Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@23:29:35 GMT

سوغات زیارت در شیراز باید برندسازی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۰۱۰۷۸

سوغات زیارت در شیراز باید برندسازی شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در دیدار با دکتر امینی، رئیس صندوق‌های حرم‌های مطهر و همچنین دکتر اسفندیاری مدیرعامل صندوق ذخیره بسیجیان، به همکاری‌ها در زمینه سرمایه گذاری در پروژه آزاد راه شیراز - اصفهان و همچنین در بافت اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) پرداخت.

استاندار فارس با اشاره به بافت اطراف حرم مطهر شاه چراغ به وجود دو طرح موسوم به ۵۶ هکتاری و ۳۶۰ هکتاری در این محدوده اشاره کرد ودر ادامه گفت: حوزه فعالیت صندوق حرم‌های مطهر می‌تواند بافت فرسوده اطراف حرم باشد که مربوط به طرح ۳۶۰ هکتاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه پروژه‌ای که تحت عنوان ۵۷ هکتاری مطرح شده موضعی و خرد است، عنوان کرد: صندوق در این دو طرح می‌تواند فعالیت بهسازی و نوسازی و نهایتا اقتصادی را انجام دهد که بی تردید مورد حمایت مجموعه مدیریت استان خواهد بود.

استاندار فارس سرمایه گذاری برای ایجاد گردشگری زیارت اعم از محل سکونت و یا بازارچه‌های سوغات زیارت را پیشنهاد‌های مناسبی برای این محدوده ۶۳ هکتاری (که به طرح ۵۷ هکتاری موسوم است) خواهد بود.

او موضوع بازارچه سوغات زیارت را از این نظر در خور توجه و نیازمند برند سازی دانست که محصولات متعددی از زعفران گرفته تا دستبافته‌های عشایری و گلاب میمند و... در این قالب قابل عرضه کردن هستند.

استاندار فارس با اعلام آمادگی مدیریت استان برای همکاری در گرفتن مجوز‌ها و تسهیل در زمینه تامین مصالح ساختمانی، استفاده از مزایای صندوق حرم‌های مطهر را نیز کارگشا توصیف کرد.

رحیمی یادآور شد صندوق حرم‌های مطهر همچنین در قسمت‌های بافت فرسوده یا همان طرح ۳۶۰ هکتاری نیز می‌توانند اقداماتی برای تقویت پذیرش اجتماعی دراین بافت‌ها انجام دهند.

استاندار فارس همچنین به دو مصوبه هیئت وزیران درباره اختصاص ۲۰ هکتار از طریق شرکت شهر‌های جدید به بهسازی و نوسازی اطراف شاهچراغ و همچنین ۱۰ هکتار به اطراف آرامگاه‌های حافظ و سعدی اشاره و عنوان کرد: پس از تجدید نظر در طرح تفصیلی شهر صدرا با افزایش ۵۰۰ هکتار به این طرح موافقت کرده ایم که یکی از شروط این طرح تحقق مصوبه ذکر شده بوده است بنابراین بی شک پیگیری‌های لازم سبب اجرا این مصوبه می‌شود.

او ضمن اشاره به همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های صندوق بسیجیان در استان فارس ورود جدی و به موقع این مجموعه در موارد مختلف، در خصوص پروژه آزاد راه شیراز – اصفهان گفت: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت این پروژه به بهره برداری برسد.

رحیمی افزود: ۱۲ نقطه مد نظر خدمات جانبی آزاد راه نیز در کارگروه امور زیربنایی مصوب و زمین‌ها با پیگیری از طریق منابع طبیعی تحویل داده شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس سوغات زیارت استاندار فارس حرم های مطهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۰۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود

شهردار سنندج از افتتاح چندین پارک طی سال جاری در این شهر خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شامگاه _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در نشست با استاندار کردستان، فرماندار و اعضای شورای شهر سنندج اظهار کرد: شهرداری تولیدات عمرانی و فرهنگی را با حمایت مردم در سال جهش تولید در دستور کار دارد و از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی داخل استان نیز مصالح مورد نیاز خود را خریداری می‌کند.

وی افزود: شهرداری همچون سال‌های گذشته در بخش درون محله‌ای نسبت به احیای فضای سبز، نوسازی مبلمان شهری، آسفالت و لکه‌گیری اقدام کرده است و ۳۰۰ اقدام درون محله‌ای را در برنامه کاری خود دارد.

شهردار سنندج با اشاره به مناسب‌سازی معابر برای معلولان و افزایش سرانه فضای سبز در این شهر، خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت در شهر سنندج انجام شده است و امسال دو میلیون مترمربع آسفالت را در برنامه داریم.

رشیدی از افتتاح فاز نخست پارک ۳۶ هکتاری پیرچنار، پارک ۲۰ هکتاری نیشتمان، سه هکتاری نایسر و چهار هکتاری معلم نیز در سال جاری خبر داد و گفت: امسال ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود.

وی افزود: ساماندهی وانت‌های میوه‌فروشی که از جمله مطالبات مردم شهر سنندج بوده است از پانزدهم اردیبهشت آغاز خواهد شد و این وانت‌ها در ۱۰ نقطه ساماندهی می‌شوند.

شهردار سنندج تاکید کرد: در سال جاری بیش از پیش در خدمت مردم خواهیم بود و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر 749913

دیگر خبرها

  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA 
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود