Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی گفت: تمهیدات و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم سبب شد تا میزان بستری ها امروز به زیر 1000 نفر رسیده و به حدود 700 نفر برسد و آمار جان باختگان نیز دو رقمی شود.

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در برنامه زنده تلویزیونی گفت: تمهیدات و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم سبب شد تا میزان بستری ها امروز به زیر 1000 نفر رسیده و به حدود 700 نفر برسد و آمار جان باختگان نیز دو رقمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما از همان ابتدا پروازها را از انگلستان ممنوع کردیم تا از شیوع این بیماری به داخل کشور جلوگیری کنیم اما این امر اجتناب ناپذیر بود زیرا در کشورهای دیگر نیز شایع شده است و حتی در آفریقا نیز نمونه ای از آن دیده شده است و کشورهای همسایه ما را نیز درگیر کرده است.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ویروس انگلیسی به شدت قدرت شیوع بیشتری دارد. این خیز ویروس که در خوزستان رقم خورده است به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بود و این موردی بود که مقامات بهداشتی آن استان گزارش کردند و در برخی مناطق رعایت پروتکل ها در این استان به زیر 20 درصد رسید.

رئیسی ادامه داد: وقتی یک نفر در جامعه به ویروس انگلیسی مبتلا می شود و سابقه خارج از کشور رفتن نیز ندارد، به این معنا است که ویروس جهش یافته در جامعه منتشر شده است. تا به امروز 9 نفر به صورت مستند به ویروس انگلیسی در کشور مبتلا شده اند. یک نفر در اهواز، یک نفر در آبیک و هفت نفر در تهران به این ویروس مبتلا شده اند. شخصی که در اهواز مبتلا بود به تازگی از هلند آمده بود. در آبیک 187 نفر از اطرافیان فرد مبتلا مورد آزمایش قرار گرفتند و همگی منفی بودند اما 4 نفر از بستگان او مثبت شدند که هیچ ارتباطی در چند هفته اخیر با فرد مبتلا نداشتند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ویروس های تنفسی به راحتی منتشر می شوند و از طریق واسطه ممکن است انتشار پیدا کند و صرفا با ممنوعیت پرواز امکان کنترل آن نیست. ویروس ها در طول زمان دچار جهش یافتگی می شوند و کرونا نیز همین مسیر را طی کرده است و قدرت چسبندگی آن بیشتر شده است. این ویروس در آفریقای جنوبی به شکل دیگه ای جهش یافته است و ممکن است در ایران نیز به نوع دیگری جهش یافته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیسی کرونا کرونای انگلیسی رعایت پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۹۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر محققان ناسا با استفاده از یک رویکرد جدید، تخمین‌های جدیدی از میزان جریان آب از رودخانه‌های زمین، سرعت جاری شدن آن به اقیانوس و میزان نوسان هر دو رقم در طول زمان به دست آورده‌اند. چنین اطلاعاتی برای درک چرخه آب سیاره و مدیریت منابع آب شیرین آن بسیار مهم است.

برای دستیابی به تصویری جهانی از میزان آب موجود در رودخانه‌های زمین، دانشمندان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) اندازه‌گیری‌های جریان سنج را با مدل‌های کامپیوتری حدود ۳ میلیون بخش رودخانه در سراسر جهان ترکیب کردند. این تحقیق توسط الیسا کالینز، که این تحلیل را به عنوان یک کارآموز JPL و دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی انجام داد، انجام شد و در Nature Geoscience منتشر شد.

دانشمندان تخمین زدند که حجم کل آب رودخانه های زمین از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۹ به طور متوسط ۲۲۴۶ کیلومتر مکعب (۵۳۹ مایل مکعب) بوده است. این معادل نیمی از آب دریاچه میشیگان و حدود ۰.۰۰۶ درصد کل آب شیرین است که خود ۲.۵ درصد از حجم جهانی است. رودخانه‌ها علیرغم نسبت کمی که از آب سیاره دارند، از زمان‌های اولیه تمدن‌ها برای انسان حیاتی بوده‌اند.

نقشه بالای این صفحه حجم آب ذخیره شده بر اساس منطقه هیدرولوژیکی را نشان می‌دهد. محققان تخمین زدند که حوضه آمازون (تیره ترین آبی) حاوی حدود ۳۸ درصد از آب رودخانه جهان است که بیشترین میزان را در بین هر منطقه هیدرولوژیکی ارزیابی شده، دارا است. همین حوضه همچنین بیشترین آب را به اقیانوس تخلیه می‌کند. این ۱۸ درصد از تخلیه جهانی به اقیانوس است که از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۹ به طور متوسط ۳۷۴۱۱ کیلومتر مکعب در سال در سال بوده است.

برای بخش‌هایی از حوضه رودخانه‌های کلرادو، آمازون، و اورنج و همچنین حوضه موری-دارلینگ در جنوب شرقی استرالیا کمیت منفی جریان‌های آبی تخمین زده شده‌است که بیشتر نشان دهنده مصرف شدید آب توسط انسان است. در واقع در این نقاط ما شاهد ردپای انسان هستیم.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901819

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است