Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، جزیره کیش به‌عنوان قطب گردشگری کشور با هدف برندسازی از طریق برگزاری رویدادهای با نشاط فرهنگی و هنری در فضای عمومی جامعه به ویژه مراکز تفریحی و گردشگری ، از 20 اسفند امسال میزبان نخستین جشنواره بین‌المللی نی‌انبان است.

ساز نی‌انبان از جذابیت های گردشگری قابل توجهی برخوردار است و برگزاری این رویداد مهم علاقمندان زیادی را از نقاط مختلف کشور برای بهره مندی از آثار هنرمندان این جشنواره برای سفر به جزیره کیش ترغیب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که نی‌انبان، ساز بادی کهنی است که از سال 1394 دراستان های بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و تلاش برای رسیدن به فهرست میراث جهانی یونسکو ادامه دارد برگزاری این جشنواره فرصت معرفی این ساز در عرصه بین المللی را هم فراهم خواهد کرد.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره برای حضور هنرمندان سایر کشورها در این رویداد هنری ، با سفرای کشورهای یونان، الجزایر،آلمان ، تونس، ترکیه، فرانسه،ارمنستان،اتریش،اسپانیا، هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عمان، قطر و امارات مکاتبه شده است.

برگزاری این رویداد مهم همچنین در جزیره کیش ادای دینی است به راویان بی ادعای هنر و راهی نو برای شهود بیش از پیش مشترکات موسیقیایی و فرهنگی پیرامون ساز نی انبان است.

شناسایی بیشتر این ساز به دوستداران موسیقی نواحی به عنوان قسمتی از هویت فرهنگی و موسیقیایی ایران زمین ، جذب هدفمند گردشگر موسیقی و تشویق هنردوستان به فراگیری ساز نی انبان در کنار معرفی ظرفیت ها و جذابیت های جزیره کیش از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

علاقمند برای دریافت اطلاعات و شرکت در نخستین جشنواره بین المللی نی انبان کیش می توانند به سامانه هنری کیش بخش جشنواره ها به آدرس www.art.kish.ir مراجعه کنند. برای شرکت در این جشنواره هیچ محدودیت سنی وجود ندارد . ارسال دو قطعه بی کلام شامل یک قطعه آوازی (با متر آزاد) و یک قطعه ضربی (دارای متر مشخص) به سامانه هنرمندان برای شرکت در جشنواره ضروری است. این قطعات باید به صورت تصویری ضبط شده و حداکثر زمان برای هر قطعه 5 دقیقه باشد. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره بین المللی نی انبان کیش نیز تا ۳۰ بهمن امسال اعلام شده است.

این جشنواره جذاب فرهنگی تا 22 اسفند در جزیره کیش ادامه  ادامه خواهد داشت و به تمامی شرکت کنندگان گواهی شرکت در جشنواره و به گروه های برگزیده جوایز نقدی ، تندیس جشنواره و سپاس نامه اهدا می شود.

لازم به ذکر است دبیرخانه جشنواره نی انبان 18 بهمن در سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل و احکام عوامل علمی و اجرایی جشنواره به آنان ابلاغ شده است.

مراسم اختتامیه جشنواره نی انبان جمعه 22 اسفند با حضور نفرات برگزیده در جزیره کیش برگزار می شود.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره جزیره کیش کیش گردشگری ساز نی انبان جشنواره بین المللی جزیره کیش نی انبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای این منطقه خبر داد و گفت: این یادواره با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان اظهار کرد: شهیدان مسئولیت‌پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند، بنابراین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها کمتر از شهادت نیست و مملکت را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز و جوانان از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، افزود: نیاز امروز جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که از شهدای شاخص شهید بهشتی، خرازی، میثمی و قوچانی را می‌توان نام برد، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان با سخنرانی سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

رضی‌زاده گفت: این برنامه با آیتم‌های مختلف روایتگری، مداحی و اجرای سرود کودکان همراه خواهد بود و بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان با تمثال شهدا اجرای سرود خواهند داشت.

کد خبر 747344

دیگر خبرها

  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا