Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، آنتونی بلینکن،‌ وزیر امور خارجه ایالات متحده روز جمعه در حالی از نهایی شدن این تصمیم و اجرایی شدن خروج جنبش انصارالله یمن از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، از روز سه‌شنبه خبر داد که دونالد ترامپ حدود یکماه پیش در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود حوثی‌های یمن را به فهرست سیاه اضافه کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما (برای اجرایی کردن این تصمیم) هشدارهای سازمان ملل متحد، سازمان‌ها و گروه‌های بشردوستانه و نیز اعضای نمایندگان دو حزب کنگره را در کنار دیگر هشدارهای مطرح شده مد نظر قرار دادیم؛ هشدارهایی که به ما می‌گویند این طبقه‌بندی می‌تواند تبعات بسیار مخربی بر دسترسی یمنی‌ها به مایحتاج اولیه نظیر غذا و سوخت داشته باشد.»

 

جو بایدن در نخستین روزهای ورود به کاخ سفید پس از بیست ژانویه از تصمیم برای بازنگری فوری در تصمیم دولت قبلی مبنی بر قرار دادن جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی خبر داده بود.

 

بر همین مبنا،‌ وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته رسما کنگره را در جریان تصمیم دولت برای خارج کردن نام جنبش انصارالله از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار داد.

 

به گزارش یورونیوز، سازمان‌های امدادی و بشردوستانه در واقع هشدار داده بودند که قرار گرفتن جنبش انصارالله در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی آمریکا عملا کار آنها را برای ارسال مواد اولیه مورد نیاز شهروندان یمنی از جمله غذا و دارو به صورت کامل مختل می‌کند.

 

علاوه بر این در صورتی که نام جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی باقی بماند، عملا هر فرد یا گروهی که با آن وارد معامله و داد و ستد شود با خطر پیگرد قانونی از سوی دستگاه قضایی آمریکا مواجه خواهد کرد.

 

وزیر امور خارجه آمریکا در عین حال اعلام کرد که نام رهبران ارشد جنبش انصارالله به صورت شخصی در فهرست سیاه باقی می‌ماند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انصارالله آمریکا یمن فهرست سازمان های تروریستی جنبش انصارالله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر یک بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901444

دیگر خبرها

  • شمال یمن بمباران شد
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • دانشجوهای آمریکایی در معرض «سرکوب سازمان‌یافته» هستند
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • تصمیم قطعی گزینه جذاب بایرن: فقط خارج!