Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبری، شنبه بیان داشت: با شیوع بیماری کووید۱۹ نیاز بیماران به تامین اکسیژن با فشار و خلوص مناسب، افزایش چشمگیری داشته و این مهم در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز به عنوان مرکز اصلی ارائه خدمات درمانی به بیماران کووید۱۹، بیشتر احساس شده است.

وی افزود ، به همین دلیل برای رفع نیاز بیمارستان به اکسیژن علاوه بر سرویس کامل اکسیژن ساز موجود، یک دستگاه جدید اکسیژن ساز جدید با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و یک مخزن اکسیژن مایع به ظرفیت ۱۰ تن با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد ریال برای بیمارستان، تامین شد و به بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالار خواجه پور، مدیر توسعه منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: علاوه بر بازنگری مجدد در خطوط تولید اکسیژن در بخش‌های مختلف بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، اجرای خط جدید و همچنین احداث یک اتاق مرکزی جدید توزیع اکسیژن در موقعیت مناسب و با ظرفیت ۱۲ هزار لیتر و تابلو توزیع ۱۶بار، اکنون در تمام نقاط این بیمارستان، اکسیژن با بالاترین فشار و خلوص تامین شده و این بیمارستان در بالاترین سطح تامین اکسیژن قرار دارد.

در کارزار کرونا در کنار خستگی و فرسوده شدن نیروی انسانی در حوزه سلامت، ناکافی بودن تجهیزات پزشکی مورد نیاز و کمبود اکسیژن و دستگاه‌های اکسیژن ساز نیز از دیگر مشکلاتی است که سایه سنگین کرونا بر حوزه سلامت وارد کرده است.

اغلب شهرستان‌های استان فارس در حال گذر از بحران جدید و مرحله چهارم همه‌گیری کرونا قرار دارند، در این برهه افزایش تعداد مبتلایان و شدت بیماری و خستگی کارکنان سلامت از مهمترین چالش‌های پیش روی حوزه سلامت در شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

ااکنون چالش‌های این برهه با چالش روزهای نخست همه گیری ویروس که مربوط به مسائل پایه‌ای مدیریت، کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود، فرق کرده و از بخش هیجانی این مرحله به بخش تامین و تجهیز بیمارستانی از جمله تامین اکسیژن در بیمارستان‌ها رسیده است.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس پروندهٔ خبری نقش توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت در درمان بیماران کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با بیان این که، ضرب و شتم کادر درمان شوکه آور است، گفت: پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس در دست اقدام است.

به گزارش مشرق، دکتر فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • پیگیری قضایی ضاربان پرستار در بیمارستان چالوس
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد