Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: مدخل ورود ما به شخصیت مصباح انقلاب این حدیث است: وقتی یکی از علما از دنیا می‌رود جای او تا قیامت پر نخواهد شد.  به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام حمید رسائی نماینده مردم تهران در مجلس نهم در یک گفتگوی مجازی که به مناسبت چهلمین روز ارتحال علامه مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری با موضوع بررسی ابعاد مختلف زندگی این عالم ربانی و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: مدخل ورود ما به شخصیت مصباح انقلاب این حدیث است: وقتی یکی از علما از دنیا می‌رود جای او تا قیامت پر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وقتی می‌خواهید کسی را بشناسید، از طریق اضداد آن شخص او را بشناسید. دشمنان انقلاب نسبت به ایشان در دوره حیاتشان بغض و کینه داشتند و پس از ارتحال ایشان نیز این بغض و کینه ادامه داشت.

رسایی بیان کرد: ما قدر مدافعان امنیت را می‌دانیم، قدر مدافعان سلامت را می‌دانیم. در کنار همه این مدافعان، مدافعان عقیده را هم داریم، یک عالم خصوصا اگر دلسوز و انقلابی و در خط ولایت باشد، برایش ویروس اعتقادی مهم است.

وی اضافه کرد: علمای دین حساسیتشان بیشتر از مردم عادی است که بعضی اوقات برای دیگران قابل درک نیست، گاهی التقاط را تشخیص می‌دهند؛ که یا می‌توانند سکوت کنند و محبوبیت به دست بیاورند و یا می‌توانند نقد کند و هشدار بدهند که آیت الله مصباح اینچنین بود.

رسایی با بیان اینکه یک ادعای دروغ در مورد آیت الله مصباح وجود دارد مبنی بر اینکه ادعا می‌کنند که ایشان با مخالفت با شاه مشکل داشتند، یادآور شد: هاشمی رفسنجانی می گوید: ما به آیت الله مصباح گفتیم چرا اخیرا با ما همکاری نمی‌کنید، گفتند که این مبارزه حرام است؛ اما آیت الله مصباح نیز گفتند که آقای رفسنجانی معتقد بود که برای سرنگونی شاه باید با همه گروه‌ها متحد شد. من جایی که این‌ها وجود داشته باشند، اینگونه مبارزه را قبول ندارم.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح در همه عرصه‌ها اعم از سیاست، وارد می‌شد، اضافه کرد: به گفته علامه مصباح خدای سیاست، همان خدای جبهه‌های جنگ است. اگر در دنیای جبهه‌ها با دست خالی موفق شدیم، در سیاست هم موفق خواهیم شد و پشتوانه این سیاست باید منابع مالی حلال باشد؛ بنابراین از ظرفیت‌های مالی موجود استفاده می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: زمانی که به بنده توصیه شده بود تا از خطای یکی از مسئولان چشم پوشی شود علامه مصباح به بنده گفتند: «هیچ کاری را برای غیرخدا نکن، چون ارزشش را ندارد. اگر کاری را برای خدا انجام بدهی، زمین و زمان هم جمع شد که این کار را نکنی، از کارت دست نکش».

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علامه مصباح یزدی حمید رسایی نماینده مجلس نهم بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی هاشمی رفسنجانی التقاط مدافعان سلامت آیت الله مصباح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۸۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد حسینی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار داشت: در برخی کمیسیون‌های تخصصی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، بحث‌هایی مطرح بود که با همکاری دو قوه، نوسانات ارزی مهار شود.

حسینی تصریح کرد: همچنین مطرح شد که اگر دولت در این‌باره اعلام نظر و برنامه خود را اعلام نکند، مجلس اقداماتی انجام دهد که بر همان مبنا نیز پاسخی تهیه شد و مجموعه کار‌هایی که در حال انجام یا در آینده مدّ نظر است، تبیین شد و فکر می‌کنم در حال حاضر، مسئله خاصی وجود نداشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس، درباره چگونگی تعامل دولت و مجلس جدید با ابراز امیدواری به اینکه مجلس دوازدهم بهتر از مجلس فعلی خواهد بود، گفت: البته ما از مجلس فعلی هم راضی هستیم.   حسینی اظهار داشت: البته از مجلس آینده نیز انتظار داریم که همکاری بسیار خوبی با دولت داشته باشد.   معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: با کارهایی که دولت در ۳ سال گذشته انجام داده است، مشکلی پیش نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • تشخیص بدعت و انحرافات، ویژگی ممتاز یک معلم
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • حمایت چهره نزدیک مصباح یزدی از گشت ارشاد و طرح نور
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مناظره در باره نقش مردم در حکومت در دیدگاه های آیت الله مصباح یزدی و آیت الله مرتضی مطهری
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • پرسپولیس و پارادوکس مدافعان میانی؛ ستاره‌های منجی یا پاشنه آشیل؟