Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال انفجار امروز در یکی از مخازن گاز در محوطه گمرک اسلام قلعه افغانستان و وقوع آتش سوزی گسترده در این گمرک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از تماس استاندار هرات در افغانستان با استاندار خراسان رضوی و درخواست کمک جهت جلوگیری از آسیب بیشتر به تاسیسات و همچنین حاضرین در محوطه گمرک خبر داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده در منطقه آتش سوزی هماهنگی شد و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات طی تماس‌هایی با مقامات این استان، از جمله استاندار ابعاد حادثه را مورد بررسی قرار داد همچنین با هماهنگی وزارت امور خارجه و مرزبانی و سایر دستگاه‌های ذیربط مرز اسلام قلعه – دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند باز نگاه داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب زاده اضافه کرد: همچنین جمهوری اسلامی ایران برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحین احتمالی حادثه، تدابیری اتخاذ کرده است و تماس میان مقامات ذیربط دو کشور در این ارتباط در جریان است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: تاکنون در خصوص آسیب دیدگان احتمالی حادثه گزارشی واصله نگردیده و همینطور در خصوص وارد آمدن صدمه به اتباع ایرانی نیز اطلاعی دریافت نکرده ایم و امید داریم با کمک مقامات دو کشور در مرز، هر چه سریعتر دامنه آتش سوزی مهار شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003ES0

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم