Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که یگان پهبادی این نیروها، با یک فروند پهباد صماد 3 به یک هدف مهم در فرودگاه بین المللی ابها در عربستان سعودی حمله کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سرتیپ یحیی سریع با اشاره به اینکه این پهباد به دقت به هدف اصابت کرد، افزود که این عملیات ظهر امروز در پاسخ به حملات هوایی متجاوزین سعودی و محاصره مستمر یمن توسط آنان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در صفحه توئیتر خود نوشت که این پهپاد از نوع «صماد 3» بوده و با دقت به هدف مورد نظر اصابت کرده و در پاسخ به حملات هوایی ائتلاف سعودی و ادامه محاصره یمن صورت گرفته است.
این سومین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه أبها در جنوب عربستان در چهار روز گذشته است.
سرتیپ «یحیی سریع» جمعه شب گذشته نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «به لطف خداوند، یگان پهپادی توانست مواضع نظامی حساس در فرودگاه بین‌المللی ابها و پایگاه هوایی "ملک خالد" را در خمیس مشیط با سه پهپاد هدف قرار دهد».
روز چهارشنبه هفته گذشته نیز آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه أبها با چهار پهپاد از نوع «صماد 3» و «قاصف 2k» هدف قرار گرفته شد.
حملات پهپادی یمنی‌ها به مواضع نظامی دولت سعودی و ناتوانی ریاض برای مقابله با این حملات، موجب شد تا دولت سعودی برای تقویت سیستم پدافندی خود بار دیگر دست به دامن آمریکا شود و از این رو وزیر خارجه آمریکا و عربستان سعودی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته طی یک گفت‌و‌گوی تلفنی بر لزوم تقویت توان پدافندی ارتش سعودی تأکید کردند.

عملیات پهپادی ارتش یمن علیه متجاوزان سعودی
یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، فرودگاه بین‌المللی اب‌ها و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط عربستان را با سه فروند پهپاد قاصف 2k هدف قرار دادند.
بار دیگر،  سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی این حملات را پاسخی به تجاوز به یمن و محاصره همه جانبه این کشور اعلام کرد.
همچنین نیرو‌های سعودی مستقر در اردوگاه تداوین در شرق مأرب، پس از نزدیک شدن نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این شهر، از پادگان "تداوین" فرار کردند. گفتنی است؛ منابع میدانی می‌گویند نیرو‌های یمنی به پایگاه راهبردی کوفل رسیده اند. این پایگاه نظامی از شهر مارب و از سمت غرب 23 کیلومتر فاصله دارد. لازم به ذکر است؛ نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی از سه طرف مارب را محاصره کرده‌اند و با کنترل چندین منطقه در حومه شهر با حمایت افراد قبایل در حال پیشروی هستند، به گفته منابع محلی تعدادی از فرماندهان مزدوران سعودی به سمت استان شبوه در حال فرار هستند.
مسئولان شهر مارب شب هنگام قانون منع رفت و آمد به اجرا گذاشته‌اند و نگرانی و ترس شدیدی از حوادث آینده در شهر وجود دارد.

ریاض مدعی انهدام یک پهپاد ارتش یمن در آسمان عربستان شد
ائتلاف سعودی امروز (شنبه) مدعی شد که یک فروند پهپاد ارتش یمن را بر فراز فرودگاه «ابها» منهدم کرده است.
به گفته شبکه الاخباریه عربستان، ائتلاف سعودی همچنین ادعا کرد که تمامی حملات پهپادی ارتش یمن را در روزهای گذشته ناکام گذاشته و یمنی‌ها تلاش دارند مواضع غیر نظامی را هدف قرار دهند. در حالیکه ارتش یمن اعلام کرده است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی از فرودگاه «ابها» برای بمباران خاک یمن پرواز می‌کنند و اهداف حملات این پهپادها نظامی است.
در صورت صحت ادعای ائتلاف سعودی، این سومین حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به فرودگاه ابها در چند روز گذشته است.

سرنگون شدن پهپاد سعودی در یمن
پس از اعلام ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مبنی بر سرنگون کردن یک پهپاد جاسوسی سعودی در خاک این کشور، وبگاه «الاعلام الحربی الیمنی» ویدئویی از لحظه سرنگون کردن این پهپاد منتشر کرد.
وبگاه «الاعلام الحربی الیمنی» در واپسین ساعات روز جمعه، فیلم سرنگون کردن پهپاد ائتلاف سعودی در استان مأرب (شرق صنعاء) را منتشر کرد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بامداد روز گذشته، اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور موافق شده است یک پهپاد جاسوسی سعودی را در ناحیه «مدغل» سرنگون کند.
‌طبق اعلام ارتش یمن، این پهپاد از نوع CH-4 (ساخت چین) است و با موشکی سرنگون شده که نیروهای مسلح یمن هنوز از آن رونمایی نکرده است.
سرتیپ یحیی سریع همچنین اعلام کرده بود که پهپاد یادشده در حال انجام اقدامات خصمانه در حریم یمن بوده که نیروهای این کشور آن را شناسایی و سرنگون می‌کنند.

عربستان سعودی به دنبال راهی برای فرار از باتلاق یمن
عربستان سعودی با حملات تلافی جویانه پهپادی مبارزان جنبش انصارالله یمن به مراکز حساس نظامی و نفتی خود مواجه شده که ریاض را دچار سردرگمی کرده است.
جنگ فرسایشی حکام آل سعود با یمنی‌ها، عربستان سعودی را فرسوده کرده است. یمنی‌ها در مقابله با تجاوز سعودی‌ها، از هر روز قبل خود هم مصمم‌تر شده اند، اما سران سعودی نه این واقعیت را باور دارند و نه حاضرند از راه‌های منطقی از این باتلاق خارج شوند.
بی شک هزینه ادامه تجاوز به یمن برای سعودی‌ها هر روز بیشتر می‌شود و ادامه آن هم برای ریاض ناممکن، اما با بمباران و کشتار غیرنظامیان تلاش می‌کند تا شاید موفق شود این مقاومت ملی در یمن را درهم بشکند.
از طرفی عربستان سعودی با عملیات تلافی جویانه مبارزان جنبش انصارالله یمن با حملات پهپادی به مراکز حساس نظامی و نفتی خود مواجهند که ریاض را دچار سردرگمی کرده است.

400 هزار کودک یمنی در خطر مرگ هستند
سازمان ملل هشدار داد که حدود 400 هزار کودک زیر 5سال یمنی در خطر مرگ به دلیل سوء تغذیه حاد قرار دارند.
سازمان ملل روز جمعه هشدار داد که حدود 400 هزار کودک یمنی زیر پنج سال در خطر مگر به دلیل سوء تغذیه حاد قرار دارند.
سازمان ملل همچنین تاکید کرد که دست کم 2.3 میلیون کودک با خطر سوء تغذیه شدید مواجه هستند.
«دیوید بیسلی» رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل در قطعنامه‌ای گفت:‌ «این آمار درخواست دیگری برای کمک به یمنی‌ها است که هر کودکی که با سوء تغذیه مواجه است به معنای آن است که یک خانواده برای بقا در تلاش است.»
افزایش کودکان یمنی که به دلیل سوء تغذیه با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند به 400 هزار نفر حاکی از افزایش 22 درصدی این تعداد در سال 2020 است.
«هنریتا فور» رئیس سازمان کودکان ملل متحد نیز گفت: «هر روز که اقدامی صورت نگیرد کودکان بیشتری میمیرند.»
وی تاکید کرد: «سازمان‌های بشردوستانه نیازمند منابع قابل پیش‌بینی فوری برای نجات جان انسان‌ها هستند.»
یونیسف نیز برآورد کرده که تمامی 12 میلیون کودکی که در یمن زندگی می‌کنند نیازمند نوعی کمک هستند. این کمک‌ها شامل غذا، خدمات بهداشتی، آب سالم، تحصیل و کمک‌های نقدی برای کمک به خانواده‌های این کودکان است.
سازمان ملل همچنین هشدار داد که حدود 1.2 میلیون زن باردار یا شیرده نیز از سوء تغذیه شدید در سال 2021 رنج می‌برند.
رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل نیز در ادامه بیانیه خود گفت: «بحران در یمن ترکیبی از درگیری، فروپاشی اقتصادی و کمبود شدید بودجه برای فراهم کردن کمک‌های ضروری است.»
وی اضافه کرد: «برای گرسنگی راه‌حل وجود دارد که آن،‌ فراهم کردن غذا و پایان دادن به درگیری است.»
بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از سه میلیون نفر از مردم یمن آواره شده و نزدیک به 80 درصد از 29 میلیون نفر جمعیت یمن به نوعی کمک برای بقا نیازمند هستند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات یمن ارتش و کمیته های مردمی یمن پهپادی ارتش یمن عربستان سعودی ائتلاف سعودی سازمان ملل یحیی سریع سوء تغذیه هزار کودک هدف قرار یمنی ها خطر مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به تانکر حامل سوخت در لبنان+ فیلم
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م