Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهرعلی باران چشمه سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع سالیانه هیئت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان کرمان که با حضور میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، هیئت همراه و سایر اعضا در سالن سادات جنگل قائم برگزار شد، با اعلام اینکه قدر استان کرمان را بدانید؛ چراکه مزین به نام سید الشهدای مقاومت است، گفت: سردار شهید سلیمانی متعلق به همه مظلومان دنیا است و در گوشه گوشه این جهان به ایشان افتخار می‌کنند و در حقیقت برکتی برای کشور و مهم‌تر از همه استان کرمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه سردار دل‌ها همواره خلوص، پاکی و صداقت داشتند، افزود: ایشان سعی داشتند، کار‌هایی را انجام دهند که رضای خداوند را در پی داشت و همین امر سبب پایداری نام و محبوبیتشان در بین مردم شد.

باران چشمه تصریح کرد: آنچه که در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی موج می‌زند، بزرگی، ادب و جوانمردی است.

او با اشاره به اینکه میدان زورخانه حرمت دارد و حتما از پلیدی‌ها و ناشایستگی حفظ خواهد شد، تصریح کرد: قرار نیست، زنان به این رشته ورزشی ورود کنند.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این ورزش به مولا امیر المومنین (ع) اقتدا می‌شود، بیان داشت: این اقتدا به علت آن فتوت، مردانگی و دستگیری و حمایت حضرت علی (ع) از مظلومان است.

باران چشمه به قدمت و پیشنیه این ورزش پرداخت و گفت: از آنجایی که این ورزش قدمت دارد، لذا باید جایکاه اول تا سوم را داشته باشد و این مهم تنها با کمک، همکاری و یک دلی همه ما در این رشته ورزشی محقق می‌شود.

او افزود: من به استان کرمان سفر کرده ام تا با شهید سلیمانی بیعت کنم و از شما کمک بگیرم تا این ورزش، جایگاه اول را از آن خود کند و این نیز شدنی است.

باران چشمه تصریح کرد: سهم استان کرمان در فدراسیون کم است وحتما سعی براین خواهد شد که این سهم در فدراسیون‌ها را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه خیلی دوست دارم که امسال ۷ اسفند ماه برابر با ۱۳ رجب، به پاس مقام سردار شهید سلیمانی، مراسمی داشته باشیم وکارمان را از اینجا شروع کنیم، گفت: در جامعه ورزش متاسفانه در برخی از میادین بی اخلاقی می‌شود و رنگ و بوی اخلاق ورزشی را زیر سوال می‌برد.

سرپرست فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی ایران افزود: من به این رشته آمدم تا نام امیر المومنین زنده شود ومعنویت، اخلاق مداری وجوانمردی در ورزش جمهوری اسلامی زنده شود.

باران چشمه با بیان اینکه هیچ کاری ناشدنی نیست، تصریح کرد: الگوی ما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است؛ چراکه کار‌های ناشدنی را شدنی و عملی می‌کردند.

او به عاقبت بخیری انسان‌ها اشاره کرد و افزود: این اسم، رسم و سمت نیست که یاد انسان را پایدار می‌کند، بلکه تنها عاقبت بخیری و نام نیک است که این مهم را محقق می‌سازد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون زورخانه ای سردار سلیمانی ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی جمهوری اسلامی استان کرمان باران چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی رئیس هیات ورزش زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: هر ساله گرامیداشت هفته ورزش زورخانه ای، مراسمی با حضور پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش در زاهدان برگزار می‌شود.
در این مراسم ورزشکاران به اجرای آئین‌های ورزشی باستانی در گود زورخانه پرداختند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترویج ورزش های زورخانه ای در سمنان
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشو
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • رقابت ۴۵ هزار نفر داوطلب کرمانی در مرحله نخست کنکورسراسری
  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است