Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، این یافته می تواند تعدادی از رازهای بالینی کروناویروس را برملا کند. این رازها شامل مجموعه ای از علائم گیج‌کننده‌ای هستند که می توانند همراه با عفونت باشند. تداوم علائم در بعضی افراد ماهها پس از از بین رفتن ویروس را پدیده طولانی مدت کووید 19 می‌نامند. برخی از کودکان و بزرگسالان پس از عفونت دچار یک سندرم التهابی جدی به نام MIS-C یا MIS-A می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاول اوتز، نویسنده اصلی تحقیق که در زمینه ایمنی شناسی و خود ایمنی در دانشگاه استنفورد تحصیل می کند، می گوید: این نشان می دهد که ویروس ممکن است مستقیماً باعث خود ایمنی شود، که بسیار جالب است.

این مطالعه که هنوز مورد تحقیق قرار نگرفته است، یک سوال اساسی‌تر را نیز مطرح می‌کند که آیا ویروس های تنفسی دیگر نیز ممکن است تحمل بدن را نسبت به خود کاهش دهند و افراد را برای بیماری های خود ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید و لوپوس آماده کنند؟

اوتز می گوید که او و تیمش در مرحله بعدی قرار است بیماران آنفلوآنزا را مورد بررسی قرار دهند تا ببینند که آیا ویروس ممکن است باعث ایجاد چنین پدیده‌ای شود؟

پیش بینی من این است که این پدیده فقط مختص کووید 19 نخواهد بود. من می خواهم شرط ببندم که این مورد را در ویروس های تنفسی دیگر هم پیدا خواهیم کرد.

این مطالعه شامل داده های بیش از ۳۰۰ بیمار از چهار بیمارستان بود: دو مورد در کالیفرنیا، یکی در پنسیلوانیا و دیگری در آلمان.

محققان از آزمایش خون برای بررسی واکنش های ایمنی بدن آن‌ها با پیشرفت عفونت استفاده کردند. محققان بدنبال آنتی بادی های خودکاری هستند که سلاح های سیستم ایمنی بدن بوده و ناگهان به بافت های خود بدن حمله می‌کنند. آنها این آنتی بادی ها را با کسانی که آلوده به ویروس عامل کووید نبودند مقایسه کردند.

همانطور که مطالعات قبلی نشان داده بود، آنتی بادی ها پس از ابتلا به کرونا شایع تر بوده اند - ۵۰٪ از افرادی که به دلیل عفونت در بیمارستان بستری شده اند، آنتی بادی دارند.

برخی از افراد آنتی بادی با پیشرفت عفونت تغییرات کمی را ایجاد کرده است. این نشان می دهد که آنتی بادی‌ای برای شروع وجود دارد احتمالاً باعث می شود که عفونت از کنترل خارج شود.

اوتز می گوید: انگار بدن آنها برای بدتر شدن در مقابل کرونا تنظیم شده است و این سیستم احتمالاً توسط آنتی بادی ها ایجاد می شود.

اما در دیگران، حدود ۲۰٪ از افرادی که به آنها مبتلا بودند، با پیشرفت عفونت، آنتی بادی ها گسترده‌تر می شوند و این نشان می‌دهد که آنها مستقیماً با عفونت ویروسی ارتباط دارند.

برخی از اینها آنتی بادی هایی هستند که مانند اینترفرون به اجزای اصلی سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس حمله می کنند.

اینترفرون ها پروتئین هایی هستند که به سلول های آلوده کمک می کنند تا تقویت شوند و همچنین توانایی کپی کردن ویروس را دارند.

از بین بردن آنها مستلزم یک تاکتیک قدرتمند اجتنابی است و مطالعات قبلی نشان داده است که به نظر می رسد برخی افراد با ژن هایی متولد می شوند که باعث عملکرد پایین اینترفرون آنها می شود یا آنتی بادی های ضد این پروتئین ها را ایجاد می کنند این افراد در معرض خطر بیشتری برای عفونت های کوویدی تهدید کننده زندگی هستند.

علاوه بر مواردی که باعث تخریب سیستم ایمنی بدن می شوند، برخی از افراد در حال مطالعه آنتی بادی علیه عضلات و بافت های همبند بودند که در برخی از اختلالات نادر دیده می شود.

اوتز می گوید آنها این مطالعه را پس از مشاهده بیماران کووید با مجموعه علائم عجیب و غریب که بیشتر شبیه بیماری های خود ایمنی است تا عفونت های ویروسی مثل بثورات پوستی، درد مفاصل، خستگی ، درد عضلات، تورم مغز، خشکی چشم، خونی که به راحتی لخته می شود و ملتهب می شوند، آغاز کردند.

اوتز می گوید: نکته ای که بسیار مهم است توجه داشته باشید این است که ما نمی دانیم که آیا این بیماران به بیماری خود ایمنی ادامه می دهند یا خیر. من فکر می کنم ما ۶ تا ۱۲ ماه آینده می توانیم به این سوال پاسخ دهیم.

دونا فاربر، استاد میکروب شناسی و ایمونولوژی در دانشگاه کلمبیا یافته های این مطالعه را بسیار جالب خواند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد بیشتر بیماران در این مطالعه از آسیب گسترده اعضای بدن ناشی از عفونت های خود رنج می برند. او می گوید یک توضیح برای آنتی بادی ها می تواند این باشد که بدن آنها را تولید می کند تا بتواند پاسخ های ایمنی خود را نسبت به ویروس بررسی کند.

وی می گوید:این آنتی بادی ها به جای هدایت بیماری، در پاسخ به سطح بالای بافت و مولکول های التهابی منتشر شده به دلیل آسیب ناشی از ویروس و ایمنی ایجاد می شوند.بسیاری از انواع عفونت ها می توانند منجر به خود ایمنی موقت یا بیماری خودایمنی شوند که کاملاً ثابت شده است.

فاربر که در این مطالعه دخیل نبوده است، می گوید که به نظر می رسد کووید 19 طولانی مدت غیر معمول است. همه اینها نشان می دهد که این ویروس می تواند به بدن آسیب برساند اما سیستم ایمنی بدن را تغییر نمی دهد و منجر به بیماری خود ایمنی طولانی مدت می شود.

برای کشف این که آیا این حمله خود ایمنی ادامه دارد یا خیر، به مطالعه بیشتر نیاز خواهد بود. اوتز می گوید: یک چیز قطعی است: ویروس کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود.ما باید درک کنیم که آسیب دیدگی طولانی مدت از این ویروس برای بازماندگان وجود دارد. همه افرادی که بیماری ریوی و قلب دارند در معرض آسیب هستند. ما قصد داریم این ویروس را بررسی کنیم و این برای دهه های بعد است.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا کروناویروس کووید 19 سندرم التهابی آنتی بادی سیستم ایمنی بدن نشان می دهد آنتی بادی ها طولانی مدت خود ایمنی عفونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش

تشدید حمله‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و عملیات نیروهای قسام علیه مواضع نظامیان صهیونیست از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

به گزارش مشرق، با گذشت ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در نوار غزه حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه این باریکه نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه شدت گرفته است.

غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش قرار گرفت

رسانه‌های عربی از تداوم حمله‌های هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم نوار غزه در دویستمین روز آغاز جنگ در این باریکه خبر دادند.

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز به صورت گسترده شمال نوار غزه را بمباران کردند.

این حمله‌های هوایی خیابان الثلاثینی واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت. علاوه بر حمله‌های هوایی، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز شمال اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را زیر آتش گرفت.

این حمله‌های وحشیانه محله الزیتون واقع در جنوب شرق شهر غزه را نیز هدف قرار داد. قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت سواحل اردوگاه النصیرات حمله کرده و این منطقه را گلوله باران کردند.

حمله‌های قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی سواحل الزوایده و دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه را نیز در برگرفت.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که تعداد آوارگان فلسطینی در شهر دیرالبلح بر اثر تداوم حمله‌های رژیم صهیونیستی افزایش چشمگیری داشته است.

عملیات موفقیت آمیز قسام علیه عناصر صهیونیست

از سوی دیگر نیروهای مقاومت فلسطین با وجود آن که ۲۰۰ روز از آغاز جنگ در نوار غزه می‌گذرد همچنان به نبرد خود با عناصر صهیونیست در این باریکه ادامه می‌دهند.

شبکه المیادین به نقل از گردان‌های قسام گزارش داد که نیروهای وابسته به این گردان‌ها موفق شدند یک عملیات دیگر علیه نظامیان صهیونیست در نوار غزه انجام دهند.

بر اساس این گزارش، نیروهای گردان‌های قسام طی یک عملیات محل تجمع عناصر صهیونیست را در جنوب غرب شهر غزه هدف قرار دادند.

این عملیات نیروهای مقاومت فلسطین با شلیک چندین خمپاره به سمت محل استقرار متجاوزان اشغالگر صورت گرفت. علاوه بر نوار غزه، نیروهای فلسطینی در کرانه باختری نیز از پای ننشسته و عناصر متجاوز به این منطقه را هدف قرار دادند.

منابع محلی اعلام کردند که عناصر صهیونیست در اطراف اردوگاه بلاطه توسط نیروهای فلسطینی هدف قرار گرفتند.

شهادت یک فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها به کرانه باختری

این در حالی است که علاوه بر تشدید حمله‌های همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، یورش‌های بامدادی نظامیان صهیونیست علیه شهرهای مختلف کرانه باختری با هدف ممانعت از گسترش شعله مقاومت در این منطقه همچنان ادامه دارد.

خبرنگار شبکه فلسطین الیوم تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به شهر اریحا در کرانه باختری حمله ور شدند.

این عناصر متجاوز در جریان یورش به اریحا به سمت شهروندان فلسطینی تیراندازی کردند. رسانه‌های عربی در ابتدا از زخمی شدن یک جوان فلسطینی در اردوگاه عقبه جبر در اریحا خبر دادند اما بعد از گذشت چند ساعت این جوان فلسطینی به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست به خانه‌های فلسطینی‌ها در اردوگاه‌های عقبه جبر و عین السلطان نیز یورش بردند. این عناصر اشغالگر به منطقه‌های بلغین و خربثا واقع در غرب رام الله نیز حمله کردند. منطقه قدیمی شهر نابلس نیز شاهد یورش بامدادی عناصر صهیونیست بود. در حمله‌های نظامیان صهیونیست به کرانه باختری چند فلسطینی نیز زخمی شدند.

درباره گور دسته جمعی در غزه تحقیقات موثق انجام شود

از سوی دیگر انتشار خبر کشف گور دسته جمعی در نوار غزه و بیرون آوردن پیکر ده‌ها شهید فلسطینی از آن باعث شوکه شدن جهانیان و رسوا شدن رژیم صهیونیستی شد.

در همین راستا سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که انتشار چنین گزارش‌هایی در نوار غزه بسیار نگران کننده است. وی خواهان اجرای تحقیقات موثق در محل اکتشاف این گور دسته جمعی شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که باید هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه آتش بس اعلام شود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • تصاویر حزب‌الله از ۲۰۰ روز حمله علیه اسرائیل
  • دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون در قم بهره برداری شد
  • غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش