Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز خواهان گفت‌وگو بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی شد.

به گزارش برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز در سخنان خود در مراسمی به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله «سید محمد باقر حکیم» بار دیگر دعوت به "آغاز گفت ‌و گوی اسلامی و صریح بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی و در صدر آنها عربستان سعودی در راستای کمک به تامین امنیت منطقه کرد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید عمار حکیم روز گذشته نیز در سخنرانی خود در مراسم مشابهی به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله «سید محمد باقر حکیم» در میدان «الخلانی» در مرکز شهر بغداد درباره تحولات منطقه و بین المللی گفته بود: ما بار دیگر دعوت به گفت وگوی فراگیر و جدی کشورهای منطقه و گردهم آمدن آنها سر یک میز می کنیم زیرا نقاط اشتراک تاریخی، جغرافیایی، دینی و فرهنگی ما بسیار بیشتر از اختلافات سیاسی و بحران های مرحله ای کنونی است.

سید عمار حکیم افزود: سالهاست که منطقه ما دچار آتش اختلافات و بی ثباتی بوده است و ملت های ما دیگر تحمل ادامه این روند فرسایشی و خساراتها و برخوردها را ندارند.. حکمای منطقه بایستی فورا تصمیم بگیرند که گفت وگو برای رسیدن به پروژه ای واقعی - که امنیت و منافع همه را تضمین و روابط را بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک تعریف می کند- آغاز شود.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفته بود که ما همچنین از دولت جدید آمریکا انتظار داریم که دیدگاه ها و طرح هایش در قبال مسائل منطقه متفاوت باشد، (پس) بازگشت فوری به توافق هسته ای و رفع فوری تحریم ها از ملت مظلوم ایران از نقاط آغازین ضروری برای بازگرداندن امنیت و ثبات منطقه خواهد بود.

او تاکید کرده بود: فشار اقتصادی و تهدید امنیتی کمکی به راه حل نمی کند بلکه راه حل در گفت وگو و مذاکره نهفته است. ما این مطلب را از روی اعتقاد به دور کردن عراق و منطقه از دخالت ها و درگیری ها بیان می کنیم و به دنبال یک عراق پایدار و امن در یک منطقه با ثبات و امن هستیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران کشورهای عربی حکیم گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • انتقاد از واکنش برخی کشورهای عربی بعداز حمله سپاه به اسرائیل (فیلم)
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • پول انتخابات و جنگ؛ اهداف واقعی‌تر سفر بلینکن به منطقه‌
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم