Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریادار دوم «علی عباس» روز شنبه در حاشیه نهمین کنفرانس بین المللی دریانوردی که با حضور هیات نظامی ناظر به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح ایران در شهر «کراچی» آغاز به کار کرد، طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: نیروی دریایی پاکستان مفتخر به میزبانی از هیات نظامی ایران در رزمایش چندملیتی اَمَن-۲۱ است و حضور آنان فرصتی مجدد برای اذعان به روابط تاریخی و برادرانه دولت و مردم پاکستان با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دستور کار اصلی رزمایش اَمَن مشارکت جمعی برای غلبه بر چالش‌های مشابه به ویژه محک توانمندی‌های کشورهای ساحلی حاضر برای بررسی مشکلات در حوزه دریا است.

این دریادار (بازنشسته) نیروی دریایی پاکستان افزود: امنیت پایدار در منطقه اقیانوس هند یک موضوع راهبردی است و ما معتقدیم حضور جمهوری اسلامی ایران در رزمایش اَمَن-۲۱ فرصت دوباره‌ای برای توسعه همکاری‌ها میان نیروهای دریایی دو کشور و عزم مشترک برای کمک به تقویت امنیت در اقیانوس هند خواهد بود.

وی گفت: افزایش تعامل در آینده نیاز مشترک ایران و پاکستان است، تبادل اطلاعات میان دو کشور در حوزه دریا باید قوی تر شود تا بتوانیم از توانمندی‌های یکدیگر برای رسیدن به اهداف صلح و توسعه پایدار بهره‌برداری کنیم.

دریادار دوم علی عباس تاکید کرد: حضور ایران در رزمایش بین المللی اَمَن-۲۱ بیانگر اهمیت همکاری‌های دو کشور و خواست مشترک آنان برای افزایش این تعاملات است و این رویداد گام جدیدی در مسیر اقدامات ایران و پاکستان در آینده است.

وی افزود: ایران و پاکستان طی مشترکات فراوانی از جمله دینی، فرهنگی، جغرافیایی و دریایی به یکدیگر پیوند خورده‌اند و ما از افزایش همکاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی حمایت می‌کنیم.

علی عباس گفت: بنادر چابهار و گوادر دو بندر خواهرخوانده ایران و پاکستان است و باید با توسعه ظرفیت‌های این بنادر، مسیر همکاری‌های مفید و متقابل آن ها فراهم شود.

وی اظهار داشت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از دیرباز ادامه داشته و هیچ عاملی نمی‌تواند این همکاری‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

براساس این گزارش، نهمین کنفرانس بین المللی دریانوردی با حضور هیات نظامی جمهوری اسلامی ایران و مقام‌های بلندپایه سیاسی-نظامی پاکستان روز شنبه در شهر بندری کراچی برگزار شد و نشست پایانی آن فردا برپا می‌شود.

اعضای هیات نظامی کشورمان به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و سپاه به ریاست امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» به همراه سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی دریانوردی شرکت کردند.

رزمایش بین المللی «اَمَن» با شعار «در کنار هم برای صلح» تا ۱۶ فوریه (۲۸ بهمن) در کراچی ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس هند نیروی دریایی پاکستان ستاد کل نیروهای مسلح رزمايش امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس هند نیروی دریایی پاکستان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقیانوس هند نیروی دریایی پاکستان ستاد کل نیروهای مسلح رزمايش امنیت اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان نیروی دریایی بین المللی هیات نظامی همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران

به گزارش صدای ایران از ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی بامداد چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو عازم آذربایجان شد و جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در آخرین روز از سفر خود از موزه تاریخ ادبیات شهر باکو بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این بازدید ضمن برشمردن شخصیت‌های مشترک فرهنگی دو کشور گفت: به مفاخر بزرگ به عنوان زمینه‌های همگرایی بین دو کشور نگاه می‌کنیم؛ اینها جزو میراث مشترک فرهنگی ما به‌شمار می‌روند، ما قرن‌ها کنار یکدیگر زیست کردیم، این ظرفیت‌ها باید باعث افزایش برادری‌ها و همگرایی‌ها باشد نه اینکه موجب واگرایی شود.

وی با بیان اینکه هر کس تلاش کند تا این بزرگان را دست مایه واگرایی قرار دهد حتما دچار اشتباه راهبردی و خطای محاسباتی شده است، افزود: به میراث مشترک فرهنگی با کشور‌های همسایه به عنوان میراث مشترک تاریخی نگاه می‌کنیم و به آنها می‌بالیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: علاقه‌مند هستیم برای این مشاهیر فیلم‌های مشترک تولید کنیم؛ در ترکمنستان برای مختومقلی فراغی همین کار را می‌کنیم، در پاکستان نیز برای اقبال لاهوری کاری را در دست اقدام داریم؛ در سفر هفته گذشته به پاکستان برادران و خواهران پاکستانی به ویژه در شهر لاهور از این موضوع استقبال کردند.

اسماعیلی با بیان اینکه همه اشعار نظامی به زبان فارسی است و میراث مشترکی بین دو کشور به‌شمار می‌رود، افزود: امیدواریم ساخت مجموعه جدیدی را برای حکیم نظامی آغاز می‌کنیم؛ در همین راستا از همکارانم در وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان دعوت کردیم تا ما را در ساخت فیلم سینمایی در این باره کمک کنند.

موزه تاریخ ادبیات شهر باکو در قسمت قدیمی‌این شهر قرار دارد.

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • بندر جدیدالاحداث بوموسی آخرین بندرگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران