Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دفتر مطبوعاتی لشکر «209» شاهین در شمال افغانستان اعلام کرد که 30 تن از افراد گروه طالبان هنگام ساختن بمب کنار جاده‌ای در یک مسجد واقع در استان بلخ، بر اثر انفجار بمب دست ساز خود کشته و شماری هم زخمی شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، دفتر مطبوعاتی لشکر 209 شاهین روز شنبه در اطلاعیه‌ای نوشت: در این انفجار 6 تن از اعضای خارجی گروه طالبان نیز کشته شده اند اما به دلیل اینکه اجساد بر اثر شدت انفجار به شدت آسیب دیده اند، قابل شناسایی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اطلاعیه افزود: انفجار در مسجد «قلتا» در شهرستان دولت آباد استان بلخ روی داده است. طالبان برای آموزش مین سازی افراد خود را جمع کرده بودند که انفجار صورت گرفته است.
از سوی دیگر، بر اساس برخی گزارش ها در رسانه های مجازی اعضای طالبان هنگامی که مشغول آموزش مین سازی در این مسجد بودند، هدف حمله هوایی جنگنده های ارتش قرار گرفتند که طی آن 30 تن از افراد این گروه از جمله شش عضو خارجی آنها کشته شدند.
گروه طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.
پیش از این نیز وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن شمار زیادی از افراد این گروه در استان‌های هلمند، قندهار و ننگرهار این کشور خبر داده بود.

کشته شدن 153 عضو طالبان
بر اساس این گزارش،  وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد: صد و پنجاه و سه عضو طالبان در عملیات شبانه روز گذشته نیرو‌های ارتش در استان‌های قندهار، ننگرهار، زابل، وردک، خوست، ارزگان، بلخ، قندوز و هلمند کشته و سی و دو نفر از آن‌ها زخمی شدند. وزارت دفاع افغانستان بدون اشاره به تلفات احتمالی نیرو‌های ارتش افزود: در این عملیات تعداد زیادی سلاح، مقادیری مهمات و سی و هشت حلقه مین نیز کشف و خنثی شد.
دفتر مطبوعاتی استانداری ننگرهار نیز اعلام کرد: در عملیات شب گذشته نیرو‌های امنیت ملی در شهر «جلال آباد» مرکز استان ننگرهار یک داعشی که در حملات هدفمند دست داشت به هلاکت رسید. از سوی دیگر براثر انفجار مین کنار جاده‌ای در شهر جلال آباد که صبح امروز یک خودروی نیرو‌های پلیس را هدف قرار داد، سه نفر زخمی شدند. تشدید جنگ و درگیری در افغانستان در حالی است که رسانه‌های جمعی افغانستان امروز به نقل از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کردند: خشونت‌ها در افغانستان در سطح بالایی قرار دارد و این افزایش خشونت‌ها، همه را در این کشور متاثر کرده است.

کشته و زخمی شدن دهها جنگجوی طالبان در قندهار
وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد 62 جنگجوی گروه طالبان در درگیری با نیروهای ارتش در استان قندهار کشته و 23 نفر دیگر از آنان زخمی شدند.
وزارت دفاع افغانستان امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که افراد گروه طالبان در شهرستان «ارغنداب» و «پنجوایی» تجمع کرده بودند تا به پاسگاه های نیروهای دولتی حمله کنند که هدف حمله پیشگیرانه ارتش قرار گرفتند.
همچنین رسانه های افغانستان امروز اعلام کردند که 16 نفر از نیروهای نظامی در استان قندوز و شش نفر دیگر در فاریاب در درگیری با نیروهای طالبان کشته شدند.
درگیری بین نیروهای دولتی و جنگجویان طالبان در بیش از 20 استان افغانستان ادامه دارد و منابع دولتی هم درباره افزایش درگیری ها در فصل بهار هشدار داده اند.

کشته شدن 37 عضو طالبان در شرق افغانستان
مقام های دولتی افغانستان اعلام کردند 5 نیروی امنیتی و 37 تن از عناصر طالبان در شرق افغانستان کشته شدند.
به گزارش شین هوا، مقام های دولت افغانستان روز جمعه اعلام کردند در انفجار‌های مختلف در شرق این کشور، پنج نیروی امنیتی و 37 تن از عناصر طالبان کشته شدند.
دفتر ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان دیروز اعلام کرد در شرق استان کابل، پنج مامور اداره حفاظت این کشور بر اثر حمله افراد مسلح در یک منطقه کوهستانی کشته شدند.
این دفتر همچنین اعلام کرد به هیچ یک از کارمندان سازمان ملل در این حمله آسیبی وارد نشده است.
استانداری ننگرهار در شرق افغانستان نیز اعلام کرد 31 تن از عناصر طالبان پنجشنبه شب در حمله هوایی به ناحیه خوگیانی کشته شدند.
دولت افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد در حمله به ناحیه شیرزاد در استان ننگرهار نیز شش تن از شورشیان طالبان کشته شدند و سلاح‌ها و مهمات این گروه نیز در این حمله منهدم شد.

واکنش طالبان به احتمال تعویق زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان
طالبان به دولت آمریکا هشدار داد که نقض توافقنامه قطر نتایج «خطرناکی» خواهد داشت و سبب «جنگ بزرگی» می‌شود که مسئولیت آن با آمریکا خواهد بود.
طالبان در واکنش به تاکید کنگره آمریکا برای تعویق خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هشدار داد: «اگر توافق دوحه از بین برود این سبب جنگ بزرگی می‌شود که مسئولیت آن به دوش آمریکا خواهد بود».
طالبان با انتشار مطلبی در وبسایت رسمی این گروه، توافقنامه قطر را «تنها راه معقول و پایدار» برای حل بحران افغانستان دانست و تاکید نمود که این توافق نباید از دیدگاه کسانی دیده شود که منافع خود را در تداوم جنگ می‌بینند.
بیانیه می‌افزاید: دولت جدید آمریکا باید از برخورد احساساتی با پیمان دوحه خودداری کرده و نباید بر تداوم جنگ و بقای جنگسالاران و مفسدان سرمایه‌گذاری کند.
طالبان همچنین با تاکید بر اینکه این گروه متعهد بودن خود را به توافقنامه قطر «به اثبات رسانده»، افزود «باید از اعمال و اظهاراتی خودداری شود که ما را دوباره به حالت جنگی بر می‌گرداند».
طالبان درحالی نسبت به ادامه حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان هشدار داده که «گروه مطالعه افغانستان» در گزارش به کنگره آمریکا از دولت بایدن خواسته تا روند خروج نظامیان را به تاخیر اندازد.
نمایندگان کنگره آمریکا نیز پیرو این گزارش تاکید کرده‌اند که کاهش نظامیان آمریکایی از افغانستان باید همراه با ادامه مذاکرات صلح قطر و کاهش خشونت‌‌ها توسط طالبان صورت گیرد.

آمریکا در توافق با طالبان بازنگری می‌کند
پنتاگون اعلام کرد هنوز درباره نوع بازنگری در توافق با طالبان تصمیم نگرفته ایم.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: در توافق با طالبان بازنگری می‌کنیم، ولی هنوز درباره نوع این بازنگری تصمیم نگرفته ایم.
مقام‌های کاخ سفید آمریکا می‌گویند دولت جوبایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا توافق صلحی را که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا با طالبان امضا کرده بود، دوباره بررسی خواهد کرد.
سخنگوی کاخ سفید گفته است آمریکا می‌خواهد مطمئن شود که جنگجویان طالبان به تعهداتش که عبارت از "کاهش خشونت و قطع ارتباط با گروه‌های تروریستی بوده" عمل کرده اند.
بعد از امضای توافقنامه صلح آمریکا و طالبان هرچند که این گروه به سربازان آمریکایی و خارجی مستقر در افغانستان حمله نکرده، ولی حملات این گروه به نیرو‌های امنیتی افغان، انفجار مین‌های مغناطیسی در شهر‌ها و ترور‌های هدفمند افزایش یافته است.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افغانستان طالبان وزارت دفاع افغانستان افغانستان اعلام توافق با طالبان نظامیان آمریکایی گروه طالبان اعلام کردند کشته شدند زخمی شدند زخمی شدن کشته شدن بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات مقامات روسیه مبنی بر اینکه به‌رسمیت شناختن کابل به تشکیل حکومت فراگیر بستگی دارد، تاکید کرد: حکومت کنونی افغانستان فراگیر است.

میخاییل گالوزین معاون وزارت خارجه روسیه پیش‌تر با تأکید بر لزوم ایجاد حکومت فراگیر در افغانستان گفته بود: حکومت فراگیر مستلزم این است که نمایندگان همه اقوام، مذاهب و جریان‌های سیاسی افغانستان در آن حضور داشته باشند.

سخنگوی طالبان گفته است حکومت ایجاد شده توسط طالبان به باور وی فراگیر است.

حدود یک هفته پیش نیز سراج‌الدین حقانی وزیر کشور طالبان در دیدار با هیئتی از افغان‌های مقیم خارج درباره درخواست‌ها جهت تشکیل حکومت فراگیر گفته بود: جهان باید درک کند که افغانستان یک کشور مستقل است. افغانستان همانطور که در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران مداخله کنند.

چندی قبل نیز ذبیح الله مجاهد در واکنش به خواسته سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان درباره حکومت فراگیر گفته بود حقوق زنان و حکومت فراگیر در این کشور تأمین است و این موضوع داخلی است.

وی افزود: کابینه حکومت افغانستان متشکل از همه اقوام است، نمایند‌گان همه اقوام در این نظام حضور دارند و از جمله زنان حقوق تمام افغان‌ها در کشور تأمین است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟