Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:36:47 GMT

برف تردد جاده ای و هوایی در مسکو را دشوار کرد

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۶۸۳۰

برف تردد جاده ای و هوایی در مسکو را دشوار کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سازمان هواشناسی مسکو روز شنبه اعلام کرد در شبانه روز اخیر بیش از ۳۰ سانتیمتر برف باریده است و بارش برف همچنان ادامه دارد. 

در مجموع در روزهای اخیر در مسکو بیش از یک متر برف باریده است و این مساله باعث ایجاد توده های برف در بسیاری از معابر پایتخت روسیه و ایجاد مشکل برای عابران پیاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سطح جاده ها و خیابانهای مسکو بویژه کمربندی مسکو نیز در شبانه روز اخیر راهبندان های شدید رخ داده و در بسیاری از جاده ها خودروها در صف های کیلومتری متوقف شده اند و تردد با دشواری صورت می گیرد.

بر اساس گزارش تاس، در زمان حاضر درجه راهبندان در خیابان های مسکو ۹ درجه از سیستم درجه بندی ۱۰ درجه ای است و حتی اوایل بامداد امروز نیز تعدادی از خیابان های مسکو مملو از خودرو بود. 

بارش برف بر فعالیت چهار فرودگاه مسکو شامل داماددووا، شرمتووا، ونوکووا و ژوکوفسکی تاثیر گذاشته است و باعث لغو یا تاخیر تعدادی از پروازها شده است.

در این رابطه وضع فرودگاه داماددوا دشوارتر از بقیه فرودگاه ها گزارش شده و رسانه ها از تجمع صدها مسافر در این فرودگاه بین المللی مسکو به دلیل تاخیر در پروازها تحت تاثیر بارش شدید برف و شرایط جوی گزارش کردند. 
طبق تابلوی اعلانات فرودگاه داماددوا، بیش از ۴۰ پرواز تاکنون تاخیر داشته است.

درجه برودت هوا در مسکو در شبانه روز اخیر تا ۲۰ درجه زیر سفر رسیده بود و در زمان حاضر ۱۲ درجه سانتیگراد زیر صفر است. 

در شرایط بارش سنگین برف در مسکو، حدود ۶۵ هزار کارگر شهرداری با استفاده از ۱۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه برف روبی و کامیون در سطح خیابان های شهر مسکو برای پاک کردن معابر از توده های برف فعالیت می کنند.

در چند روز اخیر نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب برف از خیابان های شهر مسکو جمع آوری شده است. 

کامیون ها بخش عمده برف های جمع آوری شده را به مراکز ویژه ذوب برف منتقل می کنند که آب حاصل از آن دوباره وارد چرخه مصرف شهری می شود.

 با وجود تلاش شبانه روزی سامانه برف روبی مسکو، توده های برف در بسیاری از خیابان های مسکو به چشم می خورد و ارتفاع این توده ها در برخی نقاط در کناره خیابان ها و کوچه ها در برخی نقاط حتی به بیش از یک متر می رسد.

 انتظار می رود این وضعیت حداقل تا روز دوشنبه ادامه داشته باشد و سازمان شهرداری مسکو و ادارات تابعه آن برای مقابله با پیامدهای ادامه بارش برف آماده شده اند. 

برچسب‌ها مسکو روسیه بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه بارش برف مسکو روسیه بارش برف اخبار کنکور شبانه روز خیابان ها بارش برف روز اخیر توده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زندی فر گفت: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی ۵۵ دستگاه تردد شمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز، طی فروردین ماه امسال ۱۹ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۲۲ خودرو از جاده‌های استان تردد کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱/۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز عنوان کرد: در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۹۱۲ هزار و ۳۰۶ خودرو با ۲۶/۹ درصد افزایش نسبت به سال گذشته وارد البرز شده و ۹ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۶۱۶ خودرو با ۱۷ درصد افزایش از استان خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی حدود ۴/۸ درصد تردد در محورهای مواصلاتی البرز مربوط به خودروهای سنگین بوده است، افزود: سرعت متوسط وسایل نقلیه نیز ۷۴ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه تهران - کرج (محدوده شهرک خاتم) با تردد ساعتی ۶۱۵۳ بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز یادآور شد: در این مدت ۹۸۰ هزار و ۳۹۹ خودرو با پلاک استان البرز در سایر استان‌های کشور مشاهده شده که بیشترین مقصد سفر به استان‌های تهران، قزوین، گیلان، قم و مازندران بوده است.

کد خبر 6088302

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • (ویدئو) بارش سنگین برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد