و نظرات‌شان به نفع موسسه، سازمان یا کشور استفاده کنند.

وی تاکید کرد: این افراد باتجربه و متخصص پس از ساعت‌ها برگزاری جلسه به این جمع‌بندی رسیده‌اند که حضور برخی در انتخابات بر اساس قوانین ممکن نیست. هرچند معتقدم اینها مدیر هم نیستند. اگر می‌خواستند کاری کنند، در چهار یا هشت سال گذشته انجام می‌دادند. چرا وقتی که سمت داشتند کاری نکرده‌اند؟

غفاری در واکنش به اینکه آیا اعتراض یک فرد با راه اندازی کمپین برای زیر سوال بردن انتخابات را نشانه فرد گرایی می‌داند، اظهار کرد: حذف شدن این افراد به خاطر منافع جمعی است. قطعا متخصصان کمیته‌های انتخابات و قضایی با حذف این نفرات منافع جمعی را در نظر گرفته‌اند.

وی با اشاره به استعفای رئیس کمیته برگزاری مسابقات المپیک ژاپن به علت «اظهارات ضد زن» در کشور ژاپن اظهار کرد: یک آقای 83 ساله که عمرش را در ورزش گذارنده و رئیس کمیته برگزاری المپیک ژاپن است فقط به خاطر یک جمله – که بسیار که تبعات مادی، معنوی و حیثیتی کمتری نسبت به اشتباهات مسئولین فدراسیون فوتبال دارد – استعفاء داده است. او گفت که «خانم‌ها در جلسه زیاد حرف می‌زنند» و به همین دلیل مجبور به استعفاء شد. یک جمله چهار کلمه‌ای او را به استعفاء وا داشته است.

نایب رئیس اسبق کمیته مسابقات AFC با بیان اینکه مسئولان فدراسیون فوتبال بعد از اشتباهات متوالی در پرونده‌های مختلف هیچ‌گاه خود را ملزم به عذرخواهی ندانستند افزود: یک مدیر 83 ساله به خاطر یک جمله استعفاء می‌دهد اما چطور شما (مدیران فدراسیون فوتبال) به خاطر این همه اشتباه مدیریتی که اگر بشماریم سه رقمی خواهد شد، همچنان خواستار بازگشت به کار هستید؟ ای کاش شما (مدیران فدراسیون فوتبال) هم اندازه یک مدیر 83 ساله ژاپنی بودید.

غفاری تاکید کرد: مدیران فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس یک معذرت‌خواهی هم نکرده‌اند و حالا مدعی هم هستند. تا موقعی که کسی اشتباه را نپذیرد، اصلاح نمی‌شود. موقعی که اشتباه را پذیرفتم و گفتم این کار را من کرده‌ام و عذرخواهی می‌کنم تازه اصلاح شروع می‌شود. تا به حال هیچ یک از اعضای هیات رئیسه اشتباه خود را نپذیرفته‌اند و معذرت خواهی هم نکرده‌اند.

وی در واکنش به اینکه راه‌اندازی کمپین‌هایی از این دست زیر سوال بردن سلامت فدراسیون فوتبال است که خودشان ریاست آن را بر عهده دارند گفت: من می‌خواهم اجازه دهند خون جدیدی وارد فدراسیون شود. یک سری مدیر فوتبالی‌تر و سلامت‌تر کار کنند. مدیران آینده هر قدر هم بد باشند، به اندازه مدیران فعلی بد نخواهند بود. اصلا اجازه دهیم فوتبالی ها بیایند و ببینیم اشتباه می‌کنند یا خیر.

عضو کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا حساسیتی روی این قبیل کمپین‌ها دارند یا خیر گفت: خیر، آن‌ها بر برگزاری انتخابات نظاتر می‌کنند که اعمال نفوذ نشود ولی کاری به کمپین ندارند که شما بنر می‌زنید یا پوستر می‌چسبانید. اصلا در روزنامه مقاله بنویسید یا در تلویزیون مصاحبه هم کنید کسی کاری ندارد. امور داخلی هر مملکتی به خودش مربوط است. حتی به لابی کردن هم کاری ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فدراسيون فوتبال حسن غفاری حیدر بهاروند انتخابات فدراسیون فوتبال راه اندازی کمپین فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم اراک رد شد

جدیدترین رای کمیته استیناف در خصوص باشگاه پرسپولیس صادر شد.

طرفداری | کمیته استیناف رای خود را درباره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

 گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس تهران علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ 26 بهمن ماه 1402 و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره ، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید بعمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره ، عیناً تائید و اعلام می گردد.رأی صادره قطعی است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • شکایت پرسپولیس علیه آلومینیوم اراک رد شد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد
  • سرمربی فولاد به کمیته انضباطی دعوت شد
  • ویسی به کمیته انضباطی احضار شد
  • ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد