Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در ساعت ۱۲:۱۵ امروز یکی از تانکر‌های حامل مواد سوختی در پارکینگ قلعه اسلام در مرز افغانستان دچار انفجار شد که حریق آن به سایر کامیون‌ها و تانکر‌های سوختی سرایت کرد، گفت: ۴۰۰ دستگاه تانکر طعمه حریق شدند که احتمالا تعداد آ‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری ادامه داد: با هماهنگی گمرک سعی کردیم بلافاصله مرز کشورمان را باز کنیم تا کامیون‌های ایرانی و افغان به ایران برگردند و از محل آتش‌سوزی فاصله بگیرند.

بیشتر بخوانید

انفجار و آتش سوزی گسترده در مرز ایران و افغانستان

هدایتی با بیان اینکه این سانحه در پارکینگ قلعه اسلام در خاک افغانستان رخ داد که این پارکینگ ظرفیت ۴۰۰ دستگاه کامیون و تانکر را دارد که اگر ظرفیت پر شده باشد احتمال آتش‌سوزی با ابعاد بالاتر وجود دارد، ادامه داد: از آنجایی که این سانحه در خاک افغانستان اتفاق افتاده اطلاعات دقیق‌تری نداریم و باید منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مقامات افغانستان باشیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با تاکید بر اینکه این سانحه تلنگری است تا متوجه خطرات تاخیر در تردد‌ها باشیم، بیان کرد: این اتفاق تلخ می‌تواند در هر یک از مرز‌های کشورمان رخ دهد به همین دلیل باید تاخیر در تردد‌های مرزی به حداقل برسد و تا زمانی که تشریفات گمرکی زمان‌بر باشد این تهدیدات در مرز‌ها وجود دارد.

او با اشاره به اینکه میزان آتش سوزی رو به افول است، افزود: کامیون‌های حمل سوخت و مواد سوختنی ایران و خارجی را به سرعت از مرز خارج کردیم و با توجه به آنکه سرعت سرایت آتش بالا است بنابراین کامیون‌های حمل مواد سوختنی را از محدوده خارج کرده‌ایم.

هدایتی با اشاره به اینکه بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ دستگاه کامیون دچار حریق شده و آسیب‌هایی به آن‌ها وارد شده است افزود: هنوز تعداد کامیون‌های ایرانی و یا رانندگان آن‌ها که در این حادثه دچار آسیب شده‌اند به ما اعلام نشده است.

مدیر کل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اظهار کرد: منتظر ارائه اطلاعات جدید از سمت کشور افغانستان هستیم تا میزان خسارت‌های وارد شده مشخص شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل ونقل گمرک ایران دفتر ترانزیت سازمان راهداری کامیون ها آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • تردد کامیون‌ ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا به کندی انجام می شود
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تردد کامیون‌ها از مرز آستارا کند شد
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است