Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@07:03:15 GMT

فعالیت ملوانان تجاری استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۹۸۳۷۴

استاندار بوشهر گفت: ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری استان منوط به تست PCR است. ناطقان: عبدالکریم گراوند عصر امروز اظهار داشت: بخش عمده‌ای از امرار معاش ساحل‌نشینان استان بوشهر از طریق دریا به ویژه تجارت کالا از طریق کشورهای همسایه حاشیه خلیج‌فارس انجام می‌شود که تسهیل کردن فعالیت آنان مورد تاکید است و پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار بوشهر با بیان اینکه کرونا شرایط فعالیت لنج‌های باری را با مشکلاتی مواجه کرده است عنوان کرد: در این راستا مجوز سفر لنج‌های باری به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

این مقام مسؤول تاکید کرد: تدوین و اجرای یک دستورالعمل مشخص کمک بزرگی به اقتصاد ساحل‌نشینان، مرزداران استان بوشهر، ملوانان، لنج‌داران و دستگاه‌های ذیربط می‌کند.

گراوند بیان کرد: برای رونق فعالیت اقتصادی مرزنشینان و ساحل نشینان به ویژه ملوانان لنج‌های سنتی باری ۱۰۰ قلم کالا تعیین شده است.

وی با تاکید بر برخورد قاطع با قاچاق کالا افزود: تخلیه کالاها از  بنادر و گمرکات و خروج آنها باید بر اساس ساعات تعیین شده انجام شود.

استاندار بوشهر ورود و خروج ملوانان شناورهای باری و تجاری سنتی استان بوشهر را منوط به تست کرونا دانست و تصریح کرد: تردد و فعالیت ملوانان شناورهای تجاری سنتی استان بوشهر با منفی بودن تست کرونا PCR آنان امکان‌پذیر می‌شود. منبع: فارس برچسب ها: فعالیت ، ملوانان تجاری ، بوشهر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فعالیت ملوانان تجاری بوشهر استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ با رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ارزش تجارت دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ بالغ بر ۳۵۸ میلیون دلار اعلام شده بود.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ با رشد ۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۲۶۹ میلیون دلار رسیده است. هند در مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.
اما واردات هند از ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی افت ۱۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه‌های روغنی مهم‌ترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این دوره ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار کنجاله، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد خام تولید رنگ، و فرآورده‌های نفتی نیز مهم‌ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست ۲۰۲۴ بوده‌اند. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد خام تولید رنگ و ۱۱ میلیون دلار فرآورده‌های نفتی از ایران در این مدت وارد کرده است.

کد خبر 6097019 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • کنترل ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی خود استفاده کنند
  • کریستیانو رونالدو باری دیگر آمادگی بدنی اش را به رخ کشید / تمرینات بدنسازی CR7
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است
  • نظارت و کنترل بیش از ۱۸۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در سیستان و بلوچستان
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • نخلداران استان بوشهر مراقب آفت کنه گردآلود خرما باشند