Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از مشکلاتی که کامیون‌داران همواره با آن به صورت روزانه و مستمر درگیر هستند، انتظار آن‌ها برای پایان یافتن صف‌های طولانی در مرزهای کشور است تا بتوانند با انجام دادن مراحل اداری‌شان، از مرز عبور کنند و این صف‌ها در یکسال اخیر و با شیوع ویروس کرونا بسیار بیشتر به چشم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نابسمانی در پایانه‌های مرزی کشور تا جایی پیش رفت که محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز از آن انتقاد کرد و گفت: نابسامانی موجود در پایانه‌های مرزی جای دفاع نگذاشته و غیرقابل قبول است و به همین دلیل این موضوع پیگیری شد و با مصوبه رییس جمهور در ستاد اقتصادی هماهنگی دولت در ماه گذشته، جلسات شورای پایانه‌های مرزی تشکیل شد که نمایندگان اتاق بازرگانی نیز در این جلسات حضور داشتند.

وی افزود:‌ تلاش داریم تا با سازماندهی یک سامانه مدیریت یکپارچه در پایانه‌های مرزی که اولین آن در مرز بازرگان به کار گرفته خواهد شد، مشکلات موجود در این پایانه‌ها برطرف شود. به نحوی که تشریفات عبور از مرز و اقداماتی که دستگاه‌ها نیازمند انجام آن هستند در پسکرانه انجام و پایانه‌ها محل تجمع، توقف و رسوب کالا نباشد.

جواد هدایتی - مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای – در این باره اظهار کرد: از سال ۱۳۷۵ شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی کشور تشکیل شد و در آن زمان تنها محیطی برای فعالیت مرزی دستگاه‌های متولی احداث شده بود اما تنها ساختار فیزیکی برای آن را ایجاد کرده بودیم و برای یکپارچه شدن فعالیت این دستگاه‌ها و هم‌افزایی آن‌ها در راستای حل مشکل فکری نشده بود اما در دوره مدیریت جدید در صددیم تا با ایجاد سامانه های یکپارچه نرم افزاری هماهنگی را بین دستگاه‌های مستقر در مرز افزایش دهیم و با تسهیل شرایط ورود اطلاعات، موازی کاری‌های بسیاری را حذف کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه‌ یکپارچه نرم افزاری نه تنها سبب می‌شود که دستگاه‌های متولی و مستقر درمرزها اطلاعات‌شان را  بین یکدیگر به اشتراک بگذارند بلکه ارتباط زنجیره ای و نظام‌مند بین دستگاه‌های مذکور برقرر شده و فرایند عبور و مرور را تسریع و روان می‌شود، نظارت ها هوشمند و هدفمندتر شده و بسیاری از رویه‌های معمول حذف و از طریق انجام برخی فرآیندها از راه دور، ساده‌سازی می‌شود.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه راه‌ندازی سامانه جامع حمل و نقل بین‌المللی ومدیریت یکپارچه پایانه‌های رمزی از این طریق مشکل رانندگان را در انتظارهای طولانی و صف‌های بلند تا حدود زیادی حل می‌کند، گفت: البته صف هایی که در پایانه‌های مرزی شکل می گیرد تنها به داخل کشور بستگی ندارد و بخشی از این مشکلات ناشی از نوع رفتار کشور مقابل است اما در وهله نخست باید سامانه پنجره واحد را راه‌اندازی کرده و مشکلات خودمان را هم حل کنیم و در ادامه یا به صورت همزمان کشور مقابل را نیز با آن هماهنگ کنیم.

هدایتی ادامه داد: در این زمینه برخی از کشورها و پایانه‌های مرزی مانند عراق، توانایی و پتانسیل افزایش ظرفیت برای حل مشکل صف‌های طولانی رانندگان را دارند و حتی سامانه‌های مورد نیازشان را نیز راه‌اندازی کرده‌اند و برخی دیگر نیز مانند آستارا محدودیت‌هایی برای افزایش ظرفیت پذیرش دارند که امیدواریم مشکلات آن‌ها نیز برطرف شود.

وی تاکید کرد: زمانی که به عنوان مثال شماره پلاک یک کامیون از بدو ورود به کشور ثبت می‌شود، شماره پلاک و اطلاعات آن توسط همه دستگاه‌های متولی به صورت جداگانه ثبت خواهد شد و با استفاده از این سامانه از این موازی کاری‌ها جلوگیری خواهد شد  و در واقع کامیونی که از بندرعباس شروع به حرکت به سمت مرز آستارا می‌کند از راه دور بسیاری از رویه‌های اداری‌اش انجام شده و توقف راننده از طریق این روش به حداقل ممکن می‌رسد.

پربیننده ترین قیمت مسکن در گیشا/ خرید و فروش ملک با نام سازنده فاصله ۲ تا ۳ برابری قیمت ساخت و فروش مسکن خانوارها با گرانی مسکن چه می‌کنند؟ قیمت مسکن کاهشی بود اما نگذاشتند! قیمت مسکن در زیبادشت تهران/ انعطاف مالکان در اعلام قیمت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کامیون داران کرونا کامیون داران پایانه های مرزی حمل ونقل دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۰۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و ‌مسیرهای منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ خبر داد.

ایرج دست نشان امروز، ۵ اردیبهشت در نشست تسهیل در تردد زائران اربعین با اشاره به تردد بیش از ۱۳۲هزار مسافر از پایانه مرزی تمرچین در مدت زمان اجرای طرح اربعین حسینی سال گذشته تصریح کرد: در این مدت ۱۵هزار زائر نیز از پایانه برکت به آذربایجان غربی توسط ناوگان حمل ونقل عمومی جابجا شدند که افزایش ۳۸درصدی را شاهد بودیم و در این خصوص چالش ها احصا شده که رفع آن‌ها جهت تسهیل تردد زایران ضروری است.

وی اظهار کرد: تعیین مرز برای ورود و خروج زوار در زمان ثبت نام در سامانه اربعین بر اساس استان محل سکونت یا تمایل شخص در جهت برنامه ریزی براساس آمار دقیق در هر دو مرز، تردد مستقیم زائرین از داخل کشور به داخل خاک عراق و کربلا توسط ناوگان مسافربری ایرانی و درصورت کمبود ناوگان ایرانی انتقال مسافران به مرز حاج عمران و سپس استفاده از اتوبوس های عراقی تا عتبات عالیات از پیشنهادات اداره کل درجهت حل چالش‌های مطرح شده در سال گذشته است.

دست نشان خاطر نشان کرد: تعیین مسیر اتوبوس‌ها و هدایت آن‌ها به سکوها، قرار گیری کانکس ابطال قبض پارکینگ در محل مناسب، ارائه بلیط به ازای دریافت پاسپورت برای جلوگیری از ازدحام، نصب تابلوهای مشخص کننده مسیر و بنرهای راهنمایی، ارائه نرخ کرایه منصف و تهیه نرم افزار پلاک خوان از پیشنهادات اداره کل در جهت خدمات بهتر در پایانه برکت است.

وی درخصوص اهم اقدامات انجام شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲ در محورهای منتهی به مرز تمرچین نیز افزود: لکه گیری و روکش آسفالت با اعتبار ۱۵۷میلیارد تومان و به طول ۴۵کیلومتر، اجرای خط کشی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان، اجرای روشنایی به طول ۱۰کیلومتر و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، تهیه و نصب تابلو و علایم به تعداد ۹هزارو ۷۵۰عدد و اعتبار ۲۰میلیارد تومان، افزایش گیت‌های گذرنامه در محل پایانه مرزی تمرچین به تعداد ۳۸مورد، مرمت و بهسازی سالن‌های مسافربری و تجاری پایانه بااعتبار ۲میلیارد تومان، تهیه ونصب ۱۶دستگاه کولر و ۵ دستگاه آب سرد کن با اعتبار ۳ونیم میلیارد تومان ازجمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در اربعین ۱۴۰۲بود.

مدیرکل راهداری استان تصریح کرد: اورهال روشنایی محور پیرانشهر_ تمرچین به طول ۵ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۱۰ میلیارد تومان، خاک برداری و خاکریزی در مسیر تمرچین به طول ۳۰هزار مترمربع با اعتبار مورد نیاز ۵میلیارد تومان، تعمیر تابلو و گاردریل به طول ۱۵۰ کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان و اجرای خط کشی محور منتهی به تمرچین به طول ۱۵۰۰کیلومتر با اعتبار مورد نیاز ۲۰میلیارد تومان از برنامه های پیش رو در اجرای طرح اربعین حسینی ۱۴۰۳ است.

این مسئول یاد آور شد: فعال سازی اتاق پایش تصویری مستقر در پایانه مرزی تمرچین جهت بهره برداری از سامانه های تردد شمار و نظارت تصویری، استقرار همکاران مرکز مدیریت راه ها بصورت شیفت های ۲۴ساعته در اتاق پایش تصویری پایانه مرزی تمرچین، اخذمجوز نصب دوربین های نظارتی در محوطه پایانه مرزی تمرچین جهت پایش زائرین با اعتبار مورد نیاز ۱۸۰ میلیارد ریال و اخذ مجوز نصب ۲سامانه ثبت تخلف در کریدور اربعین از دیگر برنامه‌های اجرایی اداره کل برای اربعین ۱۴۰۳ است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می شود
  • لزوم وجود مدیریت واحد مرزی به منظور جلوگیری از توقف زیان‌بار کامیون‌ها
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟