Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@02:51:27 GMT

در اردوی قرنطینه مافیا و پلی‌استیشن بازی می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۷۸۵۰

در اردوی قرنطینه مافیا و پلی‌استیشن بازی می‌کنیم

زارع: به خودم قول دادم سه طلای المپیک بگیرم

به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین زارع که در یک سال اخیر توانسته خودش را به عنوان یکی از پدیده ها و مدعیان کشتی ایران در سنگین وزن مطرح کند، حالا با رویای رفتن روی سکوی المپیک تمرینات سخت و پرفشار را در اردوی تیم ملی کشتی آزاد پشت سر می‌گذارد.


قرار به برگزاری انتخابی هم باشد، آماده‌ام


این آزادکار وزن 125 کیلوگرم که مدال طلای امیدهای جهان را هم در کارنامه دارد، در خصوص اینکه کادرفنی تیم ملی برای سنگین وزن مسابقه انتخابی رودرو را در نظر نگرفته است، گفت: من ابتدا تمرکزم روی تمرینات خودم هست و دوست دارم خودم را به آمادگی نسبی برسانم که هر تصمیمی کادرفنی برای من گرفت بهترین نمایش را ارائه دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدوارم ابتدا اگر به مسابقات آسیایی اعزام شدم، خوش‌رنگ‌ترین مدال را بگیرم و بعد اگر انتخابی باشد و یا قرار باشد در تورنمنتی محک زده شویم، بهترین مبارزه را ارائه دهم.

 


امسال 5 کیلوگرم سنگین‌تر شدم


وی که سال گذشته نمایش فوق العاده‌ای در تورنمنت پلیکونه داشت، در پاسخ به این سوال که سال گذشته آماده تر بود یا امسال؟ عنوان کرد: سال گذشته یک مقدار سبک‌تر بودم، بین 111 تا 112 کیلوگرم و سنم کمتر بود، به همین دلیل از نظر بدنی و قدرتی کم  می‌آوردم، اما اینقدر خوب تمرین کرده بودم که مشکلی برای مبارزه با حریفان بزرگ نداشتم، اما الان حدودا 116-117 کیلوگرم هستم. امسال خیلی تمرینات پایه و استقامتی را خوب داریم انجام می دهیم و اگر کار همینطور پیش برود به آمادگی برای مسابقات پیش رو می رسیم.

 


قول داده بودم وکیل شوم، اما کشتی‌گیر شدم


زارع با اشاره به اینکه خانواده اش دوست داشتند او وکیل شود، گفت: من درسم خیلی خوب بود و در مدرسه نمونه درس می‌خواندم. وقتی به تیم ملی نوجوانان دعوت شدم، از مدرسه نمونه خارج شد. زمانیکه داشتم از مقطع راهنمایی به دبیرستان منتقل می‌شدم و کارنامه می‌گرفتم، مدیر مدرسه به خانواده‌ام گفت که دوست دارد من از دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان یکی از وکلای بزرگ خارج شوم، من هم قول دادم که این اتفاق بیافتد ولی نشد و سرنوشت من روی تشک کشتی رقم خورد. لطف خدا شامل حال من شد که بتوانم دل پدرم و مادرم را شکل دیگری شاد کنم، آن قول را جبران می کنم.

 


در اردو مافیا و پلی‌استیشن بازی می‌کنیم


دارنده مدال نقره المپیک جوانان در مورد شوخی هایش با کشتی گیران سبک وزن اردوی تیم ملی گفت: از رده نوجوانان با رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی که البته او اکنون در جمع ما در اردوی تیم ملی نیست، مانند یک خانواده شدیم و با هم راحتیم. البته من اندازه رحمان و امیرمحمد شلوغ نیستم. امیرمحمد که شب ها از همه دیرتر می‌خوابد و زودتر از همه بیدار می شود،  اینقدر انرژی دارد و خستگی ناپذیر است. به هرحال اردو حالت قرنطینه دارد یک مقدار باید فضا را عوض کنیم که از نظر روحی خسته نشویم. ما در اردو مافیابازی می‌کنیم، بچه‌های پلی استیشن و چند بازی دیگر آورده اند، البته من به این چیزها زیاد علاقه ندارم.

 


مرور فن با سبک وزن ها به من کمک می کند


وی در پاسخ به این سوال که آیا مرور فن با سبک وزن ها برای او فایده دارد؟، گفت: ما زمانی که نوجوانان بودیم، غلامرضا محمدی و ابراهیم مهربان به ما کشتی را خیلی خوب یاد دادند، من حسم این است که یک طوری سرشاخ شدن با رحمانِ 57 کیلویی و امیرمحمد 65 کیلویی، به من که سنگین وزن کشتی می گیرم ریزه کاری های آنها را یاد می دهد. کشتی من با کشتی سنگین وزن ها متفاوت است و باز سعی می کنم با سرعت و مثل سبک وزن ها کشتی بگیرم، چابکی و سرعت امیرمحمد و جسارت و تیزپایی رحمان، به من کمک می کند که بهتر به پاهای آنها برسم.

 


خدا مرا دوست داشت که آن مقطع به طاهری باختم


وی در مورد شکستش به امین طاهری در انتخابی تیم ملی عنوان کرد: لیگ در دور رفت ساده تر برگزار شد و من فقط یک حریف جدی (یدالله محبی) داشتم، در انتخابی تیم ملی آمادگی لازم را نداشتم چون تمرینات ما ماه ها در شرایط قرنطینه و در آمل برگزار شده بود. خدا من را دوست داشت که اینجا این اتفاق برایم افتاد که سراغ ضعف ها و اشتباهاتم بروم و روی آن کار کنم. خودم را بهتر و قوی تر کنم و نفر اول ایران شوم. برای حضور در المپیک باید از سد امین طاهری که از کشتی‌گیران خوب و از رقبای اصلی‌ام هست، بگذرم. حضور او به من کمک می‌کند تا جایی که خسته می شوم پا پس نکشم.

 


به خودم قول دادم سه طلای المپیک بگیرم

امیرحسین زارع الگوی ورزشی اش را کمیل قاسمی عنوان کرد و گفت: سالی که جوانانم با طلای جهان تمام شد و غلامرضا محمدی سرمربی بزرگسالان شد و ما را به اردو دعوت کرد. آن زمان کمیل قاسمی در اردو بود و مرور فن و تمرینی که با او انجام می دادم خیلی به من کمک کرد. هر سرشاخی با او چند ماه من را جلو می انداخت و اینکه آقا کمیل خیلی به من کمک کرد، او را الگوی ورزشی خودم می دانم. من تا این لحظه به این موضوع فکر نکردم که به المپیک اعزام نشوم. اما اگر خدای نکرده این اتفاق بیافتد این پایان راه من نیست. نه به هیچ کسی بلکه به خودم قول دادم سه طلای المپیک بگیرم و به راهم ادامه خواهم داد.

امیرحسین زارع آزاد کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: امیرحسین زارع آزاد کشتی سنگین وزن من کمک قول دادم سبک وزن تیم ملی وزن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون کشتی، مراسم تقدر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس امروز چهارشنبه برگزار شد. در این مراسم از محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی کشتی‌گیران استان تهران حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توسط احمد وحیدی وزیر کشور و علیرضا فخاری استاندار تهران تقدیر بعمل آمد.

وزیر کشور در این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از تلاش هیات کشتی استان تهران، برای نمایندگان کشتی کشور به خصوص کشتی‌گیران استان تهران در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس آرزوی موفقیت کرد. در این مراسم دکتر علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان و قاسم علی عسگری رئیس هیات کشتی استان تهران نیز حضور داشتند.

کد خبر 6094005 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران| نیما می گوید شکست عشقی خورد و ...
  • حسن رنگرز: دعوت نشدن چند کشتی گیر به اردو؟ انتظارات را برآورده نکردند
  • محمدی: حضور اکبر فلاح در کمیته فنی خیلی ارزشمند است
  • حرف‌های جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • تقدیر از نمایندگان کشتی تهران در المپیک پاریس
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • دعوت آزادکار نوجوان قمی به اردوی تیم‌ملی
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست