Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@13:53:06 GMT

آمادگی در برابر خشکسالی ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۷۱۳۷

آمادگی در برابر خشکسالی ضروری است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به کمبود بارندگی و افزایش دمای هوا در فصل زمستان امسال باید از هم اکنون با برنامه ریزی اصولی آمادگی خود را برای بهره برداری بهینه از منابع آب افزایش دهیم تا در فصل تابستان و هنگام افزایش مصرف آب با مشکل مواجه نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: با استمرار روند فعلی کاهش بارندگی ۲۰ اسفند ماه امسال با نخستین شوک کمبود منابع آب در خراسان رضوی مواجه خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی به آسیب‌های ناشی از فعالیت چاه‌های آب کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: بهره‌برداری اصولی از منابع آب نیازمند درکی مشترک با کشاورزان است، در غیر این صورت خراسان رضوی در حوزه تامین و توزیع آب با مشکل مواجه خواهد شد.

علایی بیان کرد: مشکلات در بخش تامین منابع آب نباید به شورای تامین ارجاع داده شود و این تنگنا‌ها باید با پیوست فرهنگی و اجتماعی رفع شوند و طی دو سال گذشته نیز از ارجاع این پرونده‌ها به شورای تامین استان جلوگیری و سعی شده از طریق تعامل مسوولان، مردم، کشاورزان و بهره برداران این مشکل رفع شود.

او همچنین افزایش اعتماد بین مردم و مسئولان را لازمه موفقیت در این عرصه توصیف و تصریح کرد: بخاطر تحقق این همگرایی، سرمایه اجتماعی اعتماد بین کشاورزان و مسوولان آب منطقه‌ای در خراسان رضوی افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: در شرایط کمبود منابع آب باید با افزایش اعتماد بین کشاورزان و مالکان قنوات، بر اساس تفاهمنامه‌هایی از منابع آب آن‌ها در غیر از فصل آبیاری برای تامین آب مورد نیاز مناطق شهری و روستایی بهره گرفت و به جای کشت سنتی، کشت‌های گلخانه‌ای را که آب کمتری نیاز دارند گسترش داد.

علایی اظهار کرد: در نتیجه توجه به این مسائل کشاورزان خراسان رضوی در سال گذشته ۴۲۹ میلیون مترمکعب آب کمتر برداشت کردند.   انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود بارندگی افزایش مصرف آب کمبود منابع آب خراسان رضوی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت با حضور حسن نوری‌زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار، جلسه ‌هماهنگی استقرار گردان نانوایان شهید حاج قاسم سلیمانی از خانوک استان کرمان در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

گفتنی است؛ مقرر شد گردان ‌نانواهای‌ خانوک کرمان با حمایت ویژه آستان قدس، استانداری، فرمانداری مشهد و دستگاه‌های مرتبط در جهت تامین نان زائران حرم رضوی خدمات‌رسانی کنند.

لازم به ذکر است؛ در مجموع گروه‌های مردمی از ۸ استان کشور از جمله گلستان، خراسان جنوبی، خوزستان، همدان، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان رضوی و خراسان شمالی در حوزه تامین نان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از ۸ استان کشور در دهه کرامت